eindeloopbaanmaatregelen
Re: eindeloopbaanmaatregelen
In welk bedrijf werkt u CP enz en hoeveel betaalt dat ?
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Re: eindeloopbaanmaatregelen
+1KV schreef: ↑Gisteren 07:47Dat is het ene buiten het andere bedrijf, dat heeft eerder met de filosofie van dat bedrijf of door de bedrijfsdirectie te maken.mondeo17 schreef: ↑11 oktober 2025, 08:11
Natuurlijk. Buitenlandse bedrijven snappen dat niet. Werk zelf voor een Canadees bedrijf. In Canada hebben ze 19 dagen verlof, feestdagen inbegrepen. En dan creëert men hier nog van die baaldagen bij. Ik vind het persoonlijk een gemakkelijke uitspraak: ga ook in de sector werken. Of vind jij het normaal dat een audioloog die ook op de lijst staat 70 betaalde dagen heeft? Terwijl er geen weekend- of nachtwerk aan te pas komt? Dan vind ik de zorgkundige die aan de patiënt zijn bed staat ondergewaardeerd. Dan kunnen ze binnenkort voor een en dezelfde job 3FTE's aannemen.
Daar dus een norm van maken zijnde "buitenlandse bedrijven snappen dat niet" is nogal kort door de bocht gesteld.
Kijk naar Volvo Gent , wat heeft men daar ooit ingevoerd mede door de Zweedse bedrijfsfilosofie ?
24weken weken verlof voor wie een kind kreeg, dit in één keer te nemen of te spreiden binnen 3jaar na de geboorte.
Ook ik heb 4dagen ADV meer per jaar dan de sector voorziet. Waarom ? Een vorige CEO heeft dit ooit ingevoerd omdat hij van mening was : "mijn mensen moeten voldoende rust/vakantie hebben zodat ze hier 120% fris, gemotiveerd, flexibel en met uitstraling staan" , en dat effect bekwam hij wel.
Iets waar bedrijven niet van moeten hebben zijn veranderingen doorheen het jaar, enkele voorbeelden: wetten die continu veranderen, indexen die om de 1,4% moeten worden uitbetaald ipv. 1X/ jaar op 1 januari, de eindeloze papiermolen als men wil uitbreiden; dat zijn zaken die buitenlandse bedrijven in dit land Haten !
Ik ben naar genoeg congressen gegaan waar de grootste buitenlandse bedrijven in ons land vertegenwoordigd waren en overal hoorde je hetzelfde, de loonkost op zich is niet het probleem want dat wisten ze op voorhand en hebben ze rekening mee gehouden; het is al die regelneverij van de overheid en ook van de vakbonden die hun hier doet wegtrekken.
De loonkost is wel een probleem als fabrieken van eenzelfde groep in Europa streven naar nieuwe investeringen of omgekeerd als er in Europa ontslagen vallen waar ze dan eerst vallen.
Make Spaargids " Great Again ! "