Een nieuwe belegginsrekening openen
Re: Een nieuwe belegginsrekening openen
Onmiddellijk nadat je een rekening (online) aangevraagd hebt krijg je je rekening nummer en kan je er op storten. Je dient tevens een aanvraag formulier af te drukken en getekend terug te sturen per post naar MeDirect. Pas wanneer ze je overschrijving en ondertekende aanvraag ontvangen hebben krijg je via de post een activatie code toegestuurd waarmee je je rekening online kan activeren, pas vanaf dan heb je toegang tot je rekening. Tot zover ben ik inmiddels geraakt, iets meer dan twee weken sinds online aanvraag, nu is het wachten op dat effecten transfer formulier B om de overdracht van Rabo fondsen aan te vragen.
Op de vorige pagina schreef de moderator van MeDirect:
Dus je moet eerst een lijst van fondsen opsturen die MeDirect in formulier B zet dat je dan enkel nog moet ondertekenen?
Inderdaad, dat had ik al gedaan voor ik een rekening geopend heb, ook de nodige afschriften en schermafdrukken van mijn Rabo effecten rekening zijn reeds bij MeDirect in bezit, alleen de activatie van de rekening moest nog gebeuren om formulier B te ontvangen. Vermits ik pas gisteren geactiveerd heb en er nog niks in die beveiligde mailbox zat...
Ik vind het niet duidelijk wat MeDirect wil. In de mail die ik van hen ontvangen heb staat:
De schermafdruk van Rabobank geeft geen ISIN code en valuta weer maar die hebben ze wel nodig. Is het dan niet eenvoudiger om alles in een spreadsheet te zetten en die op te sturen?Voordat wij u het ‘Formulier Transfer Effecten B’ versturen, verzoeken wij u ons een schermafdruk te bezorgen met een duidelijk overzicht van uw portefeuille (...)
Op de website van Rabobank kan u dit overzicht terugvinden op ... Let op: de pagina die geopend wordt geeft geen ISIN code noch een valuta weer. Het is evenwel voor ons belangrijk om correcte en volledige informatie te ontvangen, (...)
Op basis van die scherm afdruk beslist Me of ze de portefeuille overnemen.Yaris schreef: ↑12 augustus 2017, 14:50 Ik vind het niet duidelijk wat MeDirect wil. In de mail die ik van hen ontvangen heb staat:
De schermafdruk van Rabobank geeft geen ISIN code en valuta weer maar die hebben ze wel nodig. Is het dan niet eenvoudiger om alles in een spreadsheet te zetten en die op te sturen?Voordat wij u het ‘Formulier Transfer Effecten B’ versturen, verzoeken wij u ons een schermafdruk te bezorgen met een duidelijk overzicht van uw portefeuille (...)
Op de website van Rabobank kan u dit overzicht terugvinden op ... Let op: de pagina die geopend wordt geeft geen ISIN code noch een valuta weer. Het is evenwel voor ons belangrijk om correcte en volledige informatie te ontvangen, (...)
Stel ge maakt een spreadsheet u vermeld daar 4 isin code's.
Nu Me doet overname en er zijn er 5 !!!.
Is het niet eenvoudiger aan Rabo te vragen te transfereren naar Me.
Estate Guru believer.
MeDirect heeft me al geïnformeerd welke fondsen ze overnemen. Het zijn ze niet allemaal. Als ik een schermafdruk maak van mijn portefeuille staan er fondsen bij die zij niet willen, dus dat gaat niet.
Wellicht willen ze die schermafdruk van de effectenrekening als "bewijs" dat je wel degelijk over vernoemde fondsen beschikt? Ergens op hun site is ook een "effecten transfer formulier A" te vinden, hierop kan je naam, ISIN en valuta van de fondsen die je wil transfereren invullen. Aan de hand van dat formulier kijken ze na wat overgenomen kan worden en welke bijkomende informatie er nog nodig is. Denk niet dat het een probleem is dat er op die schermafdruk fondsen staan die MeDirect niet kan overnemen of waarvan jij niet wil dat ze naar MeDirect gaan (dat laatste is bij mij het geval).
Tip: heb je een uitgebreide portefeuille zoals ik waarvan het overzicht niet op één scherm past, exporteer het overzicht dan als pdf in plaats van een schermafdruk te maken. Dan heb je alles in één bestand.