Erven van grootmoeder
Re: Erven van grootmoeder
Haelewynpukkie007 schreef: ↑24 april 2022, 23:01You can't fool me, Haelewyn.dhalluinR schreef: ↑23 april 2022, 21:52
Ik verklaar me nader:
Mijn kleinkinderen krijgen de blote eigendom van een aantal van mijn landerijen ten geschenke. Zelf behoud ik het vruchtgebruik ervan. Intussen leer ik hen hoe om te gaan met landbouw(ers) en natuur. Want een vruchtbaar samengaan van beide ligt me nauw aan het hart!Maar de boodschap is wel aangekomen, zie ik. Mooi.

Welke boodschap

En waarop baseer jij je, dat ik die nodig zou hebben

-
- Newbie
- Contacteer:
Voor de tips , bedankt allen.
Voor de genen die denken dat ik alleen om geld uit ben heb ik slecht nieuws; de enigste reden waarom ik advies vroeg is omdat ik mijn tante nog haar nog pluim kan vertrouwen en toch graag wat voorbereid ben.
Ik hoop van harte dat ze nog lang mag leven en zoveel mogelijk kan genieten!!!
Mvg,
Benjamin
Voor de genen die denken dat ik alleen om geld uit ben heb ik slecht nieuws; de enigste reden waarom ik advies vroeg is omdat ik mijn tante nog haar nog pluim kan vertrouwen en toch graag wat voorbereid ben.
Mvg,
Benjamin
Voorbereid op wat???? Je zal het wel van de notaris vernemen als de tijd er voor is..benjamin998 schreef: ↑10 mei 2022, 02:21 Voor de tips , bedankt allen.
Mvg,
Benjamin
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
De 50/50 verdeling tussen je tante en jou is natuurlijk in de veronderstelling dat er geen testament is hé.benjamin998 schreef: ↑10 mei 2022, 02:21 Voor de tips , bedankt allen.
Mvg,
Benjamin
Ik kan mij voorstellen dat je tante de financiën van je oma beheert en jij daar totaal geen zicht op hebt.
Als er twijfel is of er uberhaupt wel een positieve erfenis is, dan kan je best de erfenis aanvaarden onder voorrecht van boedelbeschrijving. Anders erf je mogelijks schulden.