Enquête laatstejaarsstudent
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
-
ceyssensjeff
- Newbie

- Contacteer:
Enquête laatstejaarsstudent
Beste, Ik ben een laatstejaarsstudent van het Sint-Augustinusinstituut Bree. Aangezien dit mijn laatste jaar is, moet ik ook stage lopen. Mijn stageopdracht is een studie uitvoeren over hoe mensen tegenover verzekeringen staan en wat ze verwachten van hun verzekeringsadviseur. Deze enquête zal dienstdoen als ondersteuning van mijn stage en is volledig anoniem. De enquête zal ongeveer een 5-tal minuten in beslag nemen. Ik wil U alvast bedanken.
Jeff Ceyssens
Helaas is het niet toegestaan om links toe te voegen, indien u de enquête wil invullen kan dit door naar enquetemaken punt be te surfen en door te klikken op voorbeelden - > zoeken naar 'hoe staat u tegenover verzekeren'
Jeff Ceyssens
Helaas is het niet toegestaan om links toe te voegen, indien u de enquête wil invullen kan dit door naar enquetemaken punt be te surfen en door te klikken op voorbeelden - > zoeken naar 'hoe staat u tegenover verzekeren'
-
ceyssensjeff
- Newbie

- Contacteer:
Re: Enquête laatstejaarsstudent
Hoe goed denkt u verzekerd te zijn?
- Zeer goed
- Goed
- Matig
- Slecht
- Zeer slecht
- Zeer goed
- Goed
- Matig
- Slecht
- Zeer slecht
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Even een vraagje terug stellen ... als ik oververzekerd ben ... ben ik dan zeer goed of zeer slecht verzekerd ?
Wat als ik bij een claim te horen krijg dat die niet gedekt is. Is dat dan de fout van de verzekering, de agent/makelaar, of van mij als klant omdat ik de uitsluitingsclausules niet correct gelezen heb.
Zelf ben ik momenteel slecht verzekerd omdat ik nog een omnium heb op een wagen van bij de 4 jaar oud. Oorzaak daarvan is omdat ik nog steeds niet de moeite gedaan heb om dat contract na 2 jaar om te zetten in een beperkte omnium. Om zeer goed verzekerd te zijn moet ik het nu ongeveer omzetten naar een gewone autopolis zonder omnium. Of is mijn wagen nu juist zeer goed verzekerd
?
Wat als ik bij een claim te horen krijg dat die niet gedekt is. Is dat dan de fout van de verzekering, de agent/makelaar, of van mij als klant omdat ik de uitsluitingsclausules niet correct gelezen heb.
Zelf ben ik momenteel slecht verzekerd omdat ik nog een omnium heb op een wagen van bij de 4 jaar oud. Oorzaak daarvan is omdat ik nog steeds niet de moeite gedaan heb om dat contract na 2 jaar om te zetten in een beperkte omnium. Om zeer goed verzekerd te zijn moet ik het nu ongeveer omzetten naar een gewone autopolis zonder omnium. Of is mijn wagen nu juist zeer goed verzekerd
Een van de belangrijkste princiepes is dat je nooit meer kan terugkrijgen dan het spel waard is.
maw oververzekeren is op zijn zachtst gezegd zinloos, behalve voor de verzekering die hun winst ziet stijgen
maw oververzekeren is op zijn zachtst gezegd zinloos, behalve voor de verzekering die hun winst ziet stijgen
- Florentino
- Newbie

- Contacteer:
Beste,
Om te beginnen zijn er een aantal wttelijk verplichte verzekeringen (vb BA motorrijtuigen,brand) ; Hiervoor bestaan verplichte modelpolissen ; zij zijn steeds dezelfde...trek zelf uw conclusies ;
Voor de niet verplichte verzekeringen stel je best de vraag of je ze nodig hebt dan wel of je zelf een reserve wil aanleggen om het risico zelf in te dekken. Een goede inschatting van het risico is hierbij van belang.
Voorbeeld : Een BA Familiale met rechtsbijstand is voor mij sowieso zinvol maar een omnium polis (dikwijls in de vorm van een verlengde garantie waar je voor moet bijbetalen)voor een koffiezet of andere huishoudelijke apparatuur laat ik gewoon links liggen.
Een goede makelaar is zeker interessant voor mensen die zelf niet goed wegwijs zijn in de materie ; een verzekering afsluiten via een makelaar is, in tegenstelling tot wat vele mensen denken, niet altijd duurder dan rechtstreeks bij de maatschappij...
Om te beginnen zijn er een aantal wttelijk verplichte verzekeringen (vb BA motorrijtuigen,brand) ; Hiervoor bestaan verplichte modelpolissen ; zij zijn steeds dezelfde...trek zelf uw conclusies ;
Voor de niet verplichte verzekeringen stel je best de vraag of je ze nodig hebt dan wel of je zelf een reserve wil aanleggen om het risico zelf in te dekken. Een goede inschatting van het risico is hierbij van belang.
Voorbeeld : Een BA Familiale met rechtsbijstand is voor mij sowieso zinvol maar een omnium polis (dikwijls in de vorm van een verlengde garantie waar je voor moet bijbetalen)voor een koffiezet of andere huishoudelijke apparatuur laat ik gewoon links liggen.
Een goede makelaar is zeker interessant voor mensen die zelf niet goed wegwijs zijn in de materie ; een verzekering afsluiten via een makelaar is, in tegenstelling tot wat vele mensen denken, niet altijd duurder dan rechtstreeks bij de maatschappij...
Voor particulieren is een woning- of brandverzekering niet wettelijk verplicht.Florentino schreef: Om te beginnen zijn er een aantal wttelijk verplichte verzekeringen (vb BA motorrijtuigen,brand)...
Velen denken dat deze wel verplicht is : tot voor kort dacht ik dit ook.
Dat werd mij vroeger ook zo gezegd, en mogelijk is dit ooit verplicht geweest en komt vandaar het misverstand.
Nefertari schreef:Voor particulieren is een woning- of brandverzekering niet wettelijk verplicht.Florentino schreef: Om te beginnen zijn er een aantal wttelijk verplichte verzekeringen (vb BA motorrijtuigen,brand)...
Velen denken dat deze wel verplicht is : tot voor kort dacht ik dit ook.
Dat werd mij vroeger ook zo gezegd, en mogelijk is dit ooit verplicht geweest en komt vandaar het misverstand.
Woningverzekering is nog nooit verplicht geweest, maar de verzekeringen hebben er alle belang bij om te te laten geloven.
Eigenlijk zou men woningverzekering wel verplicht mogen maken, maar ja, hoe ga je dat weeral afdwingen. Iemand die zijn autovezekering niet betaalt kan je van de weg halen, bij een huis ligt dat moeijlijker.
Een stad bv vezekert haar gebouwen NOOIT wegens te duur, en dat is volkomen terecht. Bij een groot aantal gebouwen ben je goedkoper met je 'eigen' verzekering, maar dan spreken we al over tientallen gebouwen. De bussen van de lijn zijn ook niet verzekerd dacht ik, wegens weerom de grote aantallen.