Effectentaks
TIP
Re: Effectentaks
Inderdaad voor bolero, maar wie kan er nog wel aan uit.
Saxo die gooit alles op één hoop en geeft slechts een bedrag aan de 'lieve overheid' door.
Zolang ze dan ook niet effectief de effectentaks op het volledige bedrag inhouden, zou het ok zijn. Het geld dat cash op de rekening staat zou n.b. volgens een reclamemail van saxo zelfs niet meetellen.
Zouden effectenrekeningen die men voor 2021 heeft, dan nu goud waard zijn, omdat men daar dan mogelijk PER REKENING één miljoen aan effecten , zonder effectentaks te moeten betalen, kan opzetten.
Saxo die gooit alles op één hoop en geeft slechts een bedrag aan de 'lieve overheid' door.
Zolang ze dan ook niet effectief de effectentaks op het volledige bedrag inhouden, zou het ok zijn. Het geld dat cash op de rekening staat zou n.b. volgens een reclamemail van saxo zelfs niet meetellen.
Zouden effectenrekeningen die men voor 2021 heeft, dan nu goud waard zijn, omdat men daar dan mogelijk PER REKENING één miljoen aan effecten , zonder effectentaks te moeten betalen, kan opzetten.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Zouden onderstaande motivaties geen geldige reden zijn:
- ik verkies om ook een effectenrekening te hebben bij een lokale bank met fysiek kantoor, ik ga daar ook 2 keer per jaar fysiek langs voor advies.
- mijn rekening was al eens geblokkeerd t.g.v. evaluatie na het invullen van vragenlijsten - vandaar dat ik nood heb aan een 2de rekening, ik plaats mijn beleggingen niet meer bij 1 bank.
- een product kon ik niet aankopen - vandaar 2de rekening elders geopend en dat platform beviel me wel - ik heb vervolgens ook daar andere beleggingen gestart
- ik verkies om ook een effectenrekening te hebben bij een lokale bank met fysiek kantoor, ik ga daar ook 2 keer per jaar fysiek langs voor advies.
- mijn rekening was al eens geblokkeerd t.g.v. evaluatie na het invullen van vragenlijsten - vandaar dat ik nood heb aan een 2de rekening, ik plaats mijn beleggingen niet meer bij 1 bank.
- een product kon ik niet aankopen - vandaar 2de rekening elders geopend en dat platform beviel me wel - ik heb vervolgens ook daar andere beleggingen gestart
En Trump niet te vergeten.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:34Wegens genoeg geld![]()
12 jaar goed gewerkt. Genoeg verdiend om nu zelf voor mezelf in te staan. Ik heb niets nodig en betaal alles zelf. Ik zal geen pensioen opnemen want ik heb het niet nodig.
Al die extreem-rechtse figuren kunnen zich dat niet inbeelden: iemand die tevreden is met wat hij heeft
Extreem-rechtsen vinden het gemakkelijker om "anderen" de schuld te geven van hun eigen mislukkingen. Zijn het niet de Joden, dan zijn het de Walen en de Brusselaars en de moslims en de migranten en wat weet ik allemaal.
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
hoe heb je de ziekenkas (ziekteverzekering) geregeld?KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:34Wegens genoeg geld![]()
12 jaar goed gewerkt. Genoeg verdiend om nu zelf voor mezelf in te staan. Ik heb niets nodig en betaal alles zelf. Ik zal geen pensioen opnemen want ik heb het niet nodig.
Al die extreem-rechtse figuren kunnen zich dat niet inbeelden: iemand die tevreden is met wat hij heeft
Extreem-rechtsen vinden het gemakkelijker om "anderen" de schuld te geven van hun eigen mislukkingen. Zijn het niet de Joden, dan zijn het de Walen en de Brusselaars en de moslims en de migranten en wat weet ik allemaal.
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
een portefeuille van 3 mio opsplitsen in 2x 1.5 mio mag geen probleem zijn? er wordt niets ontweken
en met wat geluk staan de beurzen binnen 2j 35% lager en moet je niets betalen
en met wat geluk staan de beurzen binnen 2j 35% lager en moet je niets betalen
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 2 december 2025, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Ja, Trump.JOKER247 schreef: ↑Vandaag 12:54En Trump niet te vergeten.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:34
Wegens genoeg geld![]()
![]()
Wat hij zijn fans allemaal kan wijsmaken. "Er is geen inflatie" (in werkelijkheid is de inflatie door zijn idiote tarieven gestegen tot 2,9% en blijft maar stijgen), hij heeft "miljoenen jobs naar de US gebracht" (in werkelijkheid is de werkloosheid de hoogste in meer dan 4 jaar door zijn idiote tarieven), ...
En ondanks het feit dat alles dus zo fantastisch goed is dankzij Trump, beweert hij dat de Chinezen, de EU, India, Mexico, Brazilië, ... de US op de knieën gebracht hebben.
Zijn fans zien hierin geen tegenspraak
-
tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Pardon? Waar slaagt dit nu op?
Heb je eventueel een particuliere verzekering afgesloten?
Ik ben benieuwd, want ik overweeg er eveneens mee te stoppen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Mijn excuses. Ik heb je vraag verkeerd geïnterpreteerd. Ik word constant aangevallen door de extreem-rechtse hoek, en dacht dat je ook zo iemand was die een sarcastische opmerking maakte. Mijn excuses.tuinder666 schreef: ↑Vandaag 15:20 Pardon? Waar slaagt dit nu op?
Een particuliere verzekering eist dat je aangesloten bent bij de ziekenkas (want ze betalen alleen maar wat de ziekenkas niet betaalt - en dit binnen bepaalde grenzen en enkel voor bepaalde kosten). Als je niet werkt, moet je daarvoor zelf bijdragen (enkele duizenden per jaar per persoon). Je kunt ook een particuliere verzekering nemen die alles betaalt, maar dan betaal je jaarlijks bedragen zoals in de US.
Ik heb niets gedaan en betaal dus alle ziektekosten.
Dat gaat goed zolang de ziektekosten laag zijn.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
12 jaar gewerkt en 'binnen'... zal wel een reukje aan zijn, zeker? In het beste geval is het een leugentje.KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 13:34Wegens genoeg geld![]()
....
Vroeger zogezegd schering en inslag in de horeca, tot de witte kassa kwam en die sector de hoogste prioriteit kreeg bij fiscale en sociale controles,
net zoals de bouw.
Vandaar dat ik geen vastgoed heb, ik betaal geen 5 ton voor rommel dat hooguit 10 jaar meegaat.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ziekteverzekering is trouwens verplicht in België, ook voor wie renteniert.
@tuinder666:
zie hier
('Voortgezette verzekering' is voor zelfstandigen, die gestopt zijn met hun zaak.)
@tuinder666:
zie hier
('Voortgezette verzekering' is voor zelfstandigen, die gestopt zijn met hun zaak.)
-
doorwinterd
- Hero Member

- Contacteer:
wie met een defensieve portefeuille na RV en transactiekosten 5% rendement haalt komt na taks op effectenrekening + tobintaks + meerwaardebelasting dus al snel uit op een effectieve belastingdruk van meer dan 40% na inflatie