Effecten en sparen
TIP
Effecten en sparen
Momenteel zit ik "vast" bij BNP.De laaste jaren is mijn Kapitaal veel veminderd.
Momenteel komen een aantal effecten vrij en worden gestort op de spaarrekening bij BNP.
Vraag is nu.Laat ik dit beter op de spaarrekening een tijd staan want dan brengt het weinig of niks op maar mijn kapitaal
mindert dan ook niet wat nu wel het geval is met mijn huidige Portefeuille.
Of hebben jullie andere voorstellen?
Momenteel komen een aantal effecten vrij en worden gestort op de spaarrekening bij BNP.
Vraag is nu.Laat ik dit beter op de spaarrekening een tijd staan want dan brengt het weinig of niks op maar mijn kapitaal
mindert dan ook niet wat nu wel het geval is met mijn huidige Portefeuille.
Of hebben jullie andere voorstellen?
Re: Effecten en sparen
Je nominaal kapitaal vermindert niet maar wel de waarde ervan (door de inflatie). Koop enkele brede fondsen bij een bank zonder instapkosten en hou die voor de lange termijn bij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Effecten en sparen
Wat is het doel van je beleggingen? Hoeveel jaar heb je om dat te bereiken?
Hoeveel risico moet je nemen? Hoeveel risicio kan je nemen? Hoeveel risico wil je nemen?
Hoe was je geld vroeger belegd? in aandelenfondsen of in obligaties/termijnrekeningen?
Breed gediversifieerde aandelenfondsen hebben
- de hoogste verwacht (=mogelijk, maar niet gegarandeerd) rendement,
- maar kunnen ook snel dalen ( gemiddeld 1x een correctie van 10% per jaar, om de 2 jaar -120% en soms eens een crash die tot -50% kan gaan, en waar men na enekele jaren nog op verlies kan staan).
Schat je risiconiveau en beleg een gedeelte in breed gediversifieerde aandelenfondsen , hou de rest in stabiele beleggineng die niet zoveel zakken bij een crash.
Hoeveel risico moet je nemen? Hoeveel risicio kan je nemen? Hoeveel risico wil je nemen?
Hoe was je geld vroeger belegd? in aandelenfondsen of in obligaties/termijnrekeningen?
Breed gediversifieerde aandelenfondsen hebben
- de hoogste verwacht (=mogelijk, maar niet gegarandeerd) rendement,
- maar kunnen ook snel dalen ( gemiddeld 1x een correctie van 10% per jaar, om de 2 jaar -120% en soms eens een crash die tot -50% kan gaan, en waar men na enekele jaren nog op verlies kan staan).
Schat je risiconiveau en beleg een gedeelte in breed gediversifieerde aandelenfondsen , hou de rest in stabiele beleggineng die niet zoveel zakken bij een crash.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.