Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
hmm, is maar voor 6 maanden en tegen die tijd kunnen de rentes nog lager staan.
Heb herbelegd bij de federale vorig jaar 2,80 % netto
Nogal simpel, zoals ik al aangaf, door drie rekeningen (met volmacht zodat ik ze elektronisch kan opvolgen) op verschillende naam te openen met een verschillend adres.@ivob: de bankbediende zei me dat het één termijnrekening per gezin was. Hoe heb jij er aan drie geraakt ?
Zelfs binnen hetzelfde kantoor afgesloten. Denk je dat die bediende daar wakker van ligt? Die heeft 150.000 euro 'vers' geld binnengehaald. Zo heb je ook een betere garantiespreiding gezien je ruim onder de grens van 100.000 blijft moest het weer ergens grondig fout lopen.
Idd, schreef ik ook al een tijd terug. Ook toevallig op de folder in het kantoor gestoten toen ik een bedrag moest afhalen dat de bancontact niet kon ophoesten. In de kantoren hangen de affiches wel groot op.dat begrijp ik, maar ik vind er nergens iets van terug. Dus dit is toch een actie waar weinig publiciteit rond gemaakt werd.
Het zijn ook tijdelijke termijnrekeningen. Na 6 maand wordt de rekening automatisch afgesloten en wordt het basiskapitaal+verworven intrest automatisch teruggestort op de rekening waar het vandaan kwam (dus best geen zichtrekening als je dat niet van nabij opvolgt). Wat niet moeilijk is want de termijnrekening wordt ook zichtbaar in je elektronische portefeuille (wat de bankbediende zelf niet eens wist).
Ja idd 6 maand intrest op intresthmm, is maar voor 6 maanden en tegen die tijd kunnen de rentes nog lager staan.
En over 6 maand kan het idd lager staan, of hoger, of kan ik dood zijn of koop ik eindelijk die Austin Healey, of....
Dat zien we dan wel weer. En vorig jaar herbeleggen daar heb je nu weinig aan hè. Toen was er ook nog geen sprake van de uitkoopsom van Ethias en stond het daar nog goed.
In het DB-kantoor van Roeselare lagen ze anders wel wakker van 2 x een termijnrekening van € 50.000, ik mocht niet meedoen aan deze actie wegens de laatste keer (20 k)niet herbelegd binnen DB. Dat ik dit geld nodig had om een onroerend goed aan te kopen kon de heer aan de balie gewoon worst wezen ... the rule is the rule. Mijn saldo bij DB zal dus nog hééééééél lang op € 0,00 blijven 
Ook al ondervonden dat het ene DB kantoor het andere niet is.
In Mechelen verliep alles vlotjes en klantvriendelijk. Om in het kantoor van Mortsel een rekening te openen deden ze zo moeilijk en moesten ze zoveel weten* (let op, gewoon om een zichtrekening af te sluiten niet om een lening aan te gaan) dat we het er daar bij gelaten hebben en gewoon naar Mechelen gereden zijn waar ze wel doorhebben hoe je een klantenkring uitbouwt.
In sommige kantoren (ook buiten DB) krijg je tegenwoordig soms het gevoel dat klanten een hinderlijke overbodige last geworden zijn.
*Ik zie er echt het nut niet van in om een loonfiche te overhandigen om een zichtrekening te kunnen openen.
En wat die 'rule' betreft. Er is toch maar één rule en dat is dat het om vers geld gaat. Wat heeft dat nu te maken met vorige herbeleggingen?
En idd, spaargeld dient er tenslotte voor om vroeg of laat gebruikt te worden (op initiatief van de eigenaar van het geld en niet van of ten gunste van de tijdelijke beheerder). Sommigen hebben precies nog altijd hun lesje in nederigheid niet geleerd.
In Mechelen verliep alles vlotjes en klantvriendelijk. Om in het kantoor van Mortsel een rekening te openen deden ze zo moeilijk en moesten ze zoveel weten* (let op, gewoon om een zichtrekening af te sluiten niet om een lening aan te gaan) dat we het er daar bij gelaten hebben en gewoon naar Mechelen gereden zijn waar ze wel doorhebben hoe je een klantenkring uitbouwt.
In sommige kantoren (ook buiten DB) krijg je tegenwoordig soms het gevoel dat klanten een hinderlijke overbodige last geworden zijn.
*Ik zie er echt het nut niet van in om een loonfiche te overhandigen om een zichtrekening te kunnen openen.
En wat die 'rule' betreft. Er is toch maar één rule en dat is dat het om vers geld gaat. Wat heeft dat nu te maken met vorige herbeleggingen?
En idd, spaargeld dient er tenslotte voor om vroeg of laat gebruikt te worden (op initiatief van de eigenaar van het geld en niet van of ten gunste van de tijdelijke beheerder). Sommigen hebben precies nog altijd hun lesje in nederigheid niet geleerd.
Ik heb een vraag ivm het vervroegd afkopen van mijn First rekening (niet-fiscaal contract).
Ik heb ze aangegaan in november 2007. Dat wil zeggen dat ik vanaf november 2015 (8 jaar later) geen verdere intrest meer zal krijgen, als ik me niet vergis. Nu zou ik voor alle zekerheid toch liever vóór november mijn geld opnemen ('t is meer dan € 100.000). Zijn daar fiscale consequenties aan? Als je een Tak 21 vervroegd afkoopt, moet je dan geen boete betalen?
Ik heb echt niet veel verstand van al die dingen. Dat merk je waarschijnlijk wel aan mijn vraag.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Ik heb ze aangegaan in november 2007. Dat wil zeggen dat ik vanaf november 2015 (8 jaar later) geen verdere intrest meer zal krijgen, als ik me niet vergis. Nu zou ik voor alle zekerheid toch liever vóór november mijn geld opnemen ('t is meer dan € 100.000). Zijn daar fiscale consequenties aan? Als je een Tak 21 vervroegd afkoopt, moet je dan geen boete betalen?
Ik heb echt niet veel verstand van al die dingen. Dat merk je waarschijnlijk wel aan mijn vraag.
Alvast bedankt voor een antwoord.
AnnDW, als u te vroeg uitstapt moet u 25% RV betalen op een fictief rendement van 4,75 %.Is dus zeker niet aan te raden !!
http://www.financieelplanburo.be/blog/A ... stopzetten" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.financieelplanburo.be/blog/A ... stopzetten" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank u voor het snelle antwoord.
Ik zal zeker voor wachten tot november!
Ik zal zeker voor wachten tot november!
- kniepstuuver
- Newbie

Ethias kan maar beter opletten met hun bestaande volhouders, contractbreuk kan geld gaan kosten...
http://moneytalk.knack.be/geld-en-beurs ... er-RNBTRKZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus de ca. eeuwige en gemiddelde 3,5% kunnen ze niet langer waarborgen aan hun klanten, maar een achtergestelde obligatielening aan de institutionele beleggers aan een nog hoger interestpercentage ... dat is even geen probleem
Velen werden dus met een mooi bedrag uitgekocht, maar om die put te vullen, zullen ze blijkbaar een nieuwe, nog grotere put graven ... lijkt wel ponzi bij Ethias.
Blij dat ik er weg ben want heel geruststellend vind ik dit allemaal toch niet.
Dus de ca. eeuwige en gemiddelde 3,5% kunnen ze niet langer waarborgen aan hun klanten, maar een achtergestelde obligatielening aan de institutionele beleggers aan een nog hoger interestpercentage ... dat is even geen probleem
Blij dat ik er weg ben want heel geruststellend vind ik dit allemaal toch niet.
Op zoek naar financiering voor een nieuw uitzonderlijk aanbod, individueel ditmaal in functie van de leeftijd van de verzekerde?
Ik vernam dat Ethias zijn First verkocht heeft aan Optima en dat het daar in een Bad Bank gestopt wordt.
Klopt dat?
Klopt dat?
Vreemd, ik heb gehoord dat ze overgestapt zijn op een Griekse banklicentie.
Ethias had vroeger bankgedeelte en dat is verkocht aan optima in 2011 maar van verkoop van hun verzekeringstak nergens iets gelezen .
Zo te lezen zijn er genoeg uitgestapt om niet in een bad bank te gaan.
Zijn de uitstappers benadeeld
Zijn de uitstappers benadeeld
Ik voel mij niet benadeeld. Ik heb nog 7 jaar de tijd om mijn vrijgekomen geld te beleggen.