een rekening in vreemde valuta (USD)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: een rekening in vreemde valuta (USD)
Dat zou hetzelfde zijn als om de drie maanden meerwaardetaks op aandelen heffen zonder dat je verkoopt.
ik zal nogmaals herhalen wat ik heb geschreven, euro omgezet in vreemde munten, AUD, RUB, NOK, dit staat op mijn gewone zichtrekening op het ogenblik dat deze munten stijgen betaal je driemaandelijks intresten op de meerwaarde ,dus stijgt de munt dan betaal je er roerende voorheffing op om de drie maanden door je bank wordt afgehouden waarvan je ook een uittreksel krijgt van de bank waarop staat onderaan staat eventueel bij uw belastingsaangifte te voegen , als je munt daalt dan kunnen ze je niet belasten want je hebt geen meerwaarde , jullie kunnen dit ook aan de bank vragen bij wie je bent
de inning van kosten bank en roerende voorheffing is op aandelen uitsluitend als men deze verkoopt
ga nog een voorbeeld geven stel je koopt voor je EUR vandaag USD als je de grafiek opent van USD weet je dat hij hoog staat t,o de EUR stel binnen het jaar omdat men schrijft dat de rente zal stijgen van de USD dan ga je meer waarde realiseren op je munt en daarop zal door de bank driemaandelijks onroerende voorheffing worden ingehouden
OK, als er effectief intresten verworven worden op meerwaarden, dan is het normaal dat je op die intresten RV betaalt. Dat is iets anders als RV moeten betalen op een koersstijging hé.
Hier gebeuren wekelijks transacties op de zichtrekeningen in vreemde valuta:
- aankoop beleggingen
- verkoop beleggingen
- storting vreemde valuta
- afhaling vreemde valuta
- omzetting vreemde valuta onderling en/ of naar euro
Zou voor mijn bank een mission impossible worden om mij 3 maandelijks de meer -of minwaarde te berekenen ...
Bottom line: mijn ZICHTrekeningen in vreemde valuta kosten mij nada. En dat zal best zo blijven!

- aankoop beleggingen
- verkoop beleggingen
- storting vreemde valuta
- afhaling vreemde valuta
- omzetting vreemde valuta onderling en/ of naar euro
Zou voor mijn bank een mission impossible worden om mij 3 maandelijks de meer -of minwaarde te berekenen ...
Bottom line: mijn ZICHTrekeningen in vreemde valuta kosten mij nada. En dat zal best zo blijven!
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Bij MeDirect krijg je zelfs intresten op je zichtrekening in dollar/pondpukkie007 schreef:Bottom line: mijn ZICHTrekeningen in vreemde valuta kosten mij nada. En dat zal best zo blijven!![]()
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 17 december 2016, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
inderdaad Vortex dat bedoel ik ook , de munt kan stijgen of dalen bij een stijging geeft de munt een meerwaarde en op de meerwaarde is RV driemaandelijks , heb dit nooit geweten is toch aan de bank je inlichtingen te geven
volgens mij zitten jullie niet op dezelfde lijn hoor.weetjes schreef:inderdaad Vortex dat bedoel ik ook
Voilà, nog beter zelfs. Hop, weetjes, op naar MeDirect.CarpeNoctem schreef:Bij MeDirect krijg je zelfs intresten op je zichrekening in dollar/pondpukkie007 schreef:Bottom line: mijn ZICHTrekeningen in vreemde valuta kosten mij nada. En dat zal best zo blijven!![]()
dank u pukkie 007 dat ga ik zeker in de loop van volgende week nakijken
Bankrekenning heb je niet direct nodig.
In deze tijd keuzens genoeg oa met bv paypall skrill,uphold, andere fintech,crypto,.... .
Vind persoonlijk dat banken systeem te kostelijk en traag.
Indien je zo een systeem gebruikt om geld op te bewaren en niet alleen als een betaalmiddel gebruikt moet dit wel ook als buitenlandse rekening aangegeven worden.
Buiten cryptos dan hier geld naar mijn weten voorlopig nog geen regeling op.
In deze tijd keuzens genoeg oa met bv paypall skrill,uphold, andere fintech,crypto,.... .
Vind persoonlijk dat banken systeem te kostelijk en traag.
Indien je zo een systeem gebruikt om geld op te bewaren en niet alleen als een betaalmiddel gebruikt moet dit wel ook als buitenlandse rekening aangegeven worden.
Buiten cryptos dan hier geld naar mijn weten voorlopig nog geen regeling op.
Ook in andere munten op je zichtrekening krijg je bij MeDirect rente. Bijvoorbeeld momenteel 1 % bruto op tegoed in AUD en 0,50 % op tegoed in NOK. Dit wordt uitbetaald op het einde van elk trimester.pukkie007 schreef:Voilà, nog beter zelfs. Hop, weetjes, op naar MeDirect.CarpeNoctem schreef: Bij MeDirect krijg je zelfs intresten op je zichrekening in dollar/pond
De rente op hun zichtrekeningen in EUR is al enige tijd naar NUL gedaald, maar dat zal niemand verwonderen.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Bij BNP hebben ze blijkbaar een online-dienst afgeschaft: het bestellen van vreemde valuta. Je moet er nu voor bellen ... Jobs, jobs,jobs ...