Ethias First : bijstorten of niet?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ethias First : bijstorten of niet?
Ik heb al sinds 2001 een First; bijna alles wat erop staat : 3,75% interest.
Ik heb momenteel 25.000 euro extra spaargeld, waar ik eventueel wel altijd aan wil kunnen.
Best bijstorten op de First of ergens een goed renderend spaarboekje openen?
Wie geeft goede raad?
Ik heb momenteel 25.000 euro extra spaargeld, waar ik eventueel wel altijd aan wil kunnen.
Best bijstorten op de First of ergens een goed renderend spaarboekje openen?
Wie geeft goede raad?
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Re: Ethias First : bijstorten of niet?
Doe dat laatste maar. Die 3,75 van vroeger is niet voor nieuwe stortingen. Boevendien moest je toen ook geen 1,1% instaptaks voorvadertje staat betalen zoals nu. Bovendien is er nog altijd niet geweten wat er nu precies met die First-producten gaat gebeuren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb mij begin dit jaar toen hetzelfde afgevraagd; en volgende beslissing genomen:
- deel op tak 21 Integrale 786
- deel op tak 21 Credosecure van Credimo
- deel op termijn 2j en 5j.
Ethias first levert nu slechts 2,50 gegarandeerd en vermoed dat er geen winstdeelnames zullen komen op dit produkt.
Tak21 altijd -1,1% tax meerekenen en blijkbaar ook geen (rupo)zekerheid meer over de vrijstelling RV na 8 jaar
Gelukkig toen niet ingestapt op aandelen.
Succes.
- deel op tak 21 Integrale 786
- deel op tak 21 Credosecure van Credimo
- deel op termijn 2j en 5j.
Ethias first levert nu slechts 2,50 gegarandeerd en vermoed dat er geen winstdeelnames zullen komen op dit produkt.
Tak21 altijd -1,1% tax meerekenen en blijkbaar ook geen (rupo)zekerheid meer over de vrijstelling RV na 8 jaar
Gelukkig toen niet ingestapt op aandelen.
Succes.
Volgens mij gaat Di Rupo die vrijstelling van RV na 8 jaar helaas gewoon afschaffen!
Die vraag is hier al eerder gesteld en toen bleek dat bij Ethias nog maar weinig te rapen valt via de first rekeningen.
Inderdaad, maar wat zal er gebeuren met Tak21 contracten die reeds langer dan 8 jaar lopen, gaan ze die nu terug opnieuw belasten voor de volledige looptijd van het contract? Dit is gewoon schandalig, na 8 jaar komen zeggen dat vrijstelling van RV na 8 jaar maar om te lachen was.evita schreef:Volgens mij gaat Di Rupo die vrijstelling van RV na 8 jaar helaas gewoon afschaffen!
Het product tak21 is zelfs nu niet meer interessant. Het verschil met een spaarrekening van 2,75% is te klein.
Ja, ik zou dit ook schandalig vinden maar ik sluit dit zeker niet uit! Bedenk dat de RV op contracten, die nu al meer dan 8 jaar lopen, uiteraard flink oploopt !Hector schreef:Inderdaad, maar wat zal er gebeuren met Tak21 contracten die reeds langer dan 8 jaar lopen, gaan ze die nu terug opnieuw belasten voor de volledige looptijd van het contract? Dit is gewoon schandalig, na 8 jaar komen zeggen dat vrijstelling van RV na 8 jaar maar om te lachen was.evita schreef:Volgens mij gaat Di Rupo die vrijstelling van RV na 8 jaar helaas gewoon afschaffen!
Zeergoed dus voor de staatskas !!
Laatst gewijzigd door evita op 13 november 2011, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb onlangs nog gebeld voor mijn product tak 21, ongeveer 12.500 euro gespaard bij AXA en ik zou op dit ogenblik zo'n 220 euro RV moeten betalen nà 7 jaar bij opname. Dit scheelt toch veel. Instapkosten zo'n 1,6%. Wat blijft er dan nog over als ik nà 8 jaar RV moet betalen?
Niet roepen voordat ge geslagen zijt, luc1961.
Moest mijn geld er al 8 jaar staan, ik haalde het er direct af. Spijtig genoeg staat het er nog maar 6 jaar. Straks rekenen ze die RV aan op de forfaitaire interest van 4.75% die we nooit gezien hebben. Zou me helemaal niet meer verwonderen.
Ik heb deze fratsen een paar jaar geleden zien aankomen. Daarom dat ik niets meer gekocht heb dat voor vele jaren moet vaststaan. Het is gewoon een schande. Blijkbaar is iemand die geld opzij zet dat niet op een spaarboekje staat geen 'werkmens' meer, maar wel een 'rijk iemand'. Ik wordt echt miselijk van deze politiek.
Ondertussen geef ik ongeveer de helft van de geld dat ik spendeer in het buitenland uit. Alles is daar goedkoper. Ik vertik het om nog verder mee te spelen in de politieke graaicultuur, en zal er alles aan doen om er onderuit te komen. Ondertussen ook al eens gaan zien of ik in Luxemburg kan gaan wonen.
Ik heb deze fratsen een paar jaar geleden zien aankomen. Daarom dat ik niets meer gekocht heb dat voor vele jaren moet vaststaan. Het is gewoon een schande. Blijkbaar is iemand die geld opzij zet dat niet op een spaarboekje staat geen 'werkmens' meer, maar wel een 'rijk iemand'. Ik wordt echt miselijk van deze politiek.
Ondertussen geef ik ongeveer de helft van de geld dat ik spendeer in het buitenland uit. Alles is daar goedkoper. Ik vertik het om nog verder mee te spelen in de politieke graaicultuur, en zal er alles aan doen om er onderuit te komen. Ondertussen ook al eens gaan zien of ik in Luxemburg kan gaan wonen.
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen want mijn First rekening was sinds begin dit jaar net de 8 jaar gepasseerd ....en nu recent verkocht! Heb er geen spijt van want met Ethias heb ik het ondertussen wel voor bekeken gehouden. Het is het verhaal van een maatschappij, net als Dexia trouwens, dat draait rond het kapitaal van veel goedgelovige en naieve klanten , waaronder ikzelf helaas
! Ik heb ondertussen wel nog een Integrale Tak 21, maar voor minder geld...daar zie ik dan wel wat ze ermee van plan zijn!
en wat heb je er in de plaats voor genomen ?mouche schreef:Ik heb het zekere voor het onzekere genomen ...
Het mijne staat er al acht jaar op, maar ik ga het er nog niet afhalen zolang ik geen evengoed alternatief heb.frank schreef:Moest mijn geld er al 8 jaar staan, ik haalde het er direct af.
Ik denk daar ook zo over !