energieleverancier electriciteit zoeken...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
energieleverancier electriciteit zoeken...
we hebben een gemeenschappelijke meter voor 4 appartementen die ik op mijn naam ga nemen en ook betalen....
welke energieleverancier ga ik nemen, welke is het goedkoopste, zal een heeel klein verbruik zijn, noodverlichting, rookluik venster(zal niks verbruiken denk ik) en verlichting hal, maar zal zelden gebruikt worden, want ze kunnen allen langs achter binnen, waar ook de auto's staan.... dus echt miniem.
moet ik ook vast recht betalen als de meter gemeenscappelijk is, zijn er geen andere voorwaarden??
bedankt
welke energieleverancier ga ik nemen, welke is het goedkoopste, zal een heeel klein verbruik zijn, noodverlichting, rookluik venster(zal niks verbruiken denk ik) en verlichting hal, maar zal zelden gebruikt worden, want ze kunnen allen langs achter binnen, waar ook de auto's staan.... dus echt miniem.
moet ik ook vast recht betalen als de meter gemeenscappelijk is, zijn er geen andere voorwaarden??
bedankt
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: energieleverancier electriciteit zoeken...
oh, bedankt voor de snelle reactie, ben al eens snel gaan piepen, wat kan ik opgeven voor verbruik??
bedankt
bedankt
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ik zou kiezen voor ecopower... maar duurt een half jaar, zou ik ergens zonder boete voor enkele maanden kunnen aansluiten???
ik zou ook met mijn eigen electriciteit thuis naar ecopower willen, maar zit met een contract van 3 jaar
moet ik voor 2 aansluitingen ook 2 keer de aandelen kopen??
bedankt
ik zou ook met mijn eigen electriciteit thuis naar ecopower willen, maar zit met een contract van 3 jaar

moet ik voor 2 aansluitingen ook 2 keer de aandelen kopen??
bedankt
1 aandeel is voldoende indien de twee contracten op dezelfde naam zijn en dan moet je ook maar 1 keer de wachttijd doorlopen maw 1 keer wachttijd en nadien kan je dadelijk aansluiten indien op dezelfde naam.
Ik heb interesse om klant te worden bij ecopower. Ondanks de info op uw website heb ik nog een vraag over volgend artikel:
Als je zonnepanelen hebt, ben je je dus maar beter goed bewust van het tijdstip van een metervervanging of van een leverancierswissel. Het is immers mogelijk dat je anders zelfgeproduceerde kWh 'kwijt' bent. Of, positiever gezegd: bijdraagt aan het net.
Ik ben in het bezit van zonnepanelen sinds 2009 en heb een contract van onbepaalde duur bij Luminus.( jaarlijkse afrekening in maart)
1. Welke is voor mij het goede tijdstip voor leverancierswissel
2. Welk verlies zou ik kunnen hebben met mijn zelfgeproduceerde kWh?
of is dit artikel niet van toepassing op mij, aangezien ik mijn zonnepanelen reeds heb sinds 2009
Als je zonnepanelen hebt, ben je je dus maar beter goed bewust van het tijdstip van een metervervanging of van een leverancierswissel. Het is immers mogelijk dat je anders zelfgeproduceerde kWh 'kwijt' bent. Of, positiever gezegd: bijdraagt aan het net.
Ik ben in het bezit van zonnepanelen sinds 2009 en heb een contract van onbepaalde duur bij Luminus.( jaarlijkse afrekening in maart)
of is dit artikel niet van toepassing op mij, aangezien ik mijn zonnepanelen reeds heb sinds 2009
plentycoups schreef:we hebben een gemeenschappelijke meter voor 4 appartementen die ik op mijn naam ga nemen en ook betalen....
bedankt
denk dat ecopower gaat afvallen voor een gemeenschappelijke meter ( lees geen prive verbruik)
1) Als ge nog nooit van leverancier verandert bent, dan kan je op om het even welk momet veranderen. Anders op de vervaldatum.FilipC schreef:Ik heb interesse om klant te worden bij ecopower. Ondanks de info op uw website heb ik nog een vraag over volgend artikel:
2) Er kan een groot verlies zijn als ge niet op de vervaldatum of zeer kort bij de vervaldatum verandert.
Even inpikken op dat ideale moment van overgang.
Mijn situatie.
Meteropname gebeurt in september.
Contract loopt af in december.
Bij een aantal leveranciers wordt het beterkoop naargelang je meer verbruikt.
Eerste schijf is dus de duurste.
Als ik nu overschakel in december naar een andere leverancier.
December afrekening van september tot december bij leverancier 1 in de hoogste schijf.
Ik vermoed dat ik dan weer in september een afrekening ga krijgen van leverancier 2.
Word er dan ook rekening gehouden met het reeds gefactureerde bij leverancier 1 om te bepalen hoeveel in de eerste schijf valt? Of wordt gewoon het verbruik van december genomen en begint men vanaf 0 om te bepalen in welke schijf je valt om te betalen?
Door het niet zelf kiezen van wanneer de meteropname moet gebeuren. Betaal je zo wel meer in de 1ste hogere schijf.
(Ik heb dit aan de hand voor mijn Gas, overgegaan van nuon naar lampiris, en ik vraag mij af waar ik me nu aan mag verwachten in september, voor elektriciteit komt dit op hetzelfde neer denk ik)
Mijn situatie.
Meteropname gebeurt in september.
Contract loopt af in december.
Bij een aantal leveranciers wordt het beterkoop naargelang je meer verbruikt.
Eerste schijf is dus de duurste.
Als ik nu overschakel in december naar een andere leverancier.
December afrekening van september tot december bij leverancier 1 in de hoogste schijf.
Ik vermoed dat ik dan weer in september een afrekening ga krijgen van leverancier 2.
Word er dan ook rekening gehouden met het reeds gefactureerde bij leverancier 1 om te bepalen hoeveel in de eerste schijf valt? Of wordt gewoon het verbruik van december genomen en begint men vanaf 0 om te bepalen in welke schijf je valt om te betalen?
Door het niet zelf kiezen van wanneer de meteropname moet gebeuren. Betaal je zo wel meer in de 1ste hogere schijf.
(Ik heb dit aan de hand voor mijn Gas, overgegaan van nuon naar lampiris, en ik vraag mij af waar ik me nu aan mag verwachten in september, voor elektriciteit komt dit op hetzelfde neer denk ik)
Voor elektriciteit zijn de schijven reeds jaren afgeschaft. Alleen piek en stille uur tarief.(Ik heb dit aan de hand voor mijn Gas, overgegaan van nuon naar lampiris, en ik vraag mij af waar ik me nu aan mag verwachten in september, voor elektriciteit komt dit op hetzelfde neer denk ik
Maar met zonnepanelen kan men soms de gratis elektriciteit verliezen bij een tussentijdse opname.
Je kan wel naar Ecopower voor je gemeenschappelijke meter, elke meter heeft een apart EAN nummer en dat is de identificatie waar wordt naar gekeken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
heb al gebeld naar ecopower, maar moet 6 maanden wachten, dus eerst een ander contract ergens afsluiten, liefst van bepaalde duur... zal dan toch weer nuon worden 

Blijkbaar heeft de Overheid de beste koop gevonden :
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... room.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Econom ... room.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Electrabel is nu de goedkoopste.
Zo zie je maar hoe je als consument gerold wordt in een geliberaliseerde markt.
Als je met vette contracten kunt zwaaien krijg je ferme korting.
Als gewone consument kun je maar hopen dat de Vreg goed zijn werk doet. Deze laatse schuift alleszins alle verantwoordelijkheid af.
Zo zie je maar hoe je als consument gerold wordt in een geliberaliseerde markt.
Als je met vette contracten kunt zwaaien krijg je ferme korting.
Als gewone consument kun je maar hopen dat de Vreg goed zijn werk doet. Deze laatse schuift alleszins alle verantwoordelijkheid af.
"Electrabel is nu de goedkoopste"
????????????????? van wat
??? .Ja , van de drie die meegedaan hebben aan de openbare aanbesteding. Er is niet vermeld wie de twee anderen waren, ook is niet vermeld aan welke prijs . Misschien een speciaal prijske voor de overheid, waar de paticulieren niet kunnen van profiteren ?
Hiermee zet men de mensen op het verkeerde been ivm met keuze energieleverancier.Met halve waarheden komt men niet ver, men moet dan wel "alles" vertellen.

Hiermee zet men de mensen op het verkeerde been ivm met keuze energieleverancier.Met halve waarheden komt men niet ver, men moet dan wel "alles" vertellen.