etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
TIP
Re: etf in olie / gezondheidszorg aankopen?
Inderdaad, maar eerlijk gezegd, die structuur is dan ook risicovoller dan risicovol. Die hadden 25% van de futures voor levering in mei... En rolden pas last-minute door.
Er zullen nog wel meer lijken uit de kast rollen. Ook voor de volgende maanden circuleren er veel meer WTI futures dan dat er olie zal verbruikt of kan gebufferd worden.
Aan de andere kant, 1 tweet van Trump kan ervoor zorgen dat prijzen verdubbelen in no time.
Ik weet het niet meer. Boeiend en leerrijk dat des te meer
Ik weet het niet meer. Boeiend en leerrijk dat des te meer
Inderdaad, dat gebeurde 2 weken geleden al. Ik wacht voorlopig nog even met verkopen, de volgende roll is nog enkele weken ver nu. Ben inderdaad ook veel aan het bijleren.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Er is met de 'olie crisis' ook een secundair slachtoffer; mede ook door laag verbruik mooi weer en wind.
De trackers/fondsen in alternatieve energie zijn meegezakt met de olie en hebben het het corona herstel (of is het een dead cat rebound) nog niet gedaan. Mogelijks zullen deze investeringen nadien duurzamer uitdraaien dan dat je bv je geld te stoppen in Amerikaanse Schalie olie bedrijven ?
Er zijn nu ook 2 trackers(in Europa beschikbaar) die zich focussen op batterijen in de breedste zin...dus ook waterstof.
De trackers/fondsen in alternatieve energie zijn meegezakt met de olie en hebben het het corona herstel (of is het een dead cat rebound) nog niet gedaan. Mogelijks zullen deze investeringen nadien duurzamer uitdraaien dan dat je bv je geld te stoppen in Amerikaanse Schalie olie bedrijven ?
Er zijn nu ook 2 trackers(in Europa beschikbaar) die zich focussen op batterijen in de breedste zin...dus ook waterstof.
Ik heb vorig jaar een aandeel gekocht in nok mbt alternatieve energie. Staat op -40pct. Wel al 2d x dividend ontvangen.
Dat is dus 2x gezien. En met de nok en met het aandeel. Nuja het is leergeld zullen we maar zeggen.
Dan heb ik thuis ook nog eens geïnvesteerd in een goede lucht lucht warmtepomp om elektriciteit zonnepanelen optimaal te benutten.
Ook hier 2x gezien.
Dan heb ik vorige week mijn ton laten vullen. morgen zakt de mazout nog eens tot op 6cent goedkoper
Als ik zeker wist dat mazout niet slecht werd, ik zet een bovengrondse ton bij, van 5000 liter. Als mijn gewone leeg is sluit ik die pas aan.
Aan de andere kant. Mazout nu 30 cent. Als de prijs ooit verdubbeld, door toedoen van de overheid dan wellicht, dan zou ik 1.500 euro kunnen sparen.
Veel alsen en veel werk en risico denk ik.
Ohja we zijn gezond en hebben ons werk nog. Het kon allemaal veel erger
Dat is dus 2x gezien. En met de nok en met het aandeel. Nuja het is leergeld zullen we maar zeggen.
Dan heb ik thuis ook nog eens geïnvesteerd in een goede lucht lucht warmtepomp om elektriciteit zonnepanelen optimaal te benutten.
Ook hier 2x gezien.
Dan heb ik vorige week mijn ton laten vullen. morgen zakt de mazout nog eens tot op 6cent goedkoper
Als ik zeker wist dat mazout niet slecht werd, ik zet een bovengrondse ton bij, van 5000 liter. Als mijn gewone leeg is sluit ik die pas aan.
Aan de andere kant. Mazout nu 30 cent. Als de prijs ooit verdubbeld, door toedoen van de overheid dan wellicht, dan zou ik 1.500 euro kunnen sparen.
Veel alsen en veel werk en risico denk ik.
Ohja we zijn gezond en hebben ons werk nog. Het kon allemaal veel erger

-
- Newbie
- Contacteer:
Als beginner zag het aandeel WisdomTree WTI Crude Oil er veelbelovend uit, gezien olieprijs op termijn toch zal stijgen en dat het rendement op lange termijn gegarandeerd leek. Nu blijkt dat dit niet het geval is en kan je zelf alles verliezen. Heb ook redelijk wat ingekocht van WisdomTree WTI Crude Oil 2x Daily Lev, om wat meer risico te nemen en ervan uitging dat dit ook wel goed zou komen. Probleem is nu dat het heel veel gedaald is en dat ik moet gaan kiezen om mijn verlies te pakken of om deze toch te laten staan en hopen dat ze zich nog zullen herstellen.
Wat denken jullie dat beste optie is? Bijkopen lijkt me sowieso niet verstandig, ook al staan ze zeer laag en blijven er heel veel transacties gebeuren...
Wat denken jullie dat beste optie is? Bijkopen lijkt me sowieso niet verstandig, ook al staan ze zeer laag en blijven er heel veel transacties gebeuren...
Heb je begrepen hoe een ETC werkt?
Heb je begrepen hoe een "leveraged" ETC werkt?
Heb je begrepen hoe het "Daily" herzetten werkt en hoe het resultaat bepaald, zeker in volatiele tijde.
Heb je begrepen dat dit voornamelijk voor daytraders is?
In welke scenario's zal jij je verlies kunnen goedmaken? Hoe waarschijnlijk zijn die scenario's?
In welke scenario's zal je meer verlies maken? Hoe waarschijnlijk zijn die scenario's?
((hier is een verklaring ivm een leveraged ETF - een ETC van futures is nog minder voorspelbaar))
https://www.bogleheads.org/wiki/Leverag ... TF_work.3F
Heb je begrepen hoe een "leveraged" ETC werkt?
Heb je begrepen hoe het "Daily" herzetten werkt en hoe het resultaat bepaald, zeker in volatiele tijde.
Heb je begrepen dat dit voornamelijk voor daytraders is?
In welke scenario's zal jij je verlies kunnen goedmaken? Hoe waarschijnlijk zijn die scenario's?
In welke scenario's zal je meer verlies maken? Hoe waarschijnlijk zijn die scenario's?
((hier is een verklaring ivm een leveraged ETF - een ETC van futures is nog minder voorspelbaar))
https://www.bogleheads.org/wiki/Leverag ... TF_work.3F
edit: link toegevoegdIt is critical to understand that a movement in one direction followed by an equal movement in the opposite direction will not get you back to the starting value.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
intussen OILBP 11,1 vs. aankoop 11,05 en CRUDP 2,3 vs. aankoop 2,7
heel veel bijgeleerd in de afgelopen dagen
best maar terug naar holdings, keyplan, en IWDA die vervangen zal worden door VWCE
of gaat er nu eindelijk eens iets gebeuren met goud - een goud ETC PHAU of goudmijnen ETF?
of toch maar beter de ezel die zich geen tweede keer..
heel veel bijgeleerd in de afgelopen dagen
best maar terug naar holdings, keyplan, en IWDA die vervangen zal worden door VWCE
of gaat er nu eindelijk eens iets gebeuren met goud - een goud ETC PHAU of goudmijnen ETF?
of toch maar beter de ezel die zich geen tweede keer..
Holding / ETF / KeyPlan
Interessante topic en al veel bijgeleerd. Maar op welke manier kan je dan effectief in de grondstof olie investeren zonder dat je in oliebedrijven moet investeren of jerrycans moet beginnen vullen?
Etc crudp is voorlopig toch aan het stijgen (vandaag + 8%) ondanks alle onheilberichten hier. Bestaat er dan een echte etf op olie?
Etc crudp is voorlopig toch aan het stijgen (vandaag + 8%) ondanks alle onheilberichten hier. Bestaat er dan een echte etf op olie?
Hoe zou je dat doen als het niet via fysieke opslag is?
Voor wat betreft edelmetalen zijn er wel een paar ETC's met fysieke opslag. Je goudbaren of zilverbaren liggen dan in een kluis in een bank. Tenzij hier ook addertjes zijn?
Ik begrijp ook niet goed waarom het aantal aankooptransacties van CRUD zo hoog blijft. Ik zie vele transacties aan 100k of meer in één order. Waarom?johngenklish schreef: ↑23 april 2020, 14:55 Wat denken jullie dat beste optie is? Bijkopen lijkt me sowieso niet verstandig, ook al staan ze zeer laag en blijven er heel veel transacties gebeuren...
Gezien er hier blijkbaar toch een aantal mensen zijn waaronder mijzelf die een positie hebben in olie futures, kunnen we hier misschien eens een nieuwe thread over openen om elkaar op de hoogte te houden? Het zal erop aankomen om op de juiste moment te verkopen om het verlies beperkt te houden.
-
- Newbie
- Contacteer:
Lijkt me wel aan de orde voor een nieuwe thread. Zijn belangrijke dagen/weken voor verlies te beperken...tdma schreef: ↑24 april 2020, 12:17Ik begrijp ook niet goed waarom het aantal aankooptransacties van CRUD zo hoog blijft. Ik zie vele transacties aan 100k of meer in één order. Waarom?johngenklish schreef: ↑23 april 2020, 14:55 Wat denken jullie dat beste optie is? Bijkopen lijkt me sowieso niet verstandig, ook al staan ze zeer laag en blijven er heel veel transacties gebeuren...
Gezien er hier blijkbaar toch een aantal mensen zijn waaronder mijzelf die een positie hebben in olie futures, kunnen we hier misschien eens een nieuwe thread over openen om elkaar op de hoogte te houden? Het zal erop aankomen om op de juiste moment te verkopen om het verlies beperkt te houden.
Lyxor STOXX Europe 600 Oil & Gas UCITS ETF - Acc
Hiemee investeer je niet rechtstreeks in één bedrijf.