Elektrische verwarming
Elektrische verwarming
Hallo
Graag jullie advies.
Ik verwarm met elektrische convectoren.
Heb dag nacht en excl nacht.. Best hoge afrekeningen
Is het voordeliger om met een mobiele verwarming te verwarmen. Het is enkel voor in de woonkamer 40m2 en overdag (elke dag)
Zo ja welke raden jullie aan. Misschien via bolcom…?
Of toch beter elektrische verwarming gebruiken. Graag jullie advies
Heel erg bedankt
Graag jullie advies.
Ik verwarm met elektrische convectoren.
Heb dag nacht en excl nacht.. Best hoge afrekeningen
Is het voordeliger om met een mobiele verwarming te verwarmen. Het is enkel voor in de woonkamer 40m2 en overdag (elke dag)
Zo ja welke raden jullie aan. Misschien via bolcom…?
Of toch beter elektrische verwarming gebruiken. Graag jullie advies
Heel erg bedankt
Re: Elektrische verwarming
Elektrisch verwarmen is de toekomst. Stookolie, gas, mag binnenkort allemaal niet meer
Ik verwarm al gans mijn leven elektrisch, via accumulatoren, laadt 's nachts op en geeft overdag warmte af.
Werd vroeger gezien als een zonde, nu is elektrisch verwarmen de toekomst.
Ik verwarm al gans mijn leven elektrisch, via accumulatoren, laadt 's nachts op en geeft overdag warmte af.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Verwarmen met elektriciteit is de duurste manier van verwarmen (tenzij ik mij vergis). Dat met elektriciteit verwarmen de toekomst is, zeggen ze en het klopt waarschijnlijk ook. Tegenwoordig is de prijs van de elektriciteit het grootste probleem dat niet rap opgelost zal worden.
Thuis heb ik meer dan 30-50 jarige gaskachels staan. Daarnaast heb ik een mobiele elektrische chauffage die ik ooit in de badkamer (niet geïsoleerd en niet verwarmd) had gebruikt. Tegenwoordig ben ik daar gewoon en gebruik ik die niet meer.
Iemand raadde mij voor de badkamer een oliekachel aan maar ik heb daar geen ervaring mee.
Thuis heb ik meer dan 30-50 jarige gaskachels staan. Daarnaast heb ik een mobiele elektrische chauffage die ik ooit in de badkamer (niet geïsoleerd en niet verwarmd) had gebruikt. Tegenwoordig ben ik daar gewoon en gebruik ik die niet meer.
Iemand raadde mij voor de badkamer een oliekachel aan maar ik heb daar geen ervaring mee.
Warmtepomp is natuurlijk ideaal maar zijn die echt zoveel goedkoper dan wordt beweerd?
Ik zou nooit break even komen als ik mij nu een warmtepomp (10.000 euro en meer) zou aanschaffen, tenzij een lucht-lucht warmtepomp maar die verbruiken meer.
Mijn elektrisch verbruik is nog geen 1000 euro per jaar ! (en ik doe alles elektrisch, van koken, tuinieren tot douchen)
Idem met een warmtepompboiler. Kosten meer dan 2000 euro !
Mijn boiler uit den Hubo van 150L nog geen 180 euro !
De prijzen zullen goed mogen dalen voor een mens met gezond verstand zoiets aanschaft !
Ik zou nooit break even komen als ik mij nu een warmtepomp (10.000 euro en meer) zou aanschaffen, tenzij een lucht-lucht warmtepomp maar die verbruiken meer.
Mijn elektrisch verbruik is nog geen 1000 euro per jaar ! (en ik doe alles elektrisch, van koken, tuinieren tot douchen)
Idem met een warmtepompboiler. Kosten meer dan 2000 euro !
Mijn boiler uit den Hubo van 150L nog geen 180 euro !
De prijzen zullen goed mogen dalen voor een mens met gezond verstand zoiets aanschaft !
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Keuze genoeg hier:
https://www.bol.com/nl/l/convectorkachels/N/21853/
Persoonlijk vind ik de kost voor verbruik meevallen:
Voor 1.200 W is het ongeveer 2 eur aan elektriciteit om een dag (8 uur) te gebruiken.
https://www.bol.com/nl/l/convectorkachels/N/21853/
Persoonlijk vind ik de kost voor verbruik meevallen:
Voor 1.200 W is het ongeveer 2 eur aan elektriciteit om een dag (8 uur) te gebruiken.
Elektrische verwarming, elektrische auto's, ... Waar gaan we al die elektriciteit halen?
Hangt er van af, in een nieuwbouw met goeie isolatie en vloerverwarming kan een warmtepomp op lage temperatuur werken, daar haal je iets van scop 5 (één kilowattuur elektriciteit levert dan 5kWh warmte). Ter vervanging van een bestaande CV ketel in een minder goed geïsoleerd huis zul je met een veel hogere watertemperatuur en warmte vraag zitten, daar haal je misschien scop van 2 a 3 en zijn de stookkosten even hoog als met gas. Zoals je zegt kun je de investering van een warmtepomp ter vervanging van bestaande verwarming maar zelden of pas over heel lange tijd terug verdienen. Warmtepompen zijn dan weer wel interessant in nieuwbouw, daar zal de meerkost tov een CV ketel wel vlot terug verdiend worden, zeker als je combineert met zonnepanelen.
Vandaag komt dit nog grotendeels uit de nucleaire installaties, maar hoe lang nog?
In de jaren 90 waren dit soort warmtesystemen populair in de nasleep van de oliecrisis. Tot kort en eigenlijk vandaag nog altijd verdoemd, want het gaat niet om eigen geproduceerde groene energie. De EPC waarde ligt hoog voor elektrische verwarming maar de kostprijs valt mee. Wij verwarmen ook electrisch.
Klopt het nou dat een catastrofe gelijk in Oekraïne onmogelijk is gezien de bouw van de Belgische kerncentrales industrieel en niet onderzoek en of leger gericht is?mouche schreef: ↑17 november 2019, 15:47Vandaag komt dit nog grotendeels uit de nucleaire installaties, maar hoe lang nog?
In de jaren 90 waren dit soort warmtesystemen populair in de nasleep van de oliecrisis. Tot kort en eigenlijk vandaag nog altijd verdoemd, want het gaat niet om eigen geproduceerde groene energie. De EPC waarde ligt hoog voor elektrische verwarming maar de kostprijs valt mee. Wij verwarmen ook electrisch.
Sorry voor offtop alleszins..

Ik weet niet of de Belgische kerncentrales veilig of onveilig gebouwd zijn. Wel zijn ze onveilig en onbetrouwbaar doordat ze aan het eind van hun levensduur zijn. Door de weifelende en zichzelf tegensprekende houding van de opeenvolgende federale regeringen in de laatste 15 jaar (sluiten - openhouden - toch sluiten) heeft de elektriciteitsmaatschappij geen grote investeringen meer in de kerncentrales gedaan en is het enkel maar oplappen wat er gedaan wordt. Het is te laat om nu nog een nieuwe kerncentrale te bouwen. De regering had gehoopt dat energie uit zon en wind rond deze tijd voldoende geweest zou zijn om de vraag naar elektriciteit op te vangen, maar dat is niet waar gebleken.
In mijn utopische staat worden alle belangrijke keuzes gemaakt door relevante wetenschappers ipv de politiekers. Zal dit ooit gebeuren of, gezien er op dat vlak sinds de Romeinen niet veel veranderd is, belang van goede contacten onderhouden zal toenemen?
Terug on topic:
Ne Tesla aardige batterij thuis om elektriciteit op te stapelen?
Terug on topic:
Ne Tesla aardige batterij thuis om elektriciteit op te stapelen?
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
'Ooit' was het de toekomst, het nachttarief zorgde er voor dat men volop elektrisch ging verwarmen met accumulatoren. Dan kregen we een periode dat je de boeman was wanneer je elektrisch verwarmde, veel te duur en slecht rendement.morse schreef: ↑17 november 2019, 12:01 Elektrisch verwarmen is de toekomst. Stookolie, gas, mag binnenkort allemaal niet meer
Nu -met alle klimaatacties voorop- weer volop de toekomst.
Kwestie van een langetermijnvisie van onze politici kan dat tellen.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Woon je in je eigen huis?
Ik zou een airco warmtepomp overwegen (heb dit zelf ook btw)
2000 euro kost u dit ongeveer en je gaat snel veel minder elektriciteit verbruiken.
En het is goed voor het milieu
Ik zou een airco warmtepomp overwegen (heb dit zelf ook btw)
2000 euro kost u dit ongeveer en je gaat snel veel minder elektriciteit verbruiken.
En het is goed voor het milieu
Zie wel wat je neemt...
Met mijn Daikin die minder dan 2000 euro kostte, plaatsen inbegrepen, kan ik niet meer verwarmen als het buiten zo ergens onder de vijf graden gaat 's nachts.
Rond tien graden buitentemperatuur lukt het nog goed. Doordat je warme lucht blaast in de woning warmt het ook redelijk snel op.
Over de kostprijs... Geen idee. Mijn verbruik blijft zeer goed binnen normale cijfers.
Ik zou mijn gaskachel eens moeten vervangen. Minder dan 20 jaar oud en redelijk wat mee mis.
Belgisch fabrikaat : wellstraler. Al het tweede minder goed toestel van dat merk..
Wie er een nodig heeft : mijn advies is om een ander merk te kopen .
Met mijn Daikin die minder dan 2000 euro kostte, plaatsen inbegrepen, kan ik niet meer verwarmen als het buiten zo ergens onder de vijf graden gaat 's nachts.
Rond tien graden buitentemperatuur lukt het nog goed. Doordat je warme lucht blaast in de woning warmt het ook redelijk snel op.
Over de kostprijs... Geen idee. Mijn verbruik blijft zeer goed binnen normale cijfers.
Ik zou mijn gaskachel eens moeten vervangen. Minder dan 20 jaar oud en redelijk wat mee mis.
Belgisch fabrikaat : wellstraler. Al het tweede minder goed toestel van dat merk..
Wie er een nodig heeft : mijn advies is om een ander merk te kopen .