Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Re: Erfenis 150.000 euro, wat moet ik hiermee doen?
Mijn veronderstelling.
Gaan sommigen hier niet graag lezen.
Misschien militaire uitgaven de oorzaak.
Nva en zijn onmisbare F35.
Je kunt het opsouperen. Geniet van het leven. Maak reizen, maak al je dromen waar. Als je er iedere maand 1.000 euro van uitgeeft kun je meer dan 12 jaar voort.
Misschien nieuwe investering doen ifv de kinderen?
Ik heb woning verkocht om reden van EPC-C, heb centen opnieuw geïnvesteerd in nieuwe woning, EPC-A. Ik het vruchtgebruik en de kinderen de naakte eigendom, zo heb ik ahw twee vliegen in één klap. Dit is misschien een hint?
Ik heb woning verkocht om reden van EPC-C, heb centen opnieuw geïnvesteerd in nieuwe woning, EPC-A. Ik het vruchtgebruik en de kinderen de naakte eigendom, zo heb ik ahw twee vliegen in één klap. Dit is misschien een hint?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Investeer het geld, en gebruik elk jaar niet meer dan 4% van het kapitaal op. Dat komt neer op 500 EUR per maand (sechts de helft dus -- maar nog steeds ruim voldoende om 2x per jaar een mooie reis te maken), maar je kunt wellicht oneindig lang voort. Het initiele kapitaal wordt nooit opgebruikt. Net zoals jij het geld ge-erfd hebt kun je dus ZOWEL het ge-erfde bedrag doorgeven aan jouw erfgenamen, en er toch ook zelf van genieten. "You can't have the cake and eat it" - > toch wel. Het enige wat je moet doen:
1. Investeren
2. Discipline hebben om niet meer dan 4% per jaar op te souperen.
Ja joker ik moet de mensen die minder gaan werken in dit geval toch bijtreden. Heb lang een workaholic geweest maar sinds 2 jaar pak ik wat ouderschapsverlof op. Gewoon zalig.
En je zegt dat bedrijven al mensen tekort komen. Met meer dan 500000 werklozen vind ik dat toch raar en bewijst nog maar eens dan inactieven strenger opgevolgd moeten worden en indien nodig strenger gestraft. Voor niets gaat de zon op dus werken voor de kost.
Dus mijn antwoord zal dus ook zijn minder gaan werken.
Succes.
En je zegt dat bedrijven al mensen tekort komen. Met meer dan 500000 werklozen vind ik dat toch raar en bewijst nog maar eens dan inactieven strenger opgevolgd moeten worden en indien nodig strenger gestraft. Voor niets gaat de zon op dus werken voor de kost.
Succes.
Afhankelijk van gespaard budget voor jouw kind, zou ik extra geven.
Een goed huis op goede locatie is (peper)duur aan 3% rente.
Daarnaast speciale reis maken die al langer op verlanglijstje staat. Je komt makkelijk aan 10.000 euro met paar mensen voor 10 dagen. ‘T is dan ook een speciale reis.
Minder werken? Als je het graag doet, niet persee wat mij betreft.
Een deel van jouw tweede eigendom mee afbetalen.
Investeren.
Keuzes genoeg wat mij betreft.
Een goed huis op goede locatie is (peper)duur aan 3% rente.
Daarnaast speciale reis maken die al langer op verlanglijstje staat. Je komt makkelijk aan 10.000 euro met paar mensen voor 10 dagen. ‘T is dan ook een speciale reis.
Minder werken? Als je het graag doet, niet persee wat mij betreft.
Een deel van jouw tweede eigendom mee afbetalen.
Investeren.
Keuzes genoeg wat mij betreft.
Beste Dave,dave1976 schreef: ↑11 januari 2024, 12:16 Ja joker ik moet de mensen die minder gaan werken in dit geval toch bijtreden. Heb lang een workaholic geweest maar sinds 2 jaar pak ik wat ouderschapsverlof op. Gewoon zalig.
Succes.
er is ook een middenweg. Workaholic zijn is niet goed en niet gezond.
Maar je snijdt met je opmerking over de ruim 500.000 werkelozen al een groot deel van het probleem aan. Mensen die niet kunnen werken verdienen uiteraard een uitkering. Mensen die niet willen werken n.m.m. niet. En dat is een België een groot probleem, ze krijgen n.l. wel een uitkering + meestal nog sociaal tarief op veel dingen, waardoor ze meer verdienen dan mensen met een simpele baan. Over het bijklussen heb ik het dan nog niet eens.
Dan blijkt de gemiddelde Belg ook op 62 jarige leeftijd met pensioen te gaan.
Als er dan nog dingen als ouderschapsverlof etc. bijkomen, dan moet het kleinere aantal werkenden zowel al het werk doen plus de belastingen opbrengen om deze verzorgingsstaat in stand te houden.
Gevolg: hogere belastingen dan de ons omringende landen, meer workaholics en burnouts procentueel, het opzadelen van de volgende generatie met een onhoudbare staatsschuld.
Ik begrijp best dat mensen van meer vrije tijd willen genieten, maar op deze extreme manier zoals het een België gebeurt nemen we wel een grote wissel op de toekomst.
Het grote probleem in België is dat de regeringen niet verder kijken dan het uitzitten van hun 4 jaar in het pluche en daardoor steeds grotere problemen creëren voor degenen na hen.
Er worden geen knopen doorgehakt, er kunnen geen besluiten worden genomen en er komen steeds regeltjes bij voor de korte termijn, waarbij men de uitwerking er van in de toekomst over het hoofd ziet.
Men heeft wel de mond vol over Europa, alleen is de EU ook al verworden tot een grote vergaarbak van mislukte of afgedankte politici, die niet verder kijken dan hun neus lang is.
JOKER247 schreef: ↑11 januari 2024, 14:29
Beste Dave,
Maar je snijdt met je opmerking over de ruim 500.000 werkelozen al een groot deel van het probleem aan. Mensen die niet kunnen werken verdienen uiteraard een uitkering. Mensen die niet willen werken n.m.m. niet. En dat is een België een groot probleem, ze krijgen n.l. wel een uitkering + meestal nog sociaal tarief op veel dingen, waardoor ze meer verdienen dan mensen met een simpele baan. Over het bijklussen heb ik het dan nog niet eens.
Als er dan nog dingen als ouderschapsverlof etc. bijkomen, dan moet het kleinere aantal werkenden zowel al het werk doen plus de belastingen opbrengen om deze verzorgingsstaat in stand te houden.
Gevolg: hogere belastingen dan de ons omringende landen, meer workaholics en burnouts procentueel, het opzadelen van de volgende generatie met een onhoudbare staatsschuld.
Ik veronderstel dat je een klein ding oorzaken moedwillig zijt vergeten.
Die belasting druk verhogen
Uw eigen profijtjes buiten beschouwing.
Salaris wagens.
Premies voor elektrische wagens.
Premies voor warmte pompen.
Premies voor zonnepanelen, terug draaiende tellers.
Facturen die worden opgemaakt aan 6% en geplaatst worden op een ander adres. (plaatsers stellen dat zelf voor)
Maar ja, wie geen werk heeft of ziek is die dromen van al de voorgaande voordeeltjes.
Als mensen na 40 j nachtarbeid op vervroegd pensioen gaan ook al iets wat niet kan.
Je kunt natuurlijk zelf ook nacht arbeid verrichten, je kunt dan zelf ook op vervroegd pensioen.
Maar een ander als schuldige aanduiden is makkelijk He.
Ons Weverke moet dringend bij u les komen volgen om de probleempjes op te lossen.
Of is het Van Grieken die alles gaat oplossen, met alle chinezen, maar niet met den deze.
Leuk dat je nog eens 1 van je oude nicknames Weverke verwerkt in een reactie …

Het moest er vroeg of laat wel eens van komen dat je jezelf verraadt. Kan ook moeilijk anders als je zoveel nicknames hebt, nietwaar Madame/burgundy/VLblokpaté/Weverke/NTO/amturingas ...

Ik stelde voor om minder te werken, niet om helemaal niet meer te werken. Ik werk bijvoorbeeld elk jaar een paar maanden (tussen de drie en de zes) halftijds. Ik heb dan recht op een premie van de RVA van 142 euro maar ik vraag die niet aan wegens niet nodig. Halftijds werken levert in verhouding zelfs meer op dan voltijds werken want bij halftijds krijg ik nog altijd 66 procent van mijn wedde terwijl ik maar 50 procent moet gaan werken. Ik kom daar ruimschoots mee toe en indien ik toch uitzonderlijk niet zou toekomen wegens een onvoorziene kost dan leg ik wat bij van mijn spaarbuffer. TS zou dus perfect halftijds kunnen werken met zijn erfenis als buffer. Minder werken is zalig.JOKER247 schreef: ↑11 januari 2024, 14:29Beste Dave,dave1976 schreef: ↑11 januari 2024, 12:16 Ja joker ik moet de mensen die minder gaan werken in dit geval toch bijtreden. Heb lang een workaholic geweest maar sinds 2 jaar pak ik wat ouderschapsverlof op. Gewoon zalig.
Succes.
Beste Madam,
ook u ziet niet de gevolgen van dit soort maatregels.
- de belastindruk verhogen zou ons tot de risee van Europa maken en het probleem alleen maar verhogen. Zelfs de regering beseft dat in al haar verdere onnozelheid. Bedrijven en vermogende burgers zouden België verlaten voor andere landen, dus juist minder opbrengst. Het bewijs is in het verleden allang geleverd door landen die het zo probeerden en ras op hun schreden zijn teruggekeerd.
- mijn door u zo genaamde profijtjes zijn wederom een aanname en hebben daar ook niets mee te maken. Maar goed als u wat wilt katten, ga uw gang maar.
- salaris wagens zijn ontstaan door de hoge belasting druk en leiden wel tot een belast voordeel aller aard. Een beter en goedkoper openbaar vervoer zou kunnen leiden tot minder salaris wagens voor degenen die ze niet echt voor hun werk nodig hebben. Echter in vele kleine plaatsen is het openbaar vervoer nog steeds een disaster. Kijk alleen eens in de provincie Antwerpen, en het toch niet afgelegen gebied waar veel mensen wonen en die ook in de haven werken.
Probeer het maar eens met de bus zoals deze van Wuustwezel naar Stabroek:
Lijn 675 rijdt van Stabroek via Putte, Kapellen, Kalmthout en Achterbroek naar Wuustwezel.
Reistijd afhankelijk van verkeer 1h 34 min + 12 min. lopen vanaf centrum Wuustwezel.
Dienstregeling
In de ochtendspits rijdt één rit van Putte naar Wuustwezel, deze rit wordt vanaf Kalmthout versterkt met een 2e bus.
In de middagspits rijden twee ritten van Wuustwezel naar Putte.
Op woensdagmiddag rijdt één rit van Wuustwezel naar Putte; in de middagspits wordt dan niet gereden en deze rit wordt tot Kalmthout versterkt met een 2e bus. (19 km). PS rijdt niet op za, zo of in de vakanties.
- Premies voor elektrische wagens mogen ze inderdaad meteen afschaffen. Trouwens zou iedereen ze kopen, dan waren er 90% laadpalen te kort en in ondergrondse parkeergarages mogen er max 2 tot 4, ook in de grote garages onder appartementsgebouwen. Op dit punt ben ik geheel met u eens.
- Premies voor warmtepompen, zonnepanelen en terugdraaiende tellers mogen van mij ook direct afgeschaft worden (zoals nog veel meer subsidies)
_ Facturen à 6% die op een ander adres worden opgesteld is fraude, dus iets heel anders.
Met uw laatste alinea legt u mij weer eens dingen in de mond die ik niet heb gezegd.
Wie echt geen werk kan krijgen of echt ziek is, verdiend uiteraard een tijdelijke uitkering.
Wie niet wil werken of van baan wil veranderen indien nodig, of wie zich onterecht ziek meldt (helaas nog veel voorkomend) verdiend n.m.m. geen uitkering.
En ach u zegt het zelf al: "dromen zijn bedrog".
Kent u trouwens veel mensen die 40j nachtarbeid doen?
Die mogen van mij met alle plezier met vervroegd pensioen na 40 jaar hoor.
Maar niet degenen die misbruik maken van de sociale uitkeringen en een groot deel van hun leven niet willen werken en iedere baan weigeren om een drogreden.
"Last but not least" rest mij u te verzekeren, dat ik nog lid ben van NVA of VB en ook niet op een van beiden gestemd heb.
Vrede zij met u en laat er wat realiteitszin tot u doordringen hetgeen uw levenskwaliteit waarschijnlijk aanzienlijk kan verbeteren.
ook u ziet niet de gevolgen van dit soort maatregels.
- de belastindruk verhogen zou ons tot de risee van Europa maken en het probleem alleen maar verhogen. Zelfs de regering beseft dat in al haar verdere onnozelheid. Bedrijven en vermogende burgers zouden België verlaten voor andere landen, dus juist minder opbrengst. Het bewijs is in het verleden allang geleverd door landen die het zo probeerden en ras op hun schreden zijn teruggekeerd.
- mijn door u zo genaamde profijtjes zijn wederom een aanname en hebben daar ook niets mee te maken. Maar goed als u wat wilt katten, ga uw gang maar.
- salaris wagens zijn ontstaan door de hoge belasting druk en leiden wel tot een belast voordeel aller aard. Een beter en goedkoper openbaar vervoer zou kunnen leiden tot minder salaris wagens voor degenen die ze niet echt voor hun werk nodig hebben. Echter in vele kleine plaatsen is het openbaar vervoer nog steeds een disaster. Kijk alleen eens in de provincie Antwerpen, en het toch niet afgelegen gebied waar veel mensen wonen en die ook in de haven werken.
Probeer het maar eens met de bus zoals deze van Wuustwezel naar Stabroek:
Lijn 675 rijdt van Stabroek via Putte, Kapellen, Kalmthout en Achterbroek naar Wuustwezel.
Reistijd afhankelijk van verkeer 1h 34 min + 12 min. lopen vanaf centrum Wuustwezel.
Dienstregeling
In de ochtendspits rijdt één rit van Putte naar Wuustwezel, deze rit wordt vanaf Kalmthout versterkt met een 2e bus.
In de middagspits rijden twee ritten van Wuustwezel naar Putte.
Op woensdagmiddag rijdt één rit van Wuustwezel naar Putte; in de middagspits wordt dan niet gereden en deze rit wordt tot Kalmthout versterkt met een 2e bus. (19 km). PS rijdt niet op za, zo of in de vakanties.
- Premies voor elektrische wagens mogen ze inderdaad meteen afschaffen. Trouwens zou iedereen ze kopen, dan waren er 90% laadpalen te kort en in ondergrondse parkeergarages mogen er max 2 tot 4, ook in de grote garages onder appartementsgebouwen. Op dit punt ben ik geheel met u eens.
- Premies voor warmtepompen, zonnepanelen en terugdraaiende tellers mogen van mij ook direct afgeschaft worden (zoals nog veel meer subsidies)
_ Facturen à 6% die op een ander adres worden opgesteld is fraude, dus iets heel anders.
Met uw laatste alinea legt u mij weer eens dingen in de mond die ik niet heb gezegd.
Wie echt geen werk kan krijgen of echt ziek is, verdiend uiteraard een tijdelijke uitkering.
Wie niet wil werken of van baan wil veranderen indien nodig, of wie zich onterecht ziek meldt (helaas nog veel voorkomend) verdiend n.m.m. geen uitkering.
En ach u zegt het zelf al: "dromen zijn bedrog".
Kent u trouwens veel mensen die 40j nachtarbeid doen?
Die mogen van mij met alle plezier met vervroegd pensioen na 40 jaar hoor.
Maar niet degenen die misbruik maken van de sociale uitkeringen en een groot deel van hun leven niet willen werken en iedere baan weigeren om een drogreden.
"Last but not least" rest mij u te verzekeren, dat ik nog lid ben van NVA of VB en ook niet op een van beiden gestemd heb.
Vrede zij met u en laat er wat realiteitszin tot u doordringen hetgeen uw levenskwaliteit waarschijnlijk aanzienlijk kan verbeteren.

Veel veronderstellingen hoor.
Van alles wat je opsomt kloppen er 2, jammer he.
Maar bedankt om nicks op te sommen veronderstellingen ten top.
Kijk dat klinkt verstandig. U komt uit met 50% halftijds werken en krijgt 66%% werken en een wedde van 66% in de 3 tot 6 maanden dat u werkt per jaar.Trivium schreef: ↑11 januari 2024, 17:55Ik stelde voor om minder te werken, niet om helemaal niet meer te werken. Ik werk bijvoorbeeld elk jaar een paar maanden (tussen de drie en de zes) halftijds. Ik heb dan recht op een premie van de RVA van 142 euro maar ik vraag die niet aan wegens niet nodig. Halftijds werken levert in verhouding zelfs meer op dan voltijds werken want bij halftijds krijg ik nog altijd 66 procent van mijn wedde terwijl ik maar 50 procent moet gaan werken. Ik kom daar ruimschoots mee toe en indien ik toch uitzonderlijk niet zou toekomen wegens een onvoorziene kost dan leg ik wat bij van mijn spaarbuffer. TS zou dus perfect halftijds kunnen werken met zijn erfenis als buffer. Minder werken is zalig.JOKER247 schreef: ↑11 januari 2024, 14:29
Beste Dave,
U weigert de NVA premie omdat u die niet nodig hebt, dat siert u. U komt er ruimschoots mee uit en hebt een buffer voor onvoorziene kost. Kortom u bedruipt u zelf.
Kijk dat klinkt verstandig. U komt uit met 50% halftijds werken en krijgt 66%% werken en een wedde van 66% in de 3 tot 6 maanden dat u werkt per jaar.Trivium schreef: ↑11 januari 2024, 17:55Ik stelde voor om minder te werken, niet om helemaal niet meer te werken. Ik werk bijvoorbeeld elk jaar een paar maanden (tussen de drie en de zes) halftijds. Ik heb dan recht op een premie van de RVA van 142 euro maar ik vraag die niet aan wegens niet nodig. Halftijds werken levert in verhouding zelfs meer op dan voltijds werken want bij halftijds krijg ik nog altijd 66 procent van mijn wedde terwijl ik maar 50 procent moet gaan werken. Ik kom daar ruimschoots mee toe en indien ik toch uitzonderlijk niet zou toekomen wegens een onvoorziene kost dan leg ik wat bij van mijn spaarbuffer. TS zou dus perfect halftijds kunnen werken met zijn erfenis als buffer. Minder werken is zalig.JOKER247 schreef: ↑11 januari 2024, 14:29
Beste Dave,
U weigert de NVA premie omdat u die niet nodig hebt, dat siert u. U komt er ruimschoots mee uit en hebt een buffer voor onvoorziene kost. Kortom u bedruipt u zelf.