Elektrische wagens - Pro en contra
Re: Elektrische wagens - Pro en contra
Ik doe soms het technisch ontwerp van politiekantoren en het is standaard dat er een stroomgroep voorzien wordt voor noodsituaties. Gezien de betrouwbaarheid van het net kan je er wel vanuit gaan dat deze nooit gebruikt wordt. Maar bij een blackout schiet deze automatisch in werking.
Ze zijn wel "plug & play", dus in principe kan de brandweer ze ook komen oppikken om ergens in the field te gebruiken moest dit nodig zijn.
Stroom opgewekt door diesel komt qua kost trouwens ongeveer overeen met de particuliere all-in kost: ~€0,25 / kWh
Ze zijn wel "plug & play", dus in principe kan de brandweer ze ook komen oppikken om ergens in the field te gebruiken moest dit nodig zijn.
Stroom opgewekt door diesel komt qua kost trouwens ongeveer overeen met de particuliere all-in kost: ~€0,25 / kWh
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ziekenhuizen hebben ook stroomgroepen om hun meest cruciale apparatuur op gang te houden bij stroomuitval.
Jaarlijks gebeurt het hier toch wel eens dat er een onderbreking is. Niets mis mee..
Jaarlijks gebeurt het hier toch wel eens dat er een onderbreking is. Niets mis mee..
"""Miedema kijkt in zijn onderzoek naar meer zaken die de gewenste energietransitie mogelijk in de weg kunnen staan, maar als het gaat om auto’s is de beschikbaarheid van lithium het grote struikelblok. Lithiumcarbonaat is nodig voor de productie van de lithium-ion-accu’s die gezien hun energiedichtheid momenteel veruit de populairste oplossing zijn in EV’s, en volgens het onderzoek zijn die accu’s juist daardoor maar beperkt te produceren.""""
Bron : Autoweek 'Hooguit 20 procent EV’s in 2050'
Iets wat ik hier eerder al schreef maar wat sommigen onjuist of nonsens vonden... wordt hier toch maar weer bevestigd.
Bron : Autoweek 'Hooguit 20 procent EV’s in 2050'
Iets wat ik hier eerder al schreef maar wat sommigen onjuist of nonsens vonden... wordt hier toch maar weer bevestigd.
De vraag naar batterijen en accu´s voor elektrische auto's, elektronica en als back-up voor windenergie groeit snel. Lithium is een belangrijke grondstof voor die batterijen. De bewezen voorraad is 300 keer groter dan het huidige wereldwijde gebruik, tonen recente studies.
https://www.technischweekblad.nl/opinie ... /item12109
Het Canadese bedrijf Plateau Energy maakte in juli bekend op het Macusani-plateau bij Puno, in het zuiden van Peru, naar schatting 2,43 miljoen ton lithiumcarbonaat te hebben gevonden.”
“Er moet niet worden gevreesd voor een gebrek aan voorraden,” zegt Rodríguez. "Chili, China, Australië en Argentinië - de vier grootste producenten van lithium ter wereld - beschikken samen over meer dan 15 miljoen ton bewezen reserves.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... Epm5?pfr=1
Hiermee is noch maar eens bewezen dat het internet vol nonsens staat. Je kan gelijk wat vinden om je gelijk te bevestigen.
Magnesium-accu’s binnenkort beter dan lithium-ion-accu’s? https://www.elektormagazine.nl/news/mag ... ion-accu-s
https://www.technischweekblad.nl/opinie ... /item12109
Het Canadese bedrijf Plateau Energy maakte in juli bekend op het Macusani-plateau bij Puno, in het zuiden van Peru, naar schatting 2,43 miljoen ton lithiumcarbonaat te hebben gevonden.”
“Er moet niet worden gevreesd voor een gebrek aan voorraden,” zegt Rodríguez. "Chili, China, Australië en Argentinië - de vier grootste producenten van lithium ter wereld - beschikken samen over meer dan 15 miljoen ton bewezen reserves.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/wereld ... Epm5?pfr=1
Hiermee is noch maar eens bewezen dat het internet vol nonsens staat. Je kan gelijk wat vinden om je gelijk te bevestigen.
Magnesium-accu’s binnenkort beter dan lithium-ion-accu’s? https://www.elektormagazine.nl/news/mag ... ion-accu-s
Ik heb dat niet gezocht om mijn gelijk te bevestigen. Ik kwam het gewoon tegen.
We zullen wel zien wie er gelijk heeft later. Ik heb zelf nog niet zolang een Euro 6 benzineauto gekocht en ik hoop er nog lang overal mee binnen te mogen. Ook om hem nog op een betaalbare manier lang te mogen rijden.
We zien wel wat het wordt als die niet langer economisch interessant is.
Of als ik die auto beu ben.. zoals gewoonlijk om de paar jaren wel gebeurt.
We zullen wel zien wie er gelijk heeft later. Ik heb zelf nog niet zolang een Euro 6 benzineauto gekocht en ik hoop er nog lang overal mee binnen te mogen. Ook om hem nog op een betaalbare manier lang te mogen rijden.
We zien wel wat het wordt als die niet langer economisch interessant is.
Of als ik die auto beu ben.. zoals gewoonlijk om de paar jaren wel gebeurt.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Maar als we alles elektrisch willen doen (auto's, batterijen in de woningen, ...) gaan we misschien meer dan 300 keer nodig hebben. We zitten amper aan 0,2% van het wegverkeer dat elektrisch is. Het grootste deel zit dan nog in de personenwagens die nog het minst aan batterijen nodig heeft.Nakal schreef: ↑7 februari 2019, 15:50 De vraag naar batterijen en accu´s voor elektrische auto's, elektronica en als back-up voor windenergie groeit snel. Lithium is een belangrijke grondstof voor die batterijen. De bewezen voorraad is 300 keer groter dan het huidige wereldwijde gebruik, tonen recente studies.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Iedereen elektrisch - > begin maar te bouwen !
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/05 ... elektrisc/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02/05 ... elektrisc/
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ik schrik van de cijfers. Dat wil zeggen dat ...
als iedereen zijn diesel inruilt voor een benzineversie (meerverbruik van 20%?), we zo'n 6 miljard liter benzine gaan verbruiken ipv de 1,1 miljard nu.
Dat gaat wel wat geven aan de pompstations. Dat wil zeggen dat ze een aantal van de dieseltanks deels gaan moeten gebruiken voor benzine en dan nog veel meer gaan moeten bevoorraden.
als iedereen zijn diesel inruilt voor een benzineversie (meerverbruik van 20%?), we zo'n 6 miljard liter benzine gaan verbruiken ipv de 1,1 miljard nu.
Dat gaat wel wat geven aan de pompstations. Dat wil zeggen dat ze een aantal van de dieseltanks deels gaan moeten gebruiken voor benzine en dan nog veel meer gaan moeten bevoorraden.

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Diesel wordt 4x meer getankt dan benzine bij personenwagens, dat vind ik ook veel.
Waarschijnlijk de firmawagens die erop los dieselen.
Waarschijnlijk de firmawagens die erop los dieselen.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Als die allemaal aan die andere pomp moeten gaan tanken met een meerverbruik van 20% dan zullen ze in de petrochemische industrie een tandje moeten bijsteken. Oei, extra vervuiling. 
800.000.000 liter extra brandstof, da's 26.667 extra 'tankwagens van 30.000 liter' per jaar extra die de weg op moeten. Gerekend naar 220 werkdagen is dat elke werkdag '121 tankritten' extra op de weg. Laat ons nu hopen dat ze elke dag 2 keer hun wagen leeg maken zijn het nog meer dan 60 tankwagens per dag extra op de weg.
En zo zijn er weer 60 extra jobs, met meer vervuiling tot gevolg maar onder het mom van 'een beter klimaat'.

800.000.000 liter extra brandstof, da's 26.667 extra 'tankwagens van 30.000 liter' per jaar extra die de weg op moeten. Gerekend naar 220 werkdagen is dat elke werkdag '121 tankritten' extra op de weg. Laat ons nu hopen dat ze elke dag 2 keer hun wagen leeg maken zijn het nog meer dan 60 tankwagens per dag extra op de weg.
En zo zijn er weer 60 extra jobs, met meer vervuiling tot gevolg maar onder het mom van 'een beter klimaat'.

Ze moesten nog mobiele pompstations invoeren.
Een kleinere tankwagen die je auto komt tanken op je werk of bij jou thuis. Voor het gemak !
Met een app kan de chauffeur zien waar je auto staat. Met een domiciliering gaat het geld van je rekening.
Wat denkt ge ? Is er een markt voor het nieuwe 'luie tanken' ?
Ik ken er hier een paar die geinteresseerd zouden zijn omdat ze er van overtuigd zijn dat ze zelf geen auto kunnen tanken of het maar tijdverlies vinden.
Een kleinere tankwagen die je auto komt tanken op je werk of bij jou thuis. Voor het gemak !
Met een app kan de chauffeur zien waar je auto staat. Met een domiciliering gaat het geld van je rekening.
Ik ken er hier een paar die geinteresseerd zouden zijn omdat ze er van overtuigd zijn dat ze zelf geen auto kunnen tanken of het maar tijdverlies vinden.
De depots puilen al jaren uit met overvolle benzine-tanks. Niet enkel in België, maar wereldwijd. Er zal de eerste jaren geen extra olie opgepompt moeten worden om extra benzine te kunnen leveren. Eindelijk zullen de olie-raffinaderijen van hun oude stock af geraken, en nog aan een hogere prijs dan verwacht ook ...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Achterhaald.haelewyn schreef: ↑7 februari 2019, 21:20 Ze moesten nog mobiele pompstations invoeren.
@Pukkie007: Misschien moeten ze maar motoren in gebruik nemen zoals ze in de militaire tanks gebruiken, je kapt er maar wat in dat brandbaar is. Of het nu diesel, benzine, petroleum, stookolie, frituurvet, smeerolie of iets anders vettigs is.
Wist ik niet. Ik dacht dat het mijn eigen ideetje was. Dan is er wel nog een sleutel nodig meestal.. daar trekken ze hun plan wel mee dan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Je moet het dopje laten open staan, dat staat in de tekst.