Eerste indruk
Re: Eerste indruk
Bij mij was het ook de 2de overschrijving nadat mijn account volledig was geactiveerd. Bij mij duurde het 2 volle werkdagen (+ weekend) vanaf mijn tegenrekening op Keytrade. Deze ochtend vroeg (memoriedatum) nog een bedrag overgeboekt naar mijn Flex rekening, wellicht pas morgen op mijn Flex rekening hopelijk nu met mijn eigen naam. Bij NIBC en vooral Rabobank gaat het allemaal wat sneller maar MoneYou is pas opgestart, groeiproblemen hopelijk.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Eerste indruk
Ik stel mij de vraag waarom het zonodig naam EN adres moet zijn. Is bij zo'n zaken de naam niet voldoende?
Jammer voor de nieuwe klanten dat er zo met hun gegevens wordt omgesprongen.
Jammer voor de nieuwe klanten dat er zo met hun gegevens wordt omgesprongen.
-
jackderipper
- Jr. Member

- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2012
Re: Eerste indruk
Mijn eerste indruk is dat het een bende amateurs zijn
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Eerste indruk
De tijden dat IT'ers uit de bankwereld langer in 'n test-omgeving werkten dan in 'n operationele, die tijden lijken meer en meer nostalgie. 
Re: Eerste indruk
Gedane zaken nemen geen keer... Persoonlijk til ik niet zo zwaar aan dit 'incident'. Het zijn tenslotte geen scheurtjes in een kernreactor
Wel verwacht ik dat MY over deze lapsus heel open communiceert met de betrokken klanten. Dat is voor mij altijd de onderscheidende factor: als je een stommiteit hebt begaan, erken dat dan ook ten volle en stop je niet weg achter smoesjes. Bedrijven die dat heel ootmoedig durven te doen, mogen bij mij altijd een bank vooruit (pun intended). Tot hiertoe ben ik best tevreden over de omgang met het gebeuren; ik ben dan ook benieuwd hoe het verder zal worden afgehandeld. En eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon een beetje sneu voor hen. Misschien zijn ze inderdaad te snel overgestapt van test- naar productieomgeving, maar dat moeten ze intern uitklaren.
Wel verwacht ik dat MY over deze lapsus heel open communiceert met de betrokken klanten. Dat is voor mij altijd de onderscheidende factor: als je een stommiteit hebt begaan, erken dat dan ook ten volle en stop je niet weg achter smoesjes. Bedrijven die dat heel ootmoedig durven te doen, mogen bij mij altijd een bank vooruit (pun intended). Tot hiertoe ben ik best tevreden over de omgang met het gebeuren; ik ben dan ook benieuwd hoe het verder zal worden afgehandeld. En eerlijk gezegd vind ik het ook gewoon een beetje sneu voor hen. Misschien zijn ze inderdaad te snel overgestapt van test- naar productieomgeving, maar dat moeten ze intern uitklaren.
-
jackderipper
- Jr. Member

- Berichten: 66
- Lid geworden op: 29 aug 2012
Re: Eerste indruk
--Onnodige quote! Het heeft geen zin om een bericht te quoten dat er net boven staat. Dit houdt het forum meer leesbaar. V.--
+1
maar inderdaad het zal op de open communicatie aankomen : ze kunnen misschien een headhunter bureau op de bankmoderator van rabobank.be afsturen.
Electrabrel is ook geen straffe in communicatie : eerst met veel poeha dat ze reeds lang van zin waren om hun prijzen te verlagen -daarom dat ze ze eerst verhoogd hebben. Als ze enkele maanden later de vraag krijgen waarom ze 600 klanten per dag blijven verliezen, dan weigeren ze iedere commentaar.
+1
maar inderdaad het zal op de open communicatie aankomen : ze kunnen misschien een headhunter bureau op de bankmoderator van rabobank.be afsturen.
Electrabrel is ook geen straffe in communicatie : eerst met veel poeha dat ze reeds lang van zin waren om hun prijzen te verlagen -daarom dat ze ze eerst verhoogd hebben. Als ze enkele maanden later de vraag krijgen waarom ze 600 klanten per dag blijven verliezen, dan weigeren ze iedere commentaar.
-
anonymous
Re: Eerste indruk
Ik heb zondag 2 overschrijvingen gedaan (nadat de rekening geactiveerd was). Deze werden dus bij de eerste batch van maandag meegenomen, veronderstel ik.
* MoneYou naar mijn tegenrekening bij KBC: aangekomen voor maandag avond
* Rabobank naar MoneYou: Nu op dinsdag@10u nog niet aangekomen.
* MoneYou naar mijn tegenrekening bij KBC: aangekomen voor maandag avond
* Rabobank naar MoneYou: Nu op dinsdag@10u nog niet aangekomen.
Re: Eerste indruk
Zopas nog een poging gedaan om een rekening te openen. Mijn opmerking van vorige week geldt blijkbaar nog altijd : ipv naar stap 3 ga ik terug naar af. Nog altijd goe bezig dus. Een mailtje naar de klantendienst blijft onbeantwoord.
Re: Eerste indruk
Oeps! Krijg een persoonlijk bericht van Moneyou waarop ik niet kan antwoorden 
Gewone mail naar klantenservice@moneyou.be gestuurd en krijg bevestiging van info@moneyou.nl
We blijven lachen.
Wat schreef jackderipper om 22.02 ook weer?
Gewone mail naar klantenservice@moneyou.be gestuurd en krijg bevestiging van info@moneyou.nl
We blijven lachen.
Wat schreef jackderipper om 22.02 ook weer?
-
anonymous
Re: Eerste indruk
Ondertussen is de tweede overschrijving (Rabo naar MoneYou) ook toegekomen.anonymous schreef:Ik heb zondag 2 overschrijvingen gedaan (nadat de rekening geactiveerd was). Deze werden dus bij de eerste batch van maandag meegenomen, veronderstel ik.
* MoneYou naar mijn tegenrekening bij KBC: aangekomen voor maandag avond
* Rabobank naar MoneYou: Nu op dinsdag@10u nog niet aangekomen.
Maar ook hier met een verkeerde naam!!
Dus het probleem is nog niet opgelost, en ik voel me er ook niet heel gelukkig bij.
Re: Eerste indruk
Hier dus ook een 2de overschrijving na reguliering en weer een andere naam nu wellicht uit Limburg, de eerste was er eentje uit West-Vlaanderen. Vind het maar niets dat naam en adres van privé personen zomaar te grabbel worden gegooid van iedereen en dus niets opgelost zoals MoneYou hier gisteren nog beweerde. Overweeg klacht in te dienen wegens schending privacy. 
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Eerste indruk
Hoe is zoiets mogelijk? Dat tart echt elke verbeelding.
Re: Eerste indruk
vind ik ook, de eerste persoon heb ik nagezien via google maps en infobel, bestaande persoon in een riante woning, het zal je naam en adres maar wezen ....
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Eerste indruk
Ja en wie garandeert dat jou adres niet ergens anders terecht komt ? Ongelooflijk !
- Spruitekop
- VIP member

- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: Eerste indruk
Als JIJ de adresgegevens door krijgt van bvb. de vorige die een overschrijving gedaan heeft, dan kan je d'er zeker van zijn dat diegene die NA JOU een storting gedaan heeft jouw naam incl. adresgegevens gaat doorkrijgen. En wees d'er maar zeker van dat die net als Hago z'n nieuwsgierigheid niet gaat kunnen onderdrukken en Google "street view" gaat raadplegen... Eén ding staat vast: gezien het -net als jij- mensen zijn die d'er als de kippen bij zijn om 'n spaarrekening te openen bij 'n gloednieuwe bank, gaan het ook mensen zijn die erg met hun spaarcenten bezig zijn, een hogere rente willen of een betere spreiding.
Bankiers: het zijn en het blijven muppets.
Bankiers: het zijn en het blijven muppets.