ETF - Trackers
TIP
Re: ETF - Trackers
Dit artikel van blackrock geeft het volgende: 

dus ETF is ongeveer 10%, non-etf index funds 22%, en de rest actieve beleggers.Exhibit 1: Global equity assets under external management: $24.6trn USD
- Index $5.9trn
- ETFs $2.4trn
- Active $16.3trn
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
						Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Misschien wat laat maar ik heb interesse voor PowerShares QQQ aan te kopen, ik zie ook EQQQ, waar en welke best kopen, de ene in USD de andere in Euro.

- DoubleDigitsOrBust
 - Full Member

- Contacteer:

Er zullen er een pak meer zijn dan 2 keuzes. Je moet rekening houden met:
Het hangt eveneens af van je broker, misschien is het product dat je wilt niet beschikbaar?

- munt: in EUR of USD. Of gehedged.
 - distributie of accumulerend
 - equal weight of niet
 - op welke beurs je het aankoopt (nasdaq/euronext parijs/euronext amsterdam/Xetra...), invloed op transactiekost, afhouding op dividend en liquiditeit van de tracker en wanneer verhandelbaar.
 - ISIN van de tracker, naar iers recht is zeer geliefd
 - als de tracker al dan niet geregistreerd is in belgie

Het hangt eveneens af van je broker, misschien is het product dat je wilt niet beschikbaar?
Ze bevatten dezelfde effecten dus uw valuta risico is inherent identiek. De EQQQ heeft echter hogere kosten en loopt daardoor op termijn een achterstand op.
Enige nadeel QQQ is potentieel hogere kosten bij uw broker om ze aan te kopen en omzetting euro-dollar bij je aan en verkopen waar je broker ook een kleine marge pakt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de QQQ niet meer kan kopen, omdat sinds deze zomer alleen nog UCITS ETF's toegelaten zijn.

-QQQ is een ETF gedomicilieerd in de US en volgt de US wetgeving: 30% dividend RV(*) , gevaar voor hoge erfenisrechten.reteiP schreef: ↑5 november 2017, 12:01Ze bevatten dezelfde effecten dus uw valuta risico is inherent identiek. De EQQQ heeft echter hogere kosten en loopt daardoor op termijn een achterstand op.
Enige nadeel QQQ is potentieel hogere kosten bij uw broker om ze aan te kopen en omzetting euro-dollar bij je aan en verkopen waar je broker ook een kleine marge pakt.
-EQQQ volgt de Europese UCITS wetgeving. Domicilie in Ierland geeft voordeel dat er geen ierse dividend RV is, en dat Ierland goede tax-verdragen heeft met de US die de US RV verlagen tot 15%.
Verminderbaar tot 15% met een reeks formaliteiten en broker kosten.
nota: de nasdaq-100 is geen gediversifieerde index; grote concentratie in enkele sectoren.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
@ B7H4long 
-QQQ is een ETF gedomicilieerd in de US en volgt de US wetgeving: 30% dividend RV(*) , gevaar voor hoge erfenisrechten.
Wat bedoelt u met hoge erfenisrechten ?
Complexer dan ik dacht, zoals DoubleDigitsOrBust al aan gaf, heel wat mogelijkheden bij KT:
QQQ POWERSHARES QQQ TR SER 1 US markten
EQQQ P.SHS EQQQ NASD.-100U.ETF Frankfurt (Xetra)
Tracker EUR
EQQQ POWERSHARES GLBAL FUNDS IRELAND PLC POWERSHARES EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF Londen (LSE)
Tracker GBX
EQGB POWERSHARES GLBAL FUNDS IRELAND PLC PS EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF - GBP HEDG Londen (LSE)
Tracker GBX
QQQ PS EQQQ Parijs
Tracker EUR

-QQQ is een ETF gedomicilieerd in de US en volgt de US wetgeving: 30% dividend RV(*) , gevaar voor hoge erfenisrechten.
Wat bedoelt u met hoge erfenisrechten ?
Complexer dan ik dacht, zoals DoubleDigitsOrBust al aan gaf, heel wat mogelijkheden bij KT:
QQQ POWERSHARES QQQ TR SER 1 US markten
EQQQ P.SHS EQQQ NASD.-100U.ETF Frankfurt (Xetra)
Tracker EUR
EQQQ POWERSHARES GLBAL FUNDS IRELAND PLC POWERSHARES EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF Londen (LSE)
Tracker GBX
EQGB POWERSHARES GLBAL FUNDS IRELAND PLC PS EQQQ NASDAQ-100 UCITS ETF - GBP HEDG Londen (LSE)
Tracker GBX
QQQ PS EQQQ Parijs
Tracker EUR
De Us zal in geval van erfenis een belasting heffen op de effecten die in de US gedomicileerd zijn: zie bvb:
bogleheads:Nonresident_alien_taxation#US_estate_taxes ( Non-Resident-Alien = personen die voor de US wetgeving als buitenlander worden beschouwt en die niet in de US gedomicileerd zijn. )
en Belgie heeft geen estate tax treaty met de US.In absence of a suitable estate tax treaty, US estate tax would be due.
In case the account holder (US non-resident alien) passes away, the US will levy up to 40% estate tax [7] on US assets over the value of $60,000 USD [8]. This includes US-domiciled holdings such as ETFs, as well as cash sums in a US-based brokerage account. [9]
"Upon the death of the beneficial owner, the U.S. brokerage firm is forbidden under U.S. tax law from transferring the assets from the decedent’s account until the IRS has concluded its estate tax audit." [10]
Worth mentioning that local estate taxes may apply as well in absence of an estate tax treaty, causing double taxation.
Door de MIFID2 regels zijn er een aantal ETFen die niet meer te krijgen zijn.
ikzelf heb een small cap ETF, die dus niet meer mag verhandeld worden op AMX.
zijn er nog spaargidsers met dit probleem?
Zou iShares hier wakker van liggen?

ikzelf heb een small cap ETF, die dus niet meer mag verhandeld worden op AMX.
zijn er nog spaargidsers met dit probleem?
Zou iShares hier wakker van liggen?
- 
				Incremental
 - Full Member

Misschien schat ik het te laag in maar zo duur kan het toch niet zijn om prospectus etc. te vertalen naar NL?
Huur een tolk in, kost misschien enkele duizend euro.
Op een etf dat € 10miljoen AUM heeft van Nederlandse en Belgische investeerders met een expense ratio van 0.10% verdienen ze €10 000 per jaar.

Huur een tolk in, kost misschien enkele duizend euro.
Op een etf dat € 10miljoen AUM heeft van Nederlandse en Belgische investeerders met een expense ratio van 0.10% verdienen ze €10 000 per jaar.
+1 dat denk ik er ook van

Woensdag, wilde ik de ETF ACWX (of VEU) bij DEGIRO kopen maar het was niet meer mogelijk door de MIFID 2 regels. Ik heb de ACWX bij Binck gekocht zonder probleem.
Bedoel je CESL? Kan je mss helpen:
iShares MSCI EMU Small Cap is nu blijkbaar CSEMUS (borsa) of SXRJ (Xetra) = IE00B3VWMM18
Was het dat?
yep, dat is em