Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias-bouwt-First versneld af - je kan uitstappen!!!
Ja Lukske dat is een goed idee, Europa heeft toch geld genoeg ! De EU heeft vorig jaar 5 miljard verspild !
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 6_00360033" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 6_00360033" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk we beiden ons verkeerd uitdrukten. Ik haalde de berekening van first pensioensparen met die van de first-rekening door elkaarDarts schreef:De berekening van Dandy59 is correct, je betaalt geen RV op je kapitaal, enkel op de rente verrekend aan een rentevoet van 4,75%
Als de Staat de intrest op de Firstrekening kapitaliseert dan krijg je dit trieste beeld:
Stel dat je 10000 euro op de Firstrekening zette en geen bijstortingen meer deed. Je doet al na 6 jaar een volledige opname.
De overheid berekent je winst aan een fictieve intrest van 4.75% :
1ste jaar wordt dus 475 euro;
2de jaar wordt de intrest van 4.75% op 10475 euro gerekend: 497.5 euro
3de jaar 4.75% op10972.5 = 521.2
4de jaar 4.75% op11493.7 = 545.9
5de jaar 4.75% op 12039.6 = 571.8
6de jaar 4.375ù op 12611.4 = 599 euro
Alle intresten tezamen vormen 3210 euro. Hierop 21% RV = 674 euro af tehouden door Ethias Bank.
Indien je werkelijk nettorendement 3% was, dan heb je 1940 € intresten bij je 10000 euro opgebouwd. Doe daar de 674 euro van af en je houdt maar 1266 € netto over. Dat komt dan neer op 2.01% netto!
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Het zou dom zijn om vervroegd uit te stappen als je het geld kan missen. Geen enkele defensieve spaarvorm haalt voorlopig het rendement van dit Firstprodukt.
Ik blijf voorlopig nog zitten, zeker tot het einde van het jaar. Dan zit ik op bijna negen jaar Firstrekening.
Ik blijf voorlopig nog zitten, zeker tot het einde van het jaar. Dan zit ik op bijna negen jaar Firstrekening.
Je zou al gek moeten zijn om dit nu te gaan verkopen (indien je deze rekening meer dan 8jr hebt). Ik kreeg vorig jaar ook een brief met "een interessant alternatief" voor mijn first rekeninig. 2,25% tewijl ik nu zo'n 3,20% krijg. Grote winst voor ethias is voor mij dan ook goed nieuws en dreigen mn centen niet direct da arco-tour op te gaan 

En als Europa (of Di Rupo) eens de Cyprus-toer zou opgaan en zeggen dat van de First bij Ethias alles boven de 100000 euro geheel of gedeeltelijk afgeroomd wordt?
Kan dit hier?
Kan dit hier?
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Volgens mij is niets onmogelijk maar het lijkt me zeer sterk als dat zou worden doorgevoerd.
Vraag is ook hoeveel First rekeningen er zijn met een bedrag op van meer dan 100000 euro? Volgens mij is het sop de kool niet waard.
Vraag is ook hoeveel First rekeningen er zijn met een bedrag op van meer dan 100000 euro? Volgens mij is het sop de kool niet waard.
Sorry, maar denk nu toch eens even na : om een scenario te kunnen krijgen zoals u suggereert moet Ethias toch al is eerst failliet gaan hé !!Zoeker schreef:En als Europa (of Di Rupo) eens de Cyprus-toer zou opgaan en zeggen dat van de First bij Ethias alles boven de 100000 euro geheel of gedeeltelijk afgeroomd wordt?
Kan dit hier?
Ethias hoeft niet failliet te gaan om de First portefeuille af te stoten in een afwikkelingsvehicle waar rekeninghouders met meer dan 100.000 € per persoon hun broek aan scheuren.
Europa valt niet te betrouwen. Wie dat nu nog niet beseft leeft op een andere planeet. Die gasten zijn tot alles in staat. Ze staan altijd klaar met een of andere uitleg.
Ik heb een een heel diepe afkeer voor Europa.
Ik walg van die commissarissen en Europarlementsleden.
Gegraai en zakkenvullersmentaliteit van een bende corrupte politici die op nationaal vlak hebben afgedaan.
Iederen vindi DeKlucht een klucht maar toch zit hij op een toppositie in het EC en helpt hij lustig mee ons in 't zak te zetten.
Het Vierde Reich.
Ik heb een een heel diepe afkeer voor Europa.
Ik walg van die commissarissen en Europarlementsleden.
Gegraai en zakkenvullersmentaliteit van een bende corrupte politici die op nationaal vlak hebben afgedaan.
Iederen vindi DeKlucht een klucht maar toch zit hij op een toppositie in het EC en helpt hij lustig mee ons in 't zak te zetten.
Het Vierde Reich.
-
- Full Member
Nu Ethias blijkbaar weer winst maakt : weet iemand of er een kans is dat er weer een winstdeelname bovenop de gewaarborgde basisintrest zou uitbetaald worden op het first-pensioensparen?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb een First Rekening die deze maand 8 jaar oud is. Als ik het goed voorheb is het best om het geld tot eind dit jaar te laten staan? Krijg ik voor de rest van die jaar nog de normaal interest, en dan vanaf 2014 0%?
@ Frank
Voor de zekerheid kan je een simulatie doen op "My Ethias" met verschillende datums.
Voor de zekerheid kan je een simulatie doen op "My Ethias" met verschillende datums.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Vandaag een brief van Ethias gekregen met de melding dat mijn contract premievrij is (was al zo in februari). Als ik voor 01/07 uitstap krijg ik mijn geld + de volledige intrest van dit jaar. Ik kan in een ander product stappen maar kan het ook gewoon op mijn zichtrekening laten storten.
Iemand ook zo'n brief gehad? Addertjes? Waarom is de deadline 01/07?
Iemand ook zo'n brief gehad? Addertjes? Waarom is de deadline 01/07?