edelmetalen - verhouding Goud/Zilver
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
edelmetalen - verhouding Goud/Zilver
beste edelmetaal-spaarders, graag jullie visie over goud en zilver. Hoe verhouden die zich tegenover elkaar in jullie portefuille? Hebben jullie ook nog andere (edel-)metalen: palladium, platinum, koper?
en waarom juist zoveel van het één of zo weinig van het ander?
Ik probeer eigenlijk steeds te streven naar volgend evenwicht in mijn goud/zilver-verhouding:
GSR = gold to silver ratio (http://goldprice.org/gold-silver-ratio.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
%Ag = (GSR-14)/86
%Au = 1-(GSR-14)/86
Reden:
minimum-GSR in de afgelopen 20 jaar: ongeveer 14
maximum-GSR in de afgelopen 20 jaar: ongeveer 100
hierdoor ga ik automatisch meer zilver kopen als de GSR stijgt. Bij GSR 100 bvb 100%
en omgekeerd: GSR 14: 100% goud
natuurlijk 'klopt' deze formule niet volledig omdat je voor zilver hogere premies moet betalen. Als het aankomt op het verkopen van zilver om goud aan te kopen, zou ik wel wat afwachten en dat iets later doen dan gepland, omdat je die premie niet wil riskeren te 'verliezen' en dan een week of 3 later weer zilver 'moeten' inkopen.
Omgekeerd is het wel makkelijk om goud te verkopen en zilver te kopen (weinig verlies van premie)
en waarom juist zoveel van het één of zo weinig van het ander?
Ik probeer eigenlijk steeds te streven naar volgend evenwicht in mijn goud/zilver-verhouding:
GSR = gold to silver ratio (http://goldprice.org/gold-silver-ratio.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
%Ag = (GSR-14)/86
%Au = 1-(GSR-14)/86
Reden:
minimum-GSR in de afgelopen 20 jaar: ongeveer 14
maximum-GSR in de afgelopen 20 jaar: ongeveer 100
hierdoor ga ik automatisch meer zilver kopen als de GSR stijgt. Bij GSR 100 bvb 100%
en omgekeerd: GSR 14: 100% goud
natuurlijk 'klopt' deze formule niet volledig omdat je voor zilver hogere premies moet betalen. Als het aankomt op het verkopen van zilver om goud aan te kopen, zou ik wel wat afwachten en dat iets later doen dan gepland, omdat je die premie niet wil riskeren te 'verliezen' en dan een week of 3 later weer zilver 'moeten' inkopen.
Omgekeerd is het wel makkelijk om goud te verkopen en zilver te kopen (weinig verlies van premie)
Re: edelmetalen - verhouding Goud/Zilver
Ik heb een vaste verhouding van 80% goud en 20% zilver, aangezien zilver nogal volatiel is. Ik ben er nochtans wel van overtuigd dat zilver meer potentieel heeft.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: edelmetalen - verhouding Goud/Zilver
Ik heb van alle 2 veeeeel te weinig.
Voor wat t waard is: Een EM dealer gaf me de raad: hoe jonger je bent, hoe meer zilver, net wegens zn volatiliteit en potentieel.
Voor wat t waard is: Een EM dealer gaf me de raad: hoe jonger je bent, hoe meer zilver, net wegens zn volatiliteit en potentieel.