ETF - Trackers
TIP
Re: ETF - Trackers
Dit artikel van blackrock geeft het volgende: 

dus ETF is ongeveer 10%, non-etf index funds 22%, en de rest actieve beleggers.Exhibit 1: Global equity assets under external management: $24.6trn USD
- Index $5.9trn
- ETFs $2.4trn
- Active $16.3trn
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
						Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Misschien wat laat maar ik heb interesse voor PowerShares QQQ aan te kopen, ik zie ook EQQQ, waar en welke best kopen, de ene in USD de andere in Euro.

- DoubleDigitsOrBust
 - Full Member

- Contacteer:

Er zullen er een pak meer zijn dan 2 keuzes. Je moet rekening houden met:
Het hangt eveneens af van je broker, misschien is het product dat je wilt niet beschikbaar?

- munt: in EUR of USD. Of gehedged.
 - distributie of accumulerend
 - equal weight of niet
 - op welke beurs je het aankoopt (nasdaq/euronext parijs/euronext amsterdam/Xetra...), invloed op transactiekost, afhouding op dividend en liquiditeit van de tracker en wanneer verhandelbaar.
 - ISIN van de tracker, naar iers recht is zeer geliefd
 - als de tracker al dan niet geregistreerd is in belgie

Het hangt eveneens af van je broker, misschien is het product dat je wilt niet beschikbaar?
Ze bevatten dezelfde effecten dus uw valuta risico is inherent identiek. De EQQQ heeft echter hogere kosten en loopt daardoor op termijn een achterstand op.
Enige nadeel QQQ is potentieel hogere kosten bij uw broker om ze aan te kopen en omzetting euro-dollar bij je aan en verkopen waar je broker ook een kleine marge pakt.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je de QQQ niet meer kan kopen, omdat sinds deze zomer alleen nog UCITS ETF's toegelaten zijn.