energieleverancier - lampiris
energieleverancier - lampiris
zit momenteel bij electrabel, zowel voor electriek als gas,
heb de V-test van de VREG gedaan en blijkbaar betaal ik nu veel te veel,
zowel ENECO als LAMPIRIS zouden mij naar het schijnt ongeveer 200 euro per jaar goedkoper uitkomen (40 euro voor elektriek - 160 euro voor gas);
ik zie daarenboven op de site van LAMPIRIS dat er momenteel ook een actie loopt waarbij je -bij een 3jaarlijkse contract voor zowel electriek en gas - telkens 30 euro per jaar korting krijgt op de abonnementskost (dus in totaal 2*3*30 = 180 euro winst);
dit lijkt allemaal zodanig mooi dat ik wel stom moet zijn om bij electrabel te blijven? of zie ik hier iets over het hoofd?
heb de V-test van de VREG gedaan en blijkbaar betaal ik nu veel te veel,
zowel ENECO als LAMPIRIS zouden mij naar het schijnt ongeveer 200 euro per jaar goedkoper uitkomen (40 euro voor elektriek - 160 euro voor gas);
ik zie daarenboven op de site van LAMPIRIS dat er momenteel ook een actie loopt waarbij je -bij een 3jaarlijkse contract voor zowel electriek en gas - telkens 30 euro per jaar korting krijgt op de abonnementskost (dus in totaal 2*3*30 = 180 euro winst);
dit lijkt allemaal zodanig mooi dat ik wel stom moet zijn om bij electrabel te blijven? of zie ik hier iets over het hoofd?
Re: energieleverancier - lampiris
Wel opletten, Als je een contract hebt bij Electrabel, voor 1, 2 of 3 jaar dat je geen verbrekingsvergoeding dient te betalen, informeer eerst eens bij Electrabel voor je verandert van leverancier, en misschien passen ze hun tarieven aan, je kan het maar proberen!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: energieleverancier - lampiris
Zeker niet bij Electrabel blijven !
Verder, zoals Patrick1 zegt : bij opzeg oud contract, altijd nakijken of je niet vastzit tot een bepaalde datum.
Serieuze leveranciers regelen zélf de opzeg bij je oude leverancier, zodat je niets meer hoeft te doen, maar je moet ze wél laten weten of het om een contract van bepaalde of onbepaalde duur gaat.
Over contracten voor meerdere jaren bestaat er discussie.
Sommigen raden dat af omdat je dan :
1) voor jaren vastzit aan een bepaalde prijs;
2) jaren moet wachten om terug te kunnen opzeggen indien je niet tevreden bent over je nieuwe leverancier.
Verder, zoals Patrick1 zegt : bij opzeg oud contract, altijd nakijken of je niet vastzit tot een bepaalde datum.
Serieuze leveranciers regelen zélf de opzeg bij je oude leverancier, zodat je niets meer hoeft te doen, maar je moet ze wél laten weten of het om een contract van bepaalde of onbepaalde duur gaat.
Over contracten voor meerdere jaren bestaat er discussie.
Sommigen raden dat af omdat je dan :
1) voor jaren vastzit aan een bepaalde prijs;
2) jaren moet wachten om terug te kunnen opzeggen indien je niet tevreden bent over je nieuwe leverancier.
Re: energieleverancier - lampiris
Die reclame van Lampiris moet je ook niet helemaal geloven.
Ik woon sinds begin dit jaar in een nieuwbouw studio. (1e bewoner)
Aangezien ik ook nog een beetje energiebewust wil leven, ben ik energiezuinig en heb ik voor een groene leverancier gekozen.
Elke maand neem ik de index op en wat blijkt, dat Lampiris mij meer dan 3x het reele verbruik aanrekent als voorschot.
Na een half jaar vragen, smeken, mailen, contactformmulieren en aangetkende brieven verlagen ze uiteindelijk naar een reeel bedrag.
Als ik mijn verbuik ingeef op hun website kom ik ongeveer op 2/3 uit van wat ik nu betaal. Aangezien ik door heel die hystorie mijn domicilieringen heb stopgezet, heeft Lampiris blijkbaar besloten om ook geen facturen meer te sturen, enkel nog aanmaningen.
Dit zelfs nadat ik ze per aangetekend schrijven had ingelicht dat ik de afgelopen 2 maanden geen facturen meer in Zoomit had aangekregen.
De facturen sturen ze nog steeds niet, wel aanmaningen.
Nu heb ik uiteindelijk de ombudsman energie ingeschakeld.
In ieder geval is het daar 1 hoop ellende bij Lampiris.
Als je geluk hebt antwoorden ze binnen 2 weken wel eens op een brief of klachtenformulier, ook al beloven ze in een mail dat het binnen 3 dagen is.
Ik geloof er niks meer van en ga ernstig nadenken over de overstap naar een andere leverancier.
Ik woon sinds begin dit jaar in een nieuwbouw studio. (1e bewoner)
Aangezien ik ook nog een beetje energiebewust wil leven, ben ik energiezuinig en heb ik voor een groene leverancier gekozen.
Elke maand neem ik de index op en wat blijkt, dat Lampiris mij meer dan 3x het reele verbruik aanrekent als voorschot.
Na een half jaar vragen, smeken, mailen, contactformmulieren en aangetkende brieven verlagen ze uiteindelijk naar een reeel bedrag.
Als ik mijn verbuik ingeef op hun website kom ik ongeveer op 2/3 uit van wat ik nu betaal. Aangezien ik door heel die hystorie mijn domicilieringen heb stopgezet, heeft Lampiris blijkbaar besloten om ook geen facturen meer te sturen, enkel nog aanmaningen.
Dit zelfs nadat ik ze per aangetekend schrijven had ingelicht dat ik de afgelopen 2 maanden geen facturen meer in Zoomit had aangekregen.
De facturen sturen ze nog steeds niet, wel aanmaningen.
Nu heb ik uiteindelijk de ombudsman energie ingeschakeld.
In ieder geval is het daar 1 hoop ellende bij Lampiris.
Als je geluk hebt antwoorden ze binnen 2 weken wel eens op een brief of klachtenformulier, ook al beloven ze in een mail dat het binnen 3 dagen is.
Ik geloof er niks meer van en ga ernstig nadenken over de overstap naar een andere leverancier.
Re: energieleverancier - lampiris
fantaboy,
ben al 3 jaar tevreden klant bij Lampiris zonder enkel probleem. Facturen zijn correct en viel voor mij lager uit dan hun website.
Je kan eigenlijk je eindfactuur niet nakijken op hun website, omdat je afhankelijk van je contract andere prijzen kan hebben dan op hun website geafficheerd omdat de prijzen maandelijks evolueren.
ben al 3 jaar tevreden klant bij Lampiris zonder enkel probleem. Facturen zijn correct en viel voor mij lager uit dan hun website.
Je kan eigenlijk je eindfactuur niet nakijken op hun website, omdat je afhankelijk van je contract andere prijzen kan hebben dan op hun website geafficheerd omdat de prijzen maandelijks evolueren.
Re: energieleverancier - lampiris
Fantaboy,
ik begrijp natuurlijk wel je frustratie's.
Maar heb je het ook niet een klein beetje zelf gezocht?
Ik bedoel daarmee, dat je best kan kijken hoeveel je al dan niet verbruikt hebt enzo.
Maar als je u voorschotten meer zijn dan u reëel verbruik dan komt dat toch ooit terug bij u terrecht.
Weliswaar na de jaarrekening af te sluiten.
Als je voorschotten hoger zijn dan je echte verbruik, kan je alleszins niet voor verrassingen komen te staan op je eindfactuur,
ook al is er ondertussen een prijsstijging geweest ofzo.
Ik heb niets tegen groene jongens, echt niet hoor.
Maar stel nu dat iedereen zo te werk zou gaan als jij, zouden ze bijna iedereen elke maand een ander bedrag moeten aanrekenen...
Letwel, ook ik ben klant bij Lampiris (enkel voor gas, elec is bij ecopower aangevraagd)
ik heb ook een vermoeden dat mijn voorschotten te groot zijn, maar ik kan het betalen en ik zie wel hoe het zal zitten dan op de eindfactuur.
De eindfactuur is trouwens een combinatie van koude maanden / warme maanden...
ik begrijp natuurlijk wel je frustratie's.
Maar heb je het ook niet een klein beetje zelf gezocht?
Ik bedoel daarmee, dat je best kan kijken hoeveel je al dan niet verbruikt hebt enzo.
Maar als je u voorschotten meer zijn dan u reëel verbruik dan komt dat toch ooit terug bij u terrecht.
Weliswaar na de jaarrekening af te sluiten.
Als je voorschotten hoger zijn dan je echte verbruik, kan je alleszins niet voor verrassingen komen te staan op je eindfactuur,
ook al is er ondertussen een prijsstijging geweest ofzo.
Ik heb niets tegen groene jongens, echt niet hoor.
Maar stel nu dat iedereen zo te werk zou gaan als jij, zouden ze bijna iedereen elke maand een ander bedrag moeten aanrekenen...
Letwel, ook ik ben klant bij Lampiris (enkel voor gas, elec is bij ecopower aangevraagd)
ik heb ook een vermoeden dat mijn voorschotten te groot zijn, maar ik kan het betalen en ik zie wel hoe het zal zitten dan op de eindfactuur.
De eindfactuur is trouwens een combinatie van koude maanden / warme maanden...
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: energieleverancier - lampiris
@thijsvdb Dus eigenlijk geef je lampiris jaarlijks een renteloze lening van het teveel betaalde bedrag. Geld dat anders bij u ook iets had kunnen opbrengen op een spaarboekje.
Mijn ervaring met lampiris is dat alles vlot gaat, tot als je iet moet laten aanpassen of doen. Het aanpassen van de voorschotsfactuur viel nog mee van werk. Maar toen had ik een ander probleem. Dat is zelfs nooit opgelost geraakt. Van zodra het iets of wat speciaal is, dan kunnen ze het administratief niet meer bolwerken zekers...
Nu zit ik niet meer bij Lampiris. Maar mochten ze opnieuw de goedkoopste blijken, keer ik wel terug...
Mijn ervaring met lampiris is dat alles vlot gaat, tot als je iet moet laten aanpassen of doen. Het aanpassen van de voorschotsfactuur viel nog mee van werk. Maar toen had ik een ander probleem. Dat is zelfs nooit opgelost geraakt. Van zodra het iets of wat speciaal is, dan kunnen ze het administratief niet meer bolwerken zekers...
Nu zit ik niet meer bij Lampiris. Maar mochten ze opnieuw de goedkoopste blijken, keer ik wel terug...
Re: energieleverancier - lampiris
@WebmasterMC
zo zou je het inderdaad kunnen bekijken, en zo had ik het zelf ook niet bekeken
In ieder geval ben ik nog maar klant sedert juli/augustus 2011.
Op dat moment was volgens vergelijking lampiris voor mij de goedkoopste wat gas leverancier betreft.
Al begin ik mij stilaan af te vragen, hoe dat zij hun voorschot bedragen bepalen/kiezen.
Voordien (vorige adres) hadden wij geen gasaansluiting, dus het kan alleszins niet gebaseerd zijn op ons vorig gebruik...
zo zou je het inderdaad kunnen bekijken, en zo had ik het zelf ook niet bekeken

In ieder geval ben ik nog maar klant sedert juli/augustus 2011.
Op dat moment was volgens vergelijking lampiris voor mij de goedkoopste wat gas leverancier betreft.
Al begin ik mij stilaan af te vragen, hoe dat zij hun voorschot bedragen bepalen/kiezen.
Voordien (vorige adres) hadden wij geen gasaansluiting, dus het kan alleszins niet gebaseerd zijn op ons vorig gebruik...
Re: energieleverancier - lampiris
@ThijsVDB.
Indien ze uw verbruik niet kennen nemen leveranciers het gemiddelde van wat een gezin in Vlaanderen op jaarbasis verbruikt.
Zit je verbruik daar onder moet je een jaartje op de tanden bijten tot de afrekening.Zit je verbruik daarboven heb je tandpijn bij de afrekening.
Indien ze uw verbruik niet kennen nemen leveranciers het gemiddelde van wat een gezin in Vlaanderen op jaarbasis verbruikt.
Zit je verbruik daar onder moet je een jaartje op de tanden bijten tot de afrekening.Zit je verbruik daarboven heb je tandpijn bij de afrekening.
Re: energieleverancier - lampiris
Webmaster moet je ook een beetje in perspective bekijken. Het gaat hier over een paar honderd Euro te veel betaald. Voor die 6 Euro gaat we nu ook niet doodgaan he.WebsterMC schreef:@thijsvdb Dus eigenlijk geef je lampiris jaarlijks een renteloze lening van het teveel betaalde bedrag. Geld dat anders bij u ook iets had kunnen opbrengen op een spaarboekje.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: energieleverancier - lampiris
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Het is trouwens Webster, en niet webmaster.
Maar om duidelijk te zijn: voor jou gaat het maar om 6 euro intrest. Als lampiris dit bij al zijn klanten doen, dan hebben zij constant een gratis financiering van (stel 300 euro teveel, dit voor 30.000 klanten) v 9 000.000 euro. Daarvoor doen zij het..
Dat jij dit niet erg vind, dat vinden zijn ook niet erg. Maar ik zet die 300 euro liever op mijn spaarboekje...
Het is trouwens Webster, en niet webmaster.
Maar om duidelijk te zijn: voor jou gaat het maar om 6 euro intrest. Als lampiris dit bij al zijn klanten doen, dan hebben zij constant een gratis financiering van (stel 300 euro teveel, dit voor 30.000 klanten) v 9 000.000 euro. Daarvoor doen zij het..
Dat jij dit niet erg vind, dat vinden zijn ook niet erg. Maar ik zet die 300 euro liever op mijn spaarboekje...
Re: energieleverancier - lampiris
@Davyv
hartelijk dank voor je reactie...
hartelijk dank voor je reactie...
Re: energieleverancier - lampiris
Uiteindelijk betaal je bij Lampiris nog steeds te veel voor energie. Ze passen hun prijzen zodanig aan dat ze jaarlijks enkele honderden euro's goedkoper zijn dan Electrabel en zo lokken ze veel klanten maar het verschil met het buitenland is nog steeds immens...
Ik ben ook klant bij Lampiris. Toen ik er juist klant was geworden viel het mij op dat hun voorschotten veel te hoog waren in vergelijking met mijn vorige leverancier en mijn verbruik. Ik heb toen één keer moeten bellen en één keer een mail moeten sturen en mijn voorschot was aangepast naar het bedrag dat ik wilde. Na mijn eerste jaarlijkse afrekening waarbij ik een klein bedrag heb moeten bijbetalen hebben ze mijn voorschotten echter terug verhoogd...
Ik ben ook klant bij Lampiris. Toen ik er juist klant was geworden viel het mij op dat hun voorschotten veel te hoog waren in vergelijking met mijn vorige leverancier en mijn verbruik. Ik heb toen één keer moeten bellen en één keer een mail moeten sturen en mijn voorschot was aangepast naar het bedrag dat ik wilde. Na mijn eerste jaarlijkse afrekening waarbij ik een klein bedrag heb moeten bijbetalen hebben ze mijn voorschotten echter terug verhoogd...
Re: energieleverancier - lampiris
Kan je ook bij lampiris om de zes maanden betalen? Heb je zelf een keuze hoeveel je om de zes maanden wilt betalen?
Re: energieleverancier - lampiris
Ben altijd tevreden geweest bij Lampiris, zitten constant aan één van de voordeligste marktprijzen en vlotte online website. Dat de voorschotten worden verhoogd ondanks een verlaagd verbruik ligt vooral aan de stijgende energieprijizen en niet zozeer aan de leverancier. En snap niet waarom je voor 6 maanden ineens op voorhand wil betalen, betaal zelf maandelijks en vind dat voor de klant de spaarzaamste manier.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---