Effectenrekening met lage kosten vr mijn werkgeversaandelen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Effectenrekening met lage kosten vr mijn werkgeversaandelen
Beste allemaal,
Vorige week kreeg ik eens een aangetekende brief van mijn ex-werkgever: aangezien alle werkgeversaandelen reeds meer dan 5 jaar in mijn bezit zijn en ik niet meer voor de firma werk, willen ze de hele zwik deblokkeren. Ze willen er ook niet meer op passen, dus ik heb een formulier gekregen waarop ik ASAP de gegevens van een effectenrekening moet noteren, zodat die er voortaan op kunnen passen.
Het is mijn bedoeling, dat die aandelen zeker nog niet worden verkocht - de werkgever heeft de laatste jaren niet bepaald zijn best gedaan.
Heeft er iemand een aanrader voor een gratis te openen effectenrekening ?
Ik ben klant bij DB, maar daar is alles gratis, behalve de effectenrekening. Die kost EUR 8 per lijn per jaar - ik neem aan dat 1 type aandeel een "lijn" is. De werkgever heeft zichzelf in tweeën gesplitst, dus dat is EUR 16 per jaar voor een pak slapende aandeeltjes.
Bewaarkosten en inkomende transfertkosten moeten nul of laag zijn, maar ik zou het natuurlijk ook op prijs stellen niet compleet geroosterd te worden als ik ze toch eens wil verkopen of naar een andere rekening wil transfereren.
Ik dacht zelf aan rabobank.be, maar die effectenrekening lijkt eigenlijk meer bedoeld te zijn voor hun eigen producten.
Vorige week kreeg ik eens een aangetekende brief van mijn ex-werkgever: aangezien alle werkgeversaandelen reeds meer dan 5 jaar in mijn bezit zijn en ik niet meer voor de firma werk, willen ze de hele zwik deblokkeren. Ze willen er ook niet meer op passen, dus ik heb een formulier gekregen waarop ik ASAP de gegevens van een effectenrekening moet noteren, zodat die er voortaan op kunnen passen.
Het is mijn bedoeling, dat die aandelen zeker nog niet worden verkocht - de werkgever heeft de laatste jaren niet bepaald zijn best gedaan.
Heeft er iemand een aanrader voor een gratis te openen effectenrekening ?
Ik ben klant bij DB, maar daar is alles gratis, behalve de effectenrekening. Die kost EUR 8 per lijn per jaar - ik neem aan dat 1 type aandeel een "lijn" is. De werkgever heeft zichzelf in tweeën gesplitst, dus dat is EUR 16 per jaar voor een pak slapende aandeeltjes.
Bewaarkosten en inkomende transfertkosten moeten nul of laag zijn, maar ik zou het natuurlijk ook op prijs stellen niet compleet geroosterd te worden als ik ze toch eens wil verkopen of naar een andere rekening wil transfereren.
Ik dacht zelf aan rabobank.be, maar die effectenrekening lijkt eigenlijk meer bedoeld te zijn voor hun eigen producten.
Re: Effectenrekening met lage kosten vr mijn werkgeversaande
keytrade en binckbank zijn gratis en supergoed
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@Dixit
Een advies: wordt klant bij Binckbank. Zeer competitieve tarieven, geen bewaarloon, zeer goed werkend platform met veel informatie, schitterende service, inzage in het orderboek enz.
Een advies: wordt klant bij Binckbank. Zeer competitieve tarieven, geen bewaarloon, zeer goed werkend platform met veel informatie, schitterende service, inzage in het orderboek enz.
Ik heb mij inmiddels aangemeld bij Binck Bank. Ik dacht, dat ze meer de actieve kleine aandelenbelegger zoeken, maar hun rekening lijkt ook geschikt om er een pak gewoon voor langere tijd te parkeren zonder dat ik naast mijn verlies ook nog aan de bank moet betalen.
Zo gauw die rekening actief is zal ik mijn ex-werkgever instrueren ze over te zetten.
Bedankt allebei.
Zo gauw die rekening actief is zal ik mijn ex-werkgever instrueren ze over te zetten.
Bedankt allebei.
-
- VIP member
- Contacteer:
Orderboek is wel redelijk beperkt kwa diepte maar de actie van €30 transactiekosten in Juli is wel schitterend, kan je kleine bedragen onder 750€ bijkopen zonder al 1% te verliezen aan de transactiekosten.Piper schreef:@Dixit
-
- Hero Member
- Contacteer:
En wat denk je van Lynx? Volgens mij zijn de transactiekosten daar nog iets lager, maar ik ken er niet zo veel van. Heb er zelf nog geen effectenrekening, maar wel over aan het denken.
Over welke aandelen gaat het precies?
2 nadelen wat mij betreft voor Lynx:bartgo schreef:En wat denk je van Lynx? Volgens mij zijn de transactiekosten daar nog iets lager, maar ik ken er niet zo veel van. Heb er zelf nog geen effectenrekening, maar wel over aan het denken.
1. Lynx is een broker naar Engels recht
2. Lynx rekent net als Fortuneo extra kosten aan voor deeluitvoeringen.
Voor mij steekt Binckbank er met kop en schouders bovenuit.
-
- Hero Member
- Contacteer:
OK, ivm Lynx: wat zijn deeluitvoeringen?
Order dat in delen/in stappen wordt uitgevoerd, waarvoor Lynx en Fortuneo extra kosten aanrekenen indien dit gebeurt over meer dan 1 beursdag.bartgo schreef:OK, ivm Lynx: wat zijn deeluitvoeringen?
Die extra kosten voor deeluitvoeringen hebben we niet bij andere brokers. Alleen Lynx en Fortuneo rekenen hun klanten hiervoor extra kosten aan, welke ik als zeer nadelig aanzie.