Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias First pensioensparen
Franciscus2 schreef:Nog steeds geen reactie gezien op mijn vraag van gisteren:
Hoe zeker zijn we dat die uitstappremie van Ehias (4 jaar intrest) volledig belastingsvrij is en niet op een of andere wijze als een belastbaar inkomen doorgegeven wordt aan de fiscus?
Het is inderdaad niet Ethias die zal bepalen ( of er later rv ) op moet gaan ingehouden worden ( of vermogenswinsttaks en co )
maar de wetgever. Rv zal niet waarschijnlijk lijken, want dan moeten ze het onmiddellijk bijna doen
Ze hebben hebben weeral een extra gat van één miljard in de begroting
Het is niet omdat Ethias dat in een of andere brief heeft geschreven, dat de wetgever daarvan zich iets moet aantrekken
Indien er belastingen op zouden moeten betaald worden, dan ik vrees dat het aantal uittreders drastisch zou dalen
Het zou eerder kunnen dat 17 stemmen op 50.000 totaal niet representatief is.pevepe schreef:In tegenstelling tot de voorlopige resultaten van de poll van dit topic vermeldt De Tijd vandaag dat er slechts 8000 (1 op de 6) First klanten zouden ingaan op het aanbod om deze maand uit te stappen.
Zou het kunnen dat diegenen die op de Spaargids zitten mekaar bang gemaakt hebben? Een soort massahysterie?
Eén stemmer meer of minder vertekende het percentage al volledig.
De poll is een gadget geen representatief meetinstrument.
En als De Tijd haar steekproef alleen onder haar eigen lezers gedaan heeft verklaart dat ook al veel.
(ps. de vijverpomp is vandaag besteld. Denk eerder hysterisch te gaan worden van dat klank en lichtspel dan van de commentaren op een forum.
Uiteraard. Eén van de redenen om zo lang te blijven zitten (minimaal 8 jaar) was dan ook omdat je dan geen belastingen moest betalen.paul schreef:[
Indien er belastingen op zouden moeten betaald worden, dan ik vrees dat het aantal uittreders drastisch zou dalen
En als Ethias iets op papier zet (geen RV) hebben ze zich daar aan te houden tov de klant.
Ik heb nog jaren de Fitst Invest aan 0% rente moeten aanhouden om me niet blauw aan taksen te moeten betalen. Toen ben ik bij de Staat ook niet om een bijdrage gaan vragen.
Het ene zou het andere dus wel mogen compenseren.
Wat uiteraard niet wil zeggen dat ze weer geen wet met terugwerkende kracht kunnen uitvinden. Dat is al bijna een gewoonte geworden.
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Wat Ethias op papier zet is enkel onder voorbehoud van wetswijziging, zelfs als ze dat in die bewoordingen niet schrijven
( voor rv denk ik niet echt dat er een probleem gaat zijn )
maar wel mogelijk voor de vermogenswinsttaksshit, dat gaat al zo ingewikkeld zijn, dat ze niet voor Ethias een uitzondering gaan maken. Zolang het maar geld in het bakje brengt
Een vermogenwinstbelasting met ingang vanaf 01-01-2015 of vroeger lijkt mij niet zo onwaarschijnlijk
( voor rv denk ik niet echt dat er een probleem gaat zijn )
maar wel mogelijk voor de vermogenswinsttaksshit, dat gaat al zo ingewikkeld zijn, dat ze niet voor Ethias een uitzondering gaan maken. Zolang het maar geld in het bakje brengt
Een vermogenwinstbelasting met ingang vanaf 01-01-2015 of vroeger lijkt mij niet zo onwaarschijnlijk
Wanneer ik de huidige statistieken zie van de uitstappers uit First(58%)begin ik me toch vragen te stellen of het aan te bevelen is van uit te stappen uit First in maart 2015.
Het aantal stemmen is natuurlijk niet representatief voor de 50.000 First-bezitters, die zouden kunnen uitstappen.
Het toont volgens mij dat er momenteel in dit forum nog veel leden-twijfelaars zijn.
Het aantal stemmen is natuurlijk niet representatief voor de 50.000 First-bezitters, die zouden kunnen uitstappen.
Het toont volgens mij dat er momenteel in dit forum nog veel leden-twijfelaars zijn.
Hebben er nog mensen vandaag een herinneringsbrief van Ethias ontvangen ?
Mijn probleem, en vele anderen met mij, vrees ik, waar moet je in herinvesteren ? De rente op spaarboekjes blijft maar zakken.
Alleen de onzekerheid drijft mij weg, ik vrees, als Ethias in de 'nabije toekomst' de First afstoot, in een soort 'bad bank', de overheid die meerderheidsaandeelhouder is, wel eens de kraan zou kunnen dichtdraaien. Immers, met belastinggeld de 'rijke' Ethias klanten riante levenslange intresten geven, klinkt niet erg sympathiek.
Twijfel, dilemma, luxe probleem !
Mijn probleem, en vele anderen met mij, vrees ik, waar moet je in herinvesteren ? De rente op spaarboekjes blijft maar zakken.
Alleen de onzekerheid drijft mij weg, ik vrees, als Ethias in de 'nabije toekomst' de First afstoot, in een soort 'bad bank', de overheid die meerderheidsaandeelhouder is, wel eens de kraan zou kunnen dichtdraaien. Immers, met belastinggeld de 'rijke' Ethias klanten riante levenslange intresten geven, klinkt niet erg sympathiek.
Twijfel, dilemma, luxe probleem !
-
anonymous6
Patrick,
Je hebt 3 kinderen. Die zullen wel wat centen kunnen gebruiken zeker?
Dat is ook een 'zekere' belegging, én je bespaart successierechten op termijn. (Die ook alleen maar gaan stijgen).
Handgift, al dan niet onder tafel, en je betaalt amper iets. (Tenzij je binnen de 3 jaar je kop komt te leggen.)
Problem solved, en uw (klein)kinderen gelukkig. En of ze dat geld dan willen investeren in hun huis, of ze kopen er een nieuwe Dacia mee, dat is finaal niet uw probleem...
Je hebt 3 kinderen. Die zullen wel wat centen kunnen gebruiken zeker?
Dat is ook een 'zekere' belegging, én je bespaart successierechten op termijn. (Die ook alleen maar gaan stijgen).
Handgift, al dan niet onder tafel, en je betaalt amper iets. (Tenzij je binnen de 3 jaar je kop komt te leggen.)
Problem solved, en uw (klein)kinderen gelukkig. En of ze dat geld dan willen investeren in hun huis, of ze kopen er een nieuwe Dacia mee, dat is finaal niet uw probleem...
58% geeft een verkeerd beeld. Een gedeelte voldoet niet aan de voorwaarde om de bonus te krijgen.jos48 schreef:Wanneer ik de huidige statistieken zie van de uitstappers uit First(58%)begin ik me toch vragen te stellen of het aan te bevelen is van uit te stappen uit First in maart 2015.
Voor diegenen die wel voldoen aan de voorwaarden is op dit ogenblik de verhouding 60/20, of 75% uitstappers.
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
we zouden beter die valt niet onder voorwaarden vervangen...
deze heeft eigenlijk geen enkel toegevoegde waarde hier...
we kunnen het vervangen door " ik twijfel nog".... hier zit ik alvast bij en patrick ook blijkbaar...
nog effe tijd voor de finale beslissing..
deze heeft eigenlijk geen enkel toegevoegde waarde hier...
we kunnen het vervangen door " ik twijfel nog".... hier zit ik alvast bij en patrick ook blijkbaar...
nog effe tijd voor de finale beslissing..
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Reynders liet zoal iets vallen. Heffingen die normaal volgend jaar gingen starten maar mogelijk ook met terugwerkende kracht ingang gingen vinden. Je zal dan maar in 2015 een mooie "winst" gemaakt hebben en dan plots in de taxatieschijven van de rijken vallen.paul schreef:maar wel mogelijk voor de vermogenswinsttaksshit, dat gaat al zo ingewikkeld zijn, dat ze niet voor Ethias een uitzondering gaan maken. Zolang het maar geld in het bakje brengt
Het idee -dat Paul hier al 'n paar keer ten berde heeft gebracht- om de inkomsten uit vermogen bij te tellen uit dat uit arbeid en samen te belasten aan een gemeenschappelijk tarief valt ook meer en meer.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ik meen dat Ethias meer en meer in slechte papieren zit en dat het AAN TE RADEN is uit First te stappen.
Wanneer het plan van Ethias om First op een drastische manier te liquideren niet lukt zal Ethias de First-rekening toevertrouwen aan de toezichthouders(staat en beide gemeenschappen)en deze zullen First maar al te graag in een bad bank stoppen.
Wie kan momenteel nog enig vertrouwen hebben in Ethias?
Wanneer het plan van Ethias om First op een drastische manier te liquideren niet lukt zal Ethias de First-rekening toevertrouwen aan de toezichthouders(staat en beide gemeenschappen)en deze zullen First maar al te graag in een bad bank stoppen.
Wie kan momenteel nog enig vertrouwen hebben in Ethias?
Webmaster,
Ik zie dat momenteel 60% uit First wil stappen.
Het aantal uitgebrachte stemmen is 20.
Hoeveel deelnemende leden heeft het item "Ethias bouwt First versneld af"?
Ik zie dat momenteel 60% uit First wil stappen.
Het aantal uitgebrachte stemmen is 20.
Hoeveel deelnemende leden heeft het item "Ethias bouwt First versneld af"?
ondertussen 22 stemmen 
we hebben geen cijfers over hoeveel leden deze pagina's bekijken
ik ga de poll niet aanpassen, want dan moet iedereen opnieuw stemmen, we zien wel hoe het evolueert
we hebben geen cijfers over hoeveel leden deze pagina's bekijken
ik ga de poll niet aanpassen, want dan moet iedereen opnieuw stemmen, we zien wel hoe het evolueert
Het zijn vooral ouderen die naar de Ethiaskantoren trekken om uit te treden uit de first.
Het is mogelijk dat sommigen nog wachten tot de laatste dagen van maart omdat zij voor die
dagen ook nog zo'n 3% tot 4,25% zullen krijgen.
Je krijgt van Ethias naast de beloofde premie ter waarde aan 4 jaar intresten, ook nog intresten voor de verlopen dagen van 2015. Iemand die zijn geld ophaalt op 31 maart krijgt dus nog 3 maanden intrest erbij en dat aan meer dan 3% per jaar.
Het is mogelijk dat sommigen nog wachten tot de laatste dagen van maart omdat zij voor die
Je krijgt van Ethias naast de beloofde premie ter waarde aan 4 jaar intresten, ook nog intresten voor de verlopen dagen van 2015. Iemand die zijn geld ophaalt op 31 maart krijgt dus nog 3 maanden intrest erbij en dat aan meer dan 3% per jaar.
criticus schreef:Het zijn vooral ouderen die naar de Ethiaskantoren trekken om uit te treden uit de first.
Let op, het is voor 31 maart. 30 maart is de allerlaatste dag.