Erfbelasting minderjarige
-
Gebruikersnaam2
- Jr. Member

- Contacteer:
Erfbelasting minderjarige
CD&V wil af van de erfbelasting voor minderjarigen. Ouders die erven van een overleden kind moeten nu dezelfde tarieven betalen als kinderen die erven van een ouder. En dat leidt vaak tot schrijnende toestanden, bewijst het verhaal van Inge. “We hebben negen maanden moeten vechten voor de spaarcentjes van Sam.” En dan bleef er ook nog eens een pak minder van over.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220801_97170407
Kort samengevat had het kindje 6000 euro op zijn rekening staan en bleef er uiteindelijk maar 1800 euro van over.
Ik heb mijn onlangs jammer genoeg zelf moeten bezighouden met de administratieve afhandeling van een overlijden en voor zover ik weet is er op een bedrag van 6000 euro 3% erfbelasting te betalen, zijnde 180 euro ... m.a.w. bevat dit artikel ofwel fake news ofwel is de notaris weg met zo'n 4000 euro (voor de wellicht meest eenvoudige aangifte die je kan doen).
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220801_97170407
Kort samengevat had het kindje 6000 euro op zijn rekening staan en bleef er uiteindelijk maar 1800 euro van over.
Ik heb mijn onlangs jammer genoeg zelf moeten bezighouden met de administratieve afhandeling van een overlijden en voor zover ik weet is er op een bedrag van 6000 euro 3% erfbelasting te betalen, zijnde 180 euro ... m.a.w. bevat dit artikel ofwel fake news ofwel is de notaris weg met zo'n 4000 euro (voor de wellicht meest eenvoudige aangifte die je kan doen).
Re: Erfbelasting minderjarige
Ja dat snap ik ook niet. Neemt niet weg dat deze belasting wat mij betreft inderdaad meteen mag/moet afgeschaft worden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
Gebruikersnaam2
- Jr. Member

- Contacteer:
Akkoord maar dan voor iedereen want als die wordt afgeschaft voor minderjarigen is de volgende stap dat de grote fortuinen (alweer) een nieuwe weg zullen hebben gevonden om erfbelasting te "ontwijken"
Weer heel populistisch de grote fortuinen wat dat in het verhaal komt doen.Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 augustus 2022, 16:24
Akkoord maar dan voor iedereen want als die wordt afgeschaft voor minderjarigen is de volgende stap dat de grote fortuinen (alweer) een nieuwe weg zullen hebben gevonden om erfbelasting te "ontwijken"![]()
Blijkbaar heeft die notaris de betrokkenen in het zak gezet.
Eenvoudige aangiften kunnen gewoon aangegeven worden tot een bepaald bedrag.
Al wat men niet meer toepast die inkomsten worden gewoon op een andere manier verhaald.
En natuurlijk bij minderjarigen die erf belasting weg maar wel maar tot bepaald bedrag kwestie van die grote fortuinen.
Hopelijk komt het er ooit eens van dat men gaat kijken naar bruto-inkomen i.p.v netto-inkomen dit voor alle voordelen.
Estate Guru believer.
En hoe zou dat dan werken?Gebruikersnaam2 schreef: ↑2 augustus 2022, 16:24 Akkoord maar dan voor iedereen want als die wordt afgeschaft voor minderjarigen is de volgende stap dat de grote fortuinen (alweer) een nieuwe weg zullen hebben gevonden om erfbelasting te "ontwijken"![]()
"Je schenkt je geld aan de minderjarige en vermoord ze dan, zodat je het geld dan terug krijgt zonder erfenis rechten"?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
Gebruikersnaam2
- Jr. Member

- Contacteer:
Je hebt gelijk, ja, ik ben er één van de weinigen hier die durft toegeven dat hij fout heeft geredeneerd.
Ik zat in een fout denkpatroon.
Wat ik bedoelde was dat bv. minderjarigen die erven van hun ouders/grootouders en waarvan de politiek misschien om populistische redenen zou zeggen, die erfbelasting schaffen we af, dat dat de deur zou openzetten naar gefoefel.
Erfbelasing is legale diefstal van de overheid...
Het geld dat je overhebt of spaart, daar is al belasting op betaald geweest..
Is dus netto- netto vermogen.
Omdat je dat overdraagt naar iemand anders, moet die persoon nogmaals belasting betalen..
PURE LEGALE DIEFSTAL
Het geld dat je overhebt of spaart, daar is al belasting op betaald geweest..
Is dus netto- netto vermogen.
Omdat je dat overdraagt naar iemand anders, moet die persoon nogmaals belasting betalen..
PURE LEGALE DIEFSTAL
Wie hard werkt en spaart wordt drie keer gestraft:
- hij moet al bijna de helft van zijn loon afgeven
- op wat hij spaart en belegt moet hij taks betalen
- na zijn dood moeten zijn erfgenamen erfbelasting betalen
- de erfgenamen beleggen het geld en moeten er taks op betalen
- na hun dood betalen hun erfgenamen nogmaals erfbelasting
Salaris wagens moeten door iemand anders betaald worden.
Estate Guru believer.
Nog zoiets: bedrijfswagens worden mee betaald door wie zelf geen bedrijfswagen heeft en zijn auto zelf moet aankopen en bekostigen.
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker