Eerste indruk
Re: Eerste indruk
Ik zal dit morgenvroeg navragen bij mijn collega. Als ik het goed begrijp, krijgt u de foutmelding in de online bankomgeving van Deutsche Bank zelf. Klopt dit?k wil mijn eerste storting doen van de tegenrekening naar de flexrekening maar het lukt niet,
er deed zich een fout voor,Om die reden werd uw transactie niet uitgevoerd.
Tis bij deutsche bank,iemand nog dit probleem??
Tis een gewone overschrijving,geen sepa, ligt het mss daaraan moneyou??
Heeft u ook al een keer via sepa geprobeerd?
Ja da klopt, juist sepa geprobeerd en da is wel gelukt.
Raar maar waar.
Raar maar waar.
Gisteren om 18:31 mail gehad dat rekening geactiveerd is. Gebruikersnaam direct gewijzigd zodat deze te onthouden is. Alles is dus vlot verlopen. Site ziet er degelijk en gebruiksvriendelijk uit.
Een van mijn collega's heeft Deutsche Bank hier net over gecontacteerd. Ze zullen het verder bekijken.Ja da klopt, juist sepa geprobeerd en da is wel gelukt.
Raar maar waar.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Vandaag zie ik dat mijn initiële storting is toegekomen. Alleen nog verifiëren waarschijnlijk.
Het zal wat langer duren omdat het van een gemeenschappelijke rekening naar gemeenschappelijke rekening is...
Het zal wat langer duren omdat het van een gemeenschappelijke rekening naar gemeenschappelijke rekening is...
-
anonymous
Ondertussen is bij mij ook alles toegekomen, maar nog niet volledig actief.
Er staat nog geen groen vinkje bij:
* Voer een eerste overschrijving uit vanaf uw opgegeven zichtrekening naar uw toekomstige MoneYou Spaarrekening. Uw MoneYou rekeningnummer kunt u bovenaan terugvinden.
en
* We hebben uw aanvraag goed ontvangen
De andere 3 zaken zijn wel aangevinkt. En boven aan staat er wel:
Saldo v/d rekening :1,00 EUR
Er staat nog geen groen vinkje bij:
* Voer een eerste overschrijving uit vanaf uw opgegeven zichtrekening naar uw toekomstige MoneYou Spaarrekening. Uw MoneYou rekeningnummer kunt u bovenaan terugvinden.
en
* We hebben uw aanvraag goed ontvangen
De andere 3 zaken zijn wel aangevinkt. En boven aan staat er wel:
Saldo v/d rekening :1,00 EUR
Dat had ik gisteren ook. Vandaag staat het vinkje er wel maar is mijn saldo ineens terug 0,00 euro???
Er is dus 1 euro verdwenen!!!
DirectInvest klanten krijgen zeer binnenkort een brief waarin de MoneYou spaarrekening met meer informatie hieronder. De MoneYou Spaarrekening zal de DirectInvest spaarrekening vervangen.radixconvertor schreef:
Wat gebeurt er met de 2 bestaande spaarrekeningen van Abnamro.be? (Directinvest)
Hiervoor hoeft u als DirectInvest klant niets te doen. Wij regelen alles voor u en schakelen uw DirectInvest rekening automatisch om in de loop van november. De opgebouwde getrouwheidspremie neemt u uiteraard mee.
Mocht u niet akkoord gaan met de voorgestelde omschakeling, dan kunt u ons dat laten weten. Hoe dat moet, zal ook vermeld worden in de brief.
Voor vragen over de omschakeling kunt u bellen naar het nummer 03 222 04 01 of mailen naar banking.center@be.abnamro.com.
-
anonymous
Inmiddels is mijn rekening actief. Heb originele bericht bovenaan ook aangevuld.
Tijd verfstreken tussen het formulier invullen en actieve rekening was 48u.
(Tijd benodigd om ID op te sturen, validatie-euro over te schrijven etc)
Voorlopig maakt het een goeie indruk. Ben enkel benieuwd of ze de rentes aan de top houden, of het een 1dagsvlieg zal zijn.
Tijd verfstreken tussen het formulier invullen en actieve rekening was 48u.
(Tijd benodigd om ID op te sturen, validatie-euro over te schrijven etc)
Voorlopig maakt het een goeie indruk. Ben enkel benieuwd of ze de rentes aan de top houden, of het een 1dagsvlieg zal zijn.
Keytrade kende de BIC code wel al. Geen problemen hier op dat vlak. Wel probleem om gezamelijke rekening te activeren via een overschrijving.
Voor de rest vind ik het totnogtoe al heel vlot verlopen, een pak sneller dan bij NIBC begin dit jaar. Site is duidelijk, simpel en overzichtelijk: meer moet dat niet zijn. Wel nog even afwachten hoe de site eruit ziet na de activatie, maar denk niet dat dit zal tegenvallen. Als zij een blijvend hoge rente blijven aanbieden zie ik MY wel brokken maken.
Voor de rest vind ik het totnogtoe al heel vlot verlopen, een pak sneller dan bij NIBC begin dit jaar. Site is duidelijk, simpel en overzichtelijk: meer moet dat niet zijn. Wel nog even afwachten hoe de site eruit ziet na de activatie, maar denk niet dat dit zal tegenvallen. Als zij een blijvend hoge rente blijven aanbieden zie ik MY wel brokken maken.
Zou het kunnen dat de betaling van de tegenrekening is geweigerd en het geld is teruggestort?pzo schreef:Dat had ik gisteren ook. Vandaag staat het vinkje er wel maar is mijn saldo ineens terug 0,00 euro???
Ook bij mij alles in orde (openen rekening, storting, verificatie van gegevens) in 48u. Mooi zo. 
Ik sluit me graag aan bij de positieve 'eerste indrukken': de aanvraagprocedure is ongecompliceerd en verloopt erg vlot. Online heb ik nooit eerder zo vlot een rekening kunnen openen. Ook de webinterface is 'behoorlijk': zonder veel poespas en dus duidelijk, al is het een tikkeltje omslachtig om de details van een geboekte verrichting te bekijken. Alleen op het uittreksel blijkt bijvoorbeeld het adres te staan van de 'afzender' van een overschrijving. Niet zo erg vermits je normaal geen 'vreemde' overschrijvingen zal ontvangen op een spaarrekening, maar bij andere banksystemen is die info ook elders te vinden.
Maar... Er is een 'maar'. Ik zou die opmerking over adressen niet maken, mocht ik niet iets vreemd aan de hand hebben. Ik heb tot nu toe drie overschrijvingen naar mijn nieuwe MoneYou-rekening gedaan: een initiële vanaf mijn Argenta-zichtrekening, na validatie een tweede vanaf dezelfde rekening, en nog een derde vanaf een zichtrekening bij Rabo. Met overschrijving 1 is er geen probleem en overschrijving 3 is nog onderweg (hoewel gisterenavond gelanceerd en volgens de overdrachttijden die op dit forum te vinden zijn, dus al geboekt zou moeten zijn, maar soit dat zal dan wel voor maandag zijn). Met overschrijving 2 is het deels fout gelopen: het bedrag is correct geregistreerd, maar als afzender verschijnt op het rekeninguittreksel een andere naam (én adres) dan de mijne. Oeps. Een vreemde fout die ik nooit eerder ben tegengekomen en des te vreemder is omdat het met de eerste overschrijving wel perfect is verlopen. Ik hoop dat dit volkomen eenmalig is, en niet wijst op bugs in het informaticasysteem. Met die verdwijnende euro's waarvan in andere posts sprake is, geeft me dit niet meteen het beste gevoel... Meteen een gelegenheid om de kundigheid van de klantendienst uit te testen, zal ik voorlopig maar denken?
Maar... Er is een 'maar'. Ik zou die opmerking over adressen niet maken, mocht ik niet iets vreemd aan de hand hebben. Ik heb tot nu toe drie overschrijvingen naar mijn nieuwe MoneYou-rekening gedaan: een initiële vanaf mijn Argenta-zichtrekening, na validatie een tweede vanaf dezelfde rekening, en nog een derde vanaf een zichtrekening bij Rabo. Met overschrijving 1 is er geen probleem en overschrijving 3 is nog onderweg (hoewel gisterenavond gelanceerd en volgens de overdrachttijden die op dit forum te vinden zijn, dus al geboekt zou moeten zijn, maar soit dat zal dan wel voor maandag zijn). Met overschrijving 2 is het deels fout gelopen: het bedrag is correct geregistreerd, maar als afzender verschijnt op het rekeninguittreksel een andere naam (én adres) dan de mijne. Oeps. Een vreemde fout die ik nooit eerder ben tegengekomen en des te vreemder is omdat het met de eerste overschrijving wel perfect is verlopen. Ik hoop dat dit volkomen eenmalig is, en niet wijst op bugs in het informaticasysteem. Met die verdwijnende euro's waarvan in andere posts sprake is, geeft me dit niet meteen het beste gevoel... Meteen een gelegenheid om de kundigheid van de klantendienst uit te testen, zal ik voorlopig maar denken?
Deutsche Bank heeft ons ondertussen laten weten dat ze het protocol nummer van MoneYou hebben geüpdatet in hun systemen. Dit zou geen probleem meer mogen zijn.MoneYou schreef:Een van mijn collega's heeft Deutsche Bank hier net over gecontacteerd. Ze zullen het verder bekijken.Ja da klopt, juist sepa geprobeerd en da is wel gelukt.
Raar maar waar.
Ik ben ook een Deutsche Bank klant en een gewone overschrijving lukt nog altijd niet. Heb dan maar een SEPA overschrijving gedaan.MoneYou schreef:Deutsche Bank heeft ons ondertussen laten weten dat ze het protocol nummer van MoneYou hebben geüpdatet in hun systemen. Dit zou geen probleem meer mogen zijn.