Eerlijkste bank?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Eerlijkbankieren
- Newbie

- Contacteer:
Eerlijkste bank?
Graag ben ik eens benieuwd wie de forumleden als beste en eerlijkste bank beschouwen.
Welke bank is het transparantst inzake tarieven,
Welke bank zet de klant op de eerste plaats?
Met het nieuwe jaar in zicht, een goede discussie!
Welke bank is het transparantst inzake tarieven,
Welke bank zet de klant op de eerste plaats?
Met het nieuwe jaar in zicht, een goede discussie!
Re: Eerlijkste bank?
daar is niet aan te beginne,, er zijn geen twee klanten die op dezelfde manier in hetzelfde kantoor benaderd zullen worden. ieder
heeft zijn persoonlijke situatie en belevenissen. Wat voor de één is, is nog niet voor de ander goed.
Zelf op zoek gaan, ben je niet tevreden van je bank of kantoor, stap je over naar een ander.
heeft zijn persoonlijke situatie en belevenissen. Wat voor de één is, is nog niet voor de ander goed.
Zelf op zoek gaan, ben je niet tevreden van je bank of kantoor, stap je over naar een ander.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De 'eerlijkste' bank, niet de bank met de hoogste rente is http://www.triodos.be" onclick="window.open(this.href);return false; Deze bank belegd uw spaarcenten ethisch.
De eerlijkste bank was de bank van mijn moeder. Als ik geld wou sparen gaf ik het gewoon af en schreef ze het in een spiraalboekje. Dat lag op een vaste plaats waar ik steeds zien hoeveel geld ik had. In januari werden er de interesten bijgeschreven. Als ik geld voor iets wou gebruiken kon ik het van het spaarboekje nemen.
Ik kan er wel niet meer sparen sinds ik meerderjarig ben. Spijtig, want de echte banken zijn niet zo goed en zeker niet zo eerlijk.
Ik kan er wel niet meer sparen sinds ik meerderjarig ben. Spijtig, want de echte banken zijn niet zo goed en zeker niet zo eerlijk.
Triodios beschikt blijkbaar over het goddelijke prerogatief om zelf te kunnen bepalen wat ethisch is en wat niet. Niet moeilijk dat zij over zichzelf oordelen dat zij Ethisch zijn.patrick1 schreef:De 'eerlijkste' bank, niet de bank met de hoogste rente is http://www.triodos.be" onclick="window.open(this.href);return false; Deze bank belegd uw spaarcenten ethisch.
Er zijn trouwens nog banken die zich een Ethisch certificaat opkopen. Optima bank ( het vroegere Ethias Bank) heeft een Ethibel certificaat:
http://forumethibel.org/content/audit_c ... ering.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Stier, fijn dat nog iemand die zelfverklaarde "meest duurzame bank" in vraag durft te stellen.
Triodos financiert homohatende rechtse christenen evengoed als onfrisse moslimuniversiteiten. Gelijke kansen voor iedereen, check!
Triodos won deze kwakzalversprijs in 2010. Dat is niet meer dan logisch gezien de bank door aanhangers van het antroposofisme opgericht is.
Maar Triodos financiert geen wapens, dus alles is dik ok zeker?
Ethiek is altijd subjectief. Van een officieel "ethisch"-etiket krijg ik de kriebels. Zorg voor transparantie zodat iedereen zelf kan bepalen wat men ethisch vindt of niet.
Triodos financiert homohatende rechtse christenen evengoed als onfrisse moslimuniversiteiten. Gelijke kansen voor iedereen, check!
Triodos won deze kwakzalversprijs in 2010. Dat is niet meer dan logisch gezien de bank door aanhangers van het antroposofisme opgericht is.
Maar Triodos financiert geen wapens, dus alles is dik ok zeker?
Ethiek is altijd subjectief. Van een officieel "ethisch"-etiket krijg ik de kriebels. Zorg voor transparantie zodat iedereen zelf kan bepalen wat men ethisch vindt of niet.
Volgens mij is de meest eerlijkste bank, die bank die niet op commissie werkt. Maar bestaan die nog? Ik weet dat vroeger VDK met vast personeel werkte zonder commissie, maar is dat nu ook nog zo? Of was dat niet overal? Dat durf ik dus niet met zekerheid zeggen.
Vanaf er een commissie/bonus aan verbonden is, is het meestal gewoon kwestie van verkopen en kan de eerlijkheid op die basis mooi aan de kant geschoven worden.
Vanaf er een commissie/bonus aan verbonden is, is het meestal gewoon kwestie van verkopen en kan de eerlijkheid op die basis mooi aan de kant geschoven worden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Van de banken waar ik persoonlijk ervaring mee heb (en gehad heb in het verleden) : zonder twijfel Rabobank.be.
Mijn mening is uitsluitend gezien vanuit het standpunt van de klant.
Mijn mening is uitsluitend gezien vanuit het standpunt van de klant.
Kijk, bij zo een vraag breng ik graag volgende website nog eens onder de aandacht: http://www.eerlijkebankwijzer.nl/
Het bevat natuurlijk alleen Nederlandse banken, maar daar zijn er een deel van bij ons ook actief, dus het geeft toch een idee, maar zoals anderen al zeiden, wat is 'eerlijk'?
Het bevat natuurlijk alleen Nederlandse banken, maar daar zijn er een deel van bij ons ook actief, dus het geeft toch een idee, maar zoals anderen al zeiden, wat is 'eerlijk'?