Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Verzekeringen Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ERGO Candidate - Goede keuze?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
R0Y4LLL
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer R0Y4LLL
Verstuur privébericht

ERGO Candidate - Goede keuze?

• Citeer

Bericht door R0Y4LLL » 17 mei 2016, 01:31

Hey allemaal!

Ik vroeg me af of er hier toevallig mensen waren die ervaring hebben - als klant of verkoper - met ERGO Insurance?

Ik ben namelijk deze namiddag op gesprek geweest als "Candidate", op aanraden van twee studiegenoten uit het verzekeringsonderwijs, en om eerlijk te zijn vond ik dit een enorm boeiend gesprek...

Echter ziet alles er wel heel mooi uit, commissies, premies, bonussen, het zelfstandigestatuut etc. Te mooi om waar te zijn, zit ik bij mezelf te denken... Daarom wou ik weten of jullie, de mensen die ervaring hebben met ERGO, mij hier misschien meer informatie over konden geven...

Dankjewel in ieder geval!

pisa

Re: ERGO Candidate - Goede keuze?

• Citeer

Bericht door pisa » 17 mei 2016, 05:13

ROY4LLL,

Een Newbie die enthousiast over Ergo hier komt schrijven en er zelf wat bedenkingen over heeft, en dan 'advies' vraagt, hebben we hier al dikwijls meegemaakt

Als u de zoekfunctie hier even gebruikt, dan kunt u vaststellen dat Ergo hier massaal wordt afgekraakt. Ergo is voor velen hier zowat de --- deel van bericht verwijderd wegens klacht over laster ----. Het gaat hier niet over een paar mensen die dit zeggen, maar over werkelijk iedereen hier die ooit met Ergo te maken heeft gehad. Voor die mensen komt Ergo neer op een --- deel van bericht verwijderd wegens klacht over laster ----. Er zijn hier letterlijk honderden post's over. Ergo wordt hier gehaat. Als u dan toch de zoekfunctie gebruikt, gebruik die dan ook voor 'Hamburg-Mannheimer'. Dat was de vroegere naam van Ergo. Die naamwisseling is er op initiatief van Ergo zelf gekomen. Hun reputatie was zo negatief geworden, dat als iemand zei dat hij verkoper ervan was, hij met pek en veren werd buitengezet. Niet alleen hier, maar werkelijk overal.

De strategie dat een 'Newbie' dan hier toch enthousiast komt vertellen over Ergo, hebben we dan ook al dikwijls zien passeren. Het leidde toen quasi altijd naar oeverloze discussies, waarna elk van die' Newbies' op den duur dan ontgoocheld afdroop. Ik zeg niet dat u automatisch ook zo iemand bent, maar de kans is er wel.

Ofwel bent u werkelijk naïef in 'de val' van Ergo getrapt en zijn uw vragen oprecht. Gebruik dan gerust de zoekfunctie, u zult dan dadelijk zien waar alle problemen zitten. Als u zelf ook al een contract bij Ergo hebt aangesloten, kunt u binnen de 14 dagen aangetekend laten weten dat u er toch niet mee doorgaat en stort dan in geen geval al een bedrag in het contract.

Ofwel bent u de zoveelste die hier toch zieltjes probeert te komen winnen voor Ergo. Neem dan dit aan: het is overbodige moeite. Er zitten hier experten die de contracten van Ergo tot op elk cijfertje hebben proberen analyseren. 'Proberen' dus, want Ergo-contracten zijn, naar verluidt, een kluwen van verborgen onduidelijkheden. Tegen hun expertise kunt u gewoonweg niet tegen op.

Dit advies is u graag gegeven.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Fredje_76
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Fredje_76
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fredje_76 » 17 mei 2016, 06:01

+1 ::)

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 17 mei 2016, 08:15

KillBillEurope schreef:...
Laat je niet intimideren door mede-Forumleden, die ten onrechte menen dat ze hier over een bijzondere status beschikken...
Mag ik u vriendelijk verzoeken dergelijke persoonlijke aanvallen via pb te doen. Ik zal die dan bekijken. Ik kan alvast niet beamen dat ik meen hier over een bijzonder status te beschikken.

fropskottel
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer fropskottel
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fropskottel » 17 mei 2016, 08:39

pisa schreef:Gebruik dan gerust de zoekfunctie, u zult dan dadelijk zien waar alle problemen zitten.
+1.

pisa

• Citeer

Bericht door pisa » 17 mei 2016, 20:50

Waaaauuuw, ik heb nu in een bericht hier ook een klacht wegens laster :-X

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 17 mei 2016, 20:56

R0Y4LLL schreef:Hey allemaal!

Ik vroeg me af of er hier toevallig mensen waren die ervaring hebben - als klant of verkoper - met ERGO Insurance?
Ja, alleen slechte ervaring. Voor de klanten een hoop onduidelijkheid, 100 vogels in de lucht ipv 1 in de hand en hopen verborgen kosten. Voor de verkoper opletten met de aansprakelijkheid, je blijft jaren aansprakelijk voor de goede afloop van het contract. Ergo = financiële spitstechnologie waar noch klanten noch verkopers aan uit geraken.

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 17 mei 2016, 21:31

goh, financiële spitstechnologie is dat niet. integendeel, het zijn 'klassieke' levensverzekeringen integenstelling tot de 'universal life' contracten die andere maatschappijen aanbieden.
Vroeger boden alle maatschappijen klassieke polissen aan, nu blijven er maar een paar meer over.

Een 'universal life' contract is tamelijk transparant. Je betaalt een som, daar gaat een instapkost van af bvb 2%, nog wat taks voor de overheid en de rest wordt in de spaarpot gestopt. Die spaarpot brengt jaarlijks x % op. De meeste mensen snappen dit nog en kunnen dit vergelijken met een spaarboek waar je ook x procent krijgt.

Klassieke polissen werken anders. Daar ga je een spaarplan aan, je verbindt je ertoe om maandelijks x euro te storten. En als je dit doet garandeert de maatschappij u een kapitaal op het einde. Verander je het spaarplan, dan herberekent de maatschappij het eindkapitaal (en trekken ze een boete af). Dit is al veel moeilijker om in te schatten.
De meeste mensen kunnen niet uitrekenen hoeveel eindkapitaal ze zullen hebben als ze 30 jaar lang maandelijks 100 euro storten (elk jaar geindexeerd met 2%) met een rendement van 1,5%.
Omgekeerd kunnen ze het rendement niet uitrekenen als ze een spaarplan aangaan om om het einde x euro's te hebben.
Ergo mixt zo'n klassieke verzekering dan nog met een tak23 fonds, waarvan het rendement onzeker is (er is zelfs geen kapitaalsgarantie). Het ---woord verwijderd wegens klacht over laster --- is dat Ergo een schatting doet van 9% rendement op hun tak23, wat helemaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. En zo misleiden ze de klanten.

psyrox
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer psyrox
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door psyrox » 18 mei 2016, 17:56

+1

Ze hebben tegenwoordig het over een "bescheiden" 6% ipv 9%.
Dit is sowieso niet haalbaar als je de fondsen gaat bekijken.

Onmenselijk veel beheerskosten in hun contracten.

Toen ik vers van het school kwam ben ik daar ook eens op gesprek geweest.. om te lachen...
Ze beloven u horloges, matchen bij de rode duivel gaan bekijken, ...,...

Ik ga niet werken voor een horloge te krijgen of een voetbalmatch te bezichtigen.... :-)
Het eerste wat ze zeiden is , kom vrijblijvend naar een infosessie (in de ardennen ergens) dit kost maar 90€ (toen heb ik al eens goed gelachen)

Na afloop van het gesprek liet ik weten dat mijn mening over Ergo niet veranderd is en dat ik er nog steeds mijn bedenkingen bij heb. 4 dagen later telefoon: Proficiat , u bent geselecteerd door ons en u kan bij ons komen werken.

Na mijn studies heb ik nog eventjes 'verlof' genomen van de arbeidsmarkt en ben ik maar liefst +- 40 keer gecontacteerd geweest door ergo-aanhangsels voor "de opportuniteit van mijn leven".
ze schuimen dus de VDAB lijst af en bellen er op los...

Heb je al ooit 1 sollicitatie meegemaakt waar je het bedrijf in hun gezicht belachelijk maakt, na afloop zegt dat je het maar niets vind en dan aangenomen worden? ;D

Ze hebben ook een bepaalde methodiek volgens een boekje wat ze bij hebben , wijk je daar vanaf slaan ze volledig tilt.
Ga je dieper in op technische aspecten van levensverzekeringen weten ze al helemaal van niets meer.

1 raad, blijf weg van Ergo ! Kies je er toch voor, laat ons dan allemaal gerust :-)

Ardennois
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ardennois
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ardennois » 18 mei 2016, 20:35

nuyttie schreef:
Een 'universal life' contract is tamelijk transparant. Je betaalt een som, daar gaat een instapkost van af bvb 2%, nog wat taks voor de overheid en de rest wordt in de spaarpot gestopt. Die spaarpot brengt jaarlijks x % op. De meeste mensen snappen dit nog en kunnen dit vergelijken met een spaarboek waar je ook x procent krijgt.

Klassieke polissen werken anders. Daar ga je een spaarplan aan, je verbindt je ertoe om maandelijks x euro te storten. En als je dit doet garandeert de maatschappij u een kapitaal op het einde. Verander je het spaarplan, dan herberekent de maatschappij het eindkapitaal (en trekken ze een boete af). Dit is al veel moeilijker om in te schatten.
De meeste mensen kunnen niet uitrekenen hoeveel eindkapitaal ze zullen hebben als ze 30 jaar lang maandelijks 100 euro storten (elk jaar geindexeerd met 2%) met een rendement van 1,5%.
Omgekeerd kunnen ze het rendement niet uitrekenen als ze een spaarplan aangaan om om het einde x euro's te hebben.
Ergo mixt zo'n klassieke verzekering dan nog met een tak23 fonds, waarvan het rendement onzeker is (er is zelfs geen kapitaalsgarantie). Het ---woord verwijderd wegens klacht over laster --- is dat Ergo een schatting doet van 9% rendement op hun tak23, wat helemaal niet overeenkomt met de werkelijkheid. En zo misleiden ze de klanten.
In mijn contract (start 1994) staat er helaas niets van instapkosten, beheerskosten, verzekeringskosten, incassokosten, ... enkel "opgeblazen" cijfers op einddatum. Helaas was ik toen jong en onervaren. Overigens nog steeds van plan om mijn contracten premievrij te maken ... ga daar toch eindelijk eens werk moeten van maken.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 18 mei 2016, 21:41

Misschien is de aanwervingsvoorwaarde bij Ergo

de "leeghoofden" van spaargids te overtuigen dat Ergo geen brol is, en dan zijn ze aangenomen.

https://www.google.com/url?q=https://ww ... v8YfTKQG4w

nuyttie
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nuyttie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nuyttie » 18 mei 2016, 21:59

dan zullen ze er nog niet veel aangeworven hebben hoop ik >:D

Klassieke polissen werken niet met instapkosten uitgedrukt in een percentage. De instapkost zit mee in de berekening van het eindkapitaal. En de instapkost van het hele spaarplan wordt gehaald uit de eerste premies. Vandaar ook dat als je het plan opzegt na bvb 3 jaar, dat er van uw premies niet veel overschiet.

johann
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer johann
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door johann » 18 mei 2016, 22:52

Als er op dit forum over één ding quasi volkomen overeenstemming bestaat, is het Ergo wel. Het zijn ---deel van het woord verwijderd wegens klacht over laster ---praktijken wat die lui praktiseren. Je er heel ver weg van houden is het beste wat je kan doen. Je kan nog beter aandelen Dexia kopen, daarvan is het tenminste niet geheel uitgesloten dat je er nog ooit wat aan verdient.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy