Einde gesjoemel spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: einde van het frauderen met spaarboekjes
de Belgische staat zal in de toekomst toch meer moeten besparen of nieuwe belastingen bij doen als ze hun staatsschuld wilt verlagen, vroeg of laat zal de meeste fiscaal voordelen verminderd of afgeschaft worden .
ze kunnen beter stoppen met al dat onzin van fiscaal premie, maaltijd cheques, enz en behandeld eindelijk eerder werk mens gelijk.
ze kunnen beter stoppen met al dat onzin van fiscaal premie, maaltijd cheques, enz en behandeld eindelijk eerder werk mens gelijk.
Laatst gewijzigd door superchan op 14 december 2013, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dit is géén vermogensbelasting. Dit is een vermogensINKOMSTENbelasting. Het is belangrijk dit onderscheid te maken.Sebastiaan1985 schreef:Ik hoop echt dat ze die vrijstelling gewoon afschaffenOfwel uitbreiden naar andere beleggingen... Ook al is dat een stap naar een vermogensbelasting, zolang ze de lasten op arbeid in de plaats verlagen, mogen ze van mij gerust een vermogensbelasting invoeren. Ik vraag me wel af of wijnen en edel metalen dan ook onder die vermogensbelasting gaan vallen
-
- VIP member
- Contacteer:
Juist alsof de werkende mens geen belasting ontduikt
Wie heeft er op alles wat hij ooit gekocht heeft, altijd braafjes de BTW betaald? Niet veel vrees ik 

Betalen jullie maar roerende voorheffing jongens, ge hebt gelijk, die mannen in Brussel zullen hun broodjes wel bakken op jullie zuurverdiende kolen. Dan kunnen ze de banken die je al leeggemolken hebben, nog eens uit de miserie helpen, met ons geld. Goe bezig!superchan schreef:de Belgische staat zal in de toekomst toch meer moeten besparen of nieuwe belastingen bij doen als ze hun staatsschuld wilt verlagen, vroeg of laat zal de meeste fiscaal voordelen verminderd of afgeschaft worden .
Ik betaal steeds 19% BTW in Duitsland op mijn auto'sSebastiaan1985 schreef:Juist alsof de werkende mens geen belasting ontduiktWie heeft er op alles wat hij ooit gekocht heeft, altijd braafjes de BTW betaald? Niet veel vrees ik

Wie weet gaat Turkije wel fiscale gegevensuitwisseling met belgie doen ? dan kan je minstens één keer extra rv + boetes betalen + uitleg over de herkomst van het geld mogelijk
Wie zijn geld eerlijk verdient heeft hoeft niks te vrezen Paul.paul schreef:Wie weet gaat Turkije wel fiscale gegevensuitwisseling met belgie doen ? dan kan je minstens één keer extra rv + boetes betalen + uitleg over de herkomst van het geld mogelijk
@Davy V, dat snappen hier velen niet, laat ze gewoon braafjes hun roerende voorheffing betalen, wij weten wel beter.Davy V schreef:NEEN. Omdat dit geld al belast is geweest door successierechten en belastingen op arbeid en taxatie allerhande.superchan schreef:wtf zoveel geld en dan nog wilt ge boven de vrijstelling die 15% op het intrest gedeelte niet betalen
Dus jij ziet liever een failliete staat of bank? Want zelfs al probeer je de belastingen zoveel mogelijk te omzeilen, als er geen inkomsten zijn, moet iemand de rekening betalen, voor niets gaat de zon op en dan komen er toch wel andere belastingsverhogingen en dus snij je alleen maar in je eigen vel, om zelfs vaak maar 6% BTW te omzeilen.geldwolf. schreef:Betalen jullie maar roerende voorheffing jongens, ge hebt gelijk, die mannen in Brussel zullen hun broodjes wel bakken op jullie zuurverdiende kolen. Dan kunnen ze de banken die je al leeggemolken hebben, nog eens uit de miserie helpen, met ons geld. Goe bezig!
Nu het spaarboekje belasten, gaat zeker niet de staatschuld oplossen, verre van.
Maar met het geld kunnen ze vooral blijven investeren in gezondheidszorg en andere maatschappelijke zaken, waar dat geld goed gebruikt kan worden, want dat lijkt iedereen, die zwartwerk promoot, te vergeten.
Daarnaast over het al dan reeds betaalde belastingen door RV, het zijn wel degelijk extra inkomsten.
Jij hebt reeds op je loon al belastingen betaald, akkoord, maar dat geld wordt hergebruikt door de bank (een commerciële instelling), op dat moment is dat in principe jouw geld niet meer, de bank geeft jou een jaarlijkse vergoeding (intrest), die vergoeding is een extra inkomst en die moet belast worden. Indien je die niet aangeeft, komt dat in principe overeen met zwartwerk en dus fraude.
Blijkbaar zijn er mensen die op school geen economie gekregen hebben.
Laatst gewijzigd door josbos op 14 december 2013, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik geloof dit niet ! Eenmaal 90 % procent van de spaarders kiest om zijn inkomsten aan te geven komen er andere bedoelingen tevoorschijn. Wie denkt dat hij nog ongestraft enige centen aan zijn kinderen zal kunnen toestoppen, vb. bij de aanschaf van een woning. Denk je dat een handgift of bankgift dan nog een lange levensduur heeft. Neen, je zult verschieten waar de staat je overal kan vinden omdat je in hun ogen belastingen of erfenisrechten ontduikt.JanusBananus schreef:Dit is géén vermogensbelasting. Dit is een vermogensINKOMSTENbelasting. Het is belangrijk dit onderscheid te maken.Sebastiaan1985 schreef:Ik hoop echt dat ze die vrijstelling gewoon afschaffenOfwel uitbreiden naar andere beleggingen... Ook al is dat een stap naar een vermogensbelasting, zolang ze de lasten op arbeid in de plaats verlagen, mogen ze van mij gerust een vermogensbelasting invoeren. Ik vraag me wel af of wijnen en edel metalen dan ook onder die vermogensbelasting gaan vallen
@josbos, Wij hebben ministers die wel economie gestudeerd hebben, en die stoken het geld op! kan je er dan niet beter een brood mee kopen voor degene die honger hebben? Andere hebben ook economie gestudeerd, en die bouwen een constructie op poten om geen succesierechten te moeten betalen, onze koning koopt zijn boot in het buitenland, waar is die BTW? wat is dat toch een brave mens.josbos schreef:Dus jij ziet liever een failliete staat of bank? Want zelfs al probeer je de belastingen zoveel mogelijk te omzeilen, als er geen inkomsten zijn, moet iemand de rekening betalen, voor niets gaat de zon op en dan komen er toch wel andere belastingsverhogingen en dus snij je alleen maar in je eigen vel, om zelfs vaak maar 6% BTW te omzeilen.geldwolf. schreef:Betalen jullie maar roerende voorheffing jongens, ge hebt gelijk, die mannen in Brussel zullen hun broodjes wel bakken op jullie zuurverdiende kolen. Dan kunnen ze de banken die je al leeggemolken hebben, nog eens uit de miserie helpen, met ons geld. Goe bezig!
Nu het spaarboekje belasten, gaat zeker niet de staatschuld oplossen, verre van.
Maar met het geld kunnen ze vooral blijven investeren in gezondheidszorg en andere maatschappelijke zaken, waar dat geld goed gebruikt kan worden, want dat lijkt iedereen, die zwartwerk promoot, te vergeten.
Daarnaast over het al dan reeds betaalde belastingen door RV, het zijn wel degelijk extra inkomsten.
Jij hebt reeds op je loon al belastingen betaald, akkoord, maar dat geld wordt hergebruikt door de bank (een commerciële instelling), op dat moment is dat in principe jouw geld niet meer, de bank geeft jou een jaarlijkse vergoeding (intrest), die vergoeding is een extra inkomst en die moet belast worden. Indien je die niet aangeeft, komt dat in principe overeen met zwartwerk en dus fraude.
Er worden in België villa's van de royals gerenoveerd, met geld van defensie (lees belasting geld) index op de dotatie +8000 euro per jaar (lees belasting geld) zijn jullie stekeblind! Koop nog wat vlaggetjes als ze show komen verkopen in de gemeente!josbos schreef:Dus jij ziet liever een failliete staat of bank? Want zelfs al probeer je de belastingen zoveel mogelijk te omzeilen, als er geen inkomsten zijn, moet iemand de rekening betalen, voor niets gaat de zon op en dan komen er toch wel andere belastingsverhogingen en dus snij je alleen maar in je eigen vel, om zelfs vaak maar 6% BTW te omzeilen.geldwolf. schreef:Betalen jullie maar roerende voorheffing jongens, ge hebt gelijk, die mannen in Brussel zullen hun broodjes wel bakken op jullie zuurverdiende kolen. Dan kunnen ze de banken die je al leeggemolken hebben, nog eens uit de miserie helpen, met ons geld. Goe bezig!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Moest Geens geen andere bijbedoelingen hebben met zijn voorstel, dan kon hij toch gewoon R.V. doen betalen vanaf de eerste euro op elke spaarrekening, dat was toch de meest logische weg om fraudeurs aan te pakken. Die extra belasting op spaarcenten zou mensen zeker ook aanzetten uit te kijken naar andere producten. Maar neen, liever een ingewikkelde procedure waarbij elke spaarder weer elk jaar met extra werk opgezadeld wordt. Allen die zijn voorstel toejuichen en denken dat het hun koude kleren niet raakt zullen pas later zien wat zo allemaal de gevolgen van zo'n maatregel zijn.
ook al wordt er niet efficiënt met (onze) belasting geld omgegaan dat wil niet zeggen dat we ons niveau moet verlagen als die mensen op de wetsstraat hiermee maakt je België nog sneller kapot 

Laatst gewijzigd door superchan op 14 december 2013, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
We zijn hier serieus off topic aan't gaan, maar de reden waarom ik geen problemen heb, om hier nu ineens extra belastingen (5€ in mijn geval, what's in a name), vanaf de 1ste €, voor te betalen is net omdat, de koning nu ook belastingplichtig is geworden (dankzij de huidige regering) en dat het veel te lang geduurd heeft. De koning had al sinds de opkomst van de BTW belastingsplichtige moeten geweest zijn, want als de koning het goeie voorbeeld niet geeft, waarom moet ik dat dan wel doen...
Als je ook ziet dat een De Crem teruggefloten wordt, omdat hij 5 miljard zou willen uitgeven aan F-16s, is het wel duidelijk, dat de huidige regering wel bezig is met een goed financieel beleid en heb ik minder een probleem om daar mijn geld aan te geven.
Met aankopen in het buitenland zie ik ook geen problemen, want dan is in dat land belastingen betaald en wordt daar de maatschappij er beter van.
Als je ook ziet dat een De Crem teruggefloten wordt, omdat hij 5 miljard zou willen uitgeven aan F-16s, is het wel duidelijk, dat de huidige regering wel bezig is met een goed financieel beleid en heb ik minder een probleem om daar mijn geld aan te geven.
Met aankopen in het buitenland zie ik ook geen problemen, want dan is in dat land belastingen betaald en wordt daar de maatschappij er beter van.