Einde gesjoemel spaarboekjes
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: einde van het frauderen met spaarboekjes
voorbeeld uit de Krant:
Veel geklaag voor weinig.Als u 100.000 euro hebt op een spaarboekje, met een rentevoet van 2 procent, dan krijgt u per jaar 2.000 euro rente. U betaalt roerende voorheffing op de schijf van boven de 1.880 euro. De roerende voorheffing van 15 procent op die 120 euro kost u dus 18 euro.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat een systeem van roerende voorheffing vanaf de eerste euro, en den eventuele vrijstelling een eerlijker systeem zou zijn voor iedereen.
roerend eens RV voor alle producten gelijk en vrijstelling tot bepaald bedrag voor iedereen , waarom het toch altijd ingewikkeld moeten maken in belgenlandje
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik blijf het wel moeilijk vinden dat niet iedereen zijn gegevens van zijn spaarrekening naar de fiscus worden doorgestuurd. De echte fraudeurs/profiteurs gaan weer vrijuit door een minieme afkoopsom/jaar...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Wie bedoel je juist met de echte fraudeurs/profiteurs ?Vaganzza schreef:Ik blijf het wel moeilijk vinden dat niet iedereen zijn gegevens van zijn spaarrekening naar de fiscus worden doorgestuurd. De echte fraudeurs/profiteurs gaan weer vrijuit door een minieme afkoopsom/jaar...
Laatst gewijzigd door Stier op 13 december 2013, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
En enkel goed voor de staat. Roerende voorheffing afgehouden op 1 januari kan je dan aanvragen/recupereren via je je aangifte die je indient het jaar nadien en met wat geluk nog eens 6 maanden later kan terugkrijgen. 2 jaar rente op je RV = veel extra inkomsten voor hen.christofgh schreef:Ik denk dat een systeem van roerende voorheffing vanaf de eerste euro, en den eventuele vrijstelling een eerlijker systeem zou zijn voor iedereen.
Om "Europa" tevreden te houden, vrees ik toch dat ze het op die manier moeten gaan doen, anders is het discriminatie voor niet inwoners met een belgische spaarrekeningeric2 schreef:En enkel goed voor de staat. Roerende voorheffing afgehouden op 1 januari kan je dan aanvragen/recupereren via je je aangifte die je indient het jaar nadien en met wat geluk nog eens 6 maanden later kan terugkrijgen. 2 jaar rente op je RV = veel extra inkomsten voor hen.christofgh schreef:Ik denk dat een systeem van roerende voorheffing vanaf de eerste euro, en den eventuele vrijstelling een eerlijker systeem zou zijn voor iedereen.
-
- Sr. Member
Van mij mogen ze de hele vrijstelling van RV op spaarboekjes gewoon afschaffen. Alle roerende inkomsten worden aan een ander tarief belast (15%, 25%, 0%). Waarom niet gewoon alle inkomsten samengooien en onderwerpen aan het gezamenlijk belastbaar inkomen. Om de middensctand ( belastbare inkomsten tot maximum 100.000 euro bruto per aangever) te sparen kunnen ze dan de bemastingvrije som verhogen. Iedereen content.
'United in diversity' - E.U.
Maak je geen zorgen. Dat komt nog wel. Telkens kleine stapjes, zo zijn er altijd die het "Veel geklaag voor weinig" vinden ...Vaganzza schreef:Ik blijf het wel moeilijk vinden dat niet iedereen zijn gegevens van zijn spaarrekening naar de fiscus worden doorgestuurd. De echte fraudeurs/profiteurs gaan weer vrijuit door een minieme afkoopsom/jaar...
De RV is ook niet direct van 15% naar 25% gegaan, maar eerst even 21%...
omgekeerd Europa heeft probleem met Inwoners belgië die een rekening hebben in buitenland en daar Belgische RV op moeten betalen.paul schreef:
Om "Europa" tevreden te houden, vrees ik toch dat ze het op die manier moeten gaan doen, anders is het discriminatie voor niet inwoners met een belgische spaarrekening
Niet inwoners van Belgie die hier een rekening hebben betalen geen RV op spaarboek, geen RV op obligaties, Geen beurstaks, Geen RV op buitenlandse aandelen enkel RV op Belgische aandelen. Die klagen niet hoor.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
-
- Newbie
- Contacteer:
Weeral een extra verkoopsargument om de defensieve klant naar open fondsen te lokken.
Het spaarboekje brengt niks meer op, de rendementen van aandelen in 2013 zullen velen weer doen wegdromen.
De bankier is er niet om de klant te verrijken, maar enkel om zichzelf te verrijken.
Misschien een tip voor de defensieve belegger.
Het spaarboekje brengt niks meer op, de rendementen van aandelen in 2013 zullen velen weer doen wegdromen.
De bankier is er niet om de klant te verrijken, maar enkel om zichzelf te verrijken.
Misschien een tip voor de defensieve belegger.
Ter info: zo ziet de NVA de hervorming van spaarrekeningen (en andere):
http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/53/2629/53K2629001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dekamer.be/FLWB/PDF/53/2629/53K2629001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In het voorstel van N-VA is er helemaal geen privacy. Alle inkomsten die je krijgt geeft de bank automatisch door aan een meldpunt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me wel iets.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Amai SUSU gij zijt nogal gepikeerd?susu schreef:Eindelijk gaan ze die vuile fraudeurs met hun spaarboekjes aanpakken![]()
![]()
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131212_055" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeveel moet men dan hebben op bv spaarboekjes om dit te moeten betalen?Berichtdoor Lukske » Gisteren om 09:47
Is er hier al iemand een keer aan het maximum interest geraakt op zijn spaarboekje?
greetz
jempi25