eindeloopbaanmaatregelen
Re: eindeloopbaanmaatregelen
Jij moet dringend van job veranderen. Het gras is volgens U overal zoveel groener. Waar wacht je op ? It is a free country.VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 16:03 Bedankt voor de interesse in mijn persoonlijke situatie![]()
Ik werk voltijds en in een ploegensysteem (enkel vroeg en laat, geen nacht).
En ik heb altijd al gewerkt sinds ik afgestudeerd ben. Ik ben nog nooit een dag werkloos geweest.
Ik heb in totaal 28 verlofdagen (inclusief ADV), geen 71 dagen. Want ik heb geen recht op "rmpeldagen" of VAP-dagen of hoe je die extra betaalde verlofdagen ook wil noemen
Mijn job is helaas niet in de zorgsector (en mijn profiel is daar jammer genoeg ook heel moeilijk in te vullen)![]()
Ik ben ook geen vakbondsafgevaardigde zoals sommige (extree-) linkse rukkers rakkers hier op het forum en kan dus ook geen (betaald) syndicaal verlof inroepen. Dat doet me denken: kan je tot 31 dagen syndicaal verlof ook nog eens combineren met de 36 rimpeldagen, allemaal bovenop je gewone vakantiedagen? Op die manier zou je nog aan meer dan 100 betaalde "verletdagen" kunnen geraken![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ben best tevreden met mijn job … maar dat ontzegt me niet het recht om scheefgegroeide zaken in andere sectoren aan te kaarten. Dat jij en KV het normaal vinden dat iemand zomaar 12, 24 of 36 betaalde verlofdagen extra krijgt bovenop zijn gewone verlof (om dan aan pakweg 71 verlofdagen te komen) zegt veel over jullie.
En dan maar klagen dat we met een hoge schuld zitten en dat ondernemingen weg gaan uit België …

En dan maar klagen dat we met een hoge schuld zitten en dat ondernemingen weg gaan uit België …

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ik maak de rekening niet van de zorgsector hoor. En Ik zal zelf wel aangeven wat ik normaal vind en niet.VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 18:12Ik ben best tevreden met mijn job … maar dat ontzegt me niet het recht om scheefgegroeide zaken in andere sectoren aan te kaarten. Dat jij en KV het normaal vinden dat iemand zomaar 12, 24 of 36 betaalde verlofdagen extra krijgt bovenop zijn gewone verlof (om dan aan pakweg 71 verlofdagen te komen) zegt veel over jullie.![]()
En dan maar klagen dat we met een hoge schuld zitten en dat ondernemingen weg gaan uit België …![]()
Ik stel vast dat de optelsom van wettelijk verlof en ADV en PAV kan oplopen. Het ligt allemaal vast in CAO's en Paritair Comités. Je moet die maar eens uitspitten. Ze hebben heel wat compensatie voor lange werkdagen, onregelmatige uren ea. Jij spreekt dadelijk van scheefgegroeide situaties maar je moet dan wel de volledige context weergeven.
En wat dan gezegd over het aantal verlofdagen in het onderwijs ? Zo mogelijk nog hoger.
Zijn het de verlofdagen in de zorg en het onderwijs die de staatsschuld van BE veroorzaken ? Ik denk het niet.
Amai, wat zullen die blij zijn als er weer eens iemand langskomt met slechts 77 betaalde vakantiedagen.
Of met een jonge vrouw die meteen zwanger wordt of al is.
Of met haar man/vriend die ook nog eens pappaverlof krijgt.
Gewoonlijk over zaken waar je geen blaas van afweet...VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 18:12 Ik ben best tevreden met mijn job … maar dat ontzegt me niet het recht om scheefgegroeide zaken in andere sectoren aan te kaarten.
Conclusies op basis van zeer minieme kennis over het onderwerp.
Altijd schoon uitgelegd, maar dat is ongeveer alles.
En als het niet kan halen met de inhoud, ga je van anderen zeggen dat de inhoud van wat ze schrijven niet goed is...
Dat het meer zegt over hun dan over wat anders (geeuw),
dat anderen een slechte schrijfstijl hebben...
Werk wat aan de inhoud van wat je zelf schrijft. Zorg dat het ergens strookt met de werkelijkheid..
En klaag dan over een ander.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
+1, als er één maatregel is die langer werken mogelijk maakt is het deze wel !Lukske schreef: ↑28 september 2025, 15:12 Gezien de pensioenleeftijd steeds maar stijgt zou ik voorstellen om het systeem van de zorgsector algemeen te maken nl.
"Verpleegkundigen, logistiek medewerkers (en een aantal gelijkgestelden) hebben vanaf 45 jaar recht op 12 extra betaalde compensatiedagen, vanaf 50 jaar zijn dat 24 en vanaf 55 jaar 36 extra betaalde compensatiedagen. Als je deeltijds werkt, worden deze extra compensatiedagen pro rata berekend."
Zou ik en alvast vele anderen tevreden mee zijn. En zeker voor de zwaardere beroepen.
Ofwel kan de zorg een steentje bijdragen en gewoon weer werken zoals de rest.
Spijtig genoeg hebben de linkse rakkers nooit werk gemaakt van de zware beroepen, zoals nachtarbeid, bouw, zorg, ...; maar dan kan men direct 2 problemen in één keer oplossen.
En voor de niet-zware beroepen geeft men de helft van de dagen; iedereen blij; win-win.
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Weet eerst waarover je praat ipv je als een clown te gedragen !JOKER247 schreef: ↑6 oktober 2025, 01:103,5 maand betaalde vakantie. Absurd natuurlijk. Totaal onbetaalbaar.VincentVega schreef: ↑5 oktober 2025, 23:10
36 extra compensatiedagen of VAP-dagen of ook nog “rimpeldagen” genoemd.![]()
Hoe men het beestje ook noemt: het zijn gewoon 36 extra betaalde verlofdagen. Wie al pakweg 35 gewone vakantiedagen heeft, krijgt als 55+ dus plots 71 betaalde verlofdagen![]()
![]()
![]()
Deze dagen kunnen niet worden overgedragen en worden per maand gegeven; ben je 45 jaar oud krijg je dus 1 dag per maand die je die maand moet opnemen of je bent hem kwijt. Dat is dus duidelijk om het werk wat haalbaarder te maken en niet om alles op te sparen en dan te gaan cruisen. Niet opnemen is ook daadwerkelijk kwijt, wordt niet uitbetaald. idem voor langdurige zieken of als je de rest van de maand bv. ziek bent als je hem nog niet hebt opgenomen, dan ben je ze kwijt.
Een betere regel om langer werken te faliciteren zonder dat er misbruik van kan gemaakt worden bestaat er niet !
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Onze dorpsidioot is weer veel assumpties aan het stellen maar weet zoals wel vaker totaal niet waar hij het over heeft, zal iets typisch NVA gerelateerd zijn !VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 12:11Graag ... als dat betekent dat ik mijn huidige loon (en functie) kan behouden en voltijds word betaald in ruil voor 71 vakantiedagen. Dan kan ik gelijk part-time gaan werken en toch mijn volledige loon bethouden waarvoor ik nu voltijds moet gaan werken.![]()
Waar kan ik tekenen?![]()
Lees eerst de CAO's van deze sector eens en weet dan dat ze zo zijn opgesteld dat ze toen al zijn opgesteld om misbruik tegen te gaan; een unicum zouden we het kunnen noemen.
Uw 36 dagen zijn er 3/ maand die je die maand moet opnemen of je bent ze kwijt. Ook bij korte- of langdurige ziekte ben je ze kwijt. Ze zijn dus volledig bewust om mensen die niet profiteren maar hun werk doen te belonen; de maskers vallen weer af bij onze NVA helden hier; want volgens Bartje Quisling zou werken moeten lonen al wil hij weeral een indexsprong instellen.
Jij bent echt een sujet om van te ...
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Jij hebt liever dat mensen opbranden en dan voor lange tijd uitvallen of vaak voor korte tijd zeker; dat zal zeker beter zijn voor de bedrijven ...VincentVega schreef: ↑6 oktober 2025, 18:12 Ik ben best tevreden met mijn job … maar dat ontzegt me niet het recht om scheefgegroeide zaken in andere sectoren aan te kaarten. Dat jij en KV het normaal vinden dat iemand zomaar 12, 24 of 36 betaalde verlofdagen extra krijgt bovenop zijn gewone verlof (om dan aan pakweg 71 verlofdagen te komen) zegt veel over jullie.![]()
En dan maar klagen dat we met een hoge schuld zitten en dat ondernemingen weg gaan uit België …![]()
Goed dat ik werk in een bedrijf waar men slimmer is dan onze dorpsidioot hier ...
In welk bedrijf werkt u en hoeveel verdient u ?
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom niet ? Waarom al die geheimdoenerij over financien ?
71 dagen hahaha rekenen is niet zijn sterkste kant: 36+20+2. De sector heeft lang geleden niet gekozen voor 3% loonsverhoging maar voor rimpeldzgen. Maar de slimme mag altijd solliciteren…
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
In de zorg moet je wel nog over capaciteiten beschikken ik denk dat dat een brug te ver is voor onze lokale forum dorpsidioot ...
Foldertjes van de NVA posten zal zijn job blijven vrees ik ...
Schelden wanneer hij het niet haalt … een zwak punt van mr/mevr/x CPB enz.