ETHIAS-first: geld afhalen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ETHIAS-first: geld afhalen
Ik denk dat het nu nog niet zinvol is om je geld van Ethias af te halen en wel om volgende redenen:
-Dexia is volledig gered dat betekent dat niemand 1 Euro verloren is van zijn spaarrekeningen, kasbons, verzekeringen, ...
-Indien nodig zou Ethias dan ook wel gered worden
-Het rendement is OK
*Het rendement van mijn firstrekening is 2,94%
*Het rendement van mijn pensioensparen firstrekening is 3,18%
-Als je nu bij een andere instelling een tak21-product koopt dan moet je al 1,1% belasting betalen en meestal nog instapkosten. Dat geld ben je dan wel definitief kwijt.
-Als je een pensioenfonds wil overdragen dan zijn er meestal ook kosten aan verbonden.
-Dexia is volledig gered dat betekent dat niemand 1 Euro verloren is van zijn spaarrekeningen, kasbons, verzekeringen, ...
-Indien nodig zou Ethias dan ook wel gered worden
-Het rendement is OK
*Het rendement van mijn firstrekening is 2,94%
*Het rendement van mijn pensioensparen firstrekening is 3,18%
-Als je nu bij een andere instelling een tak21-product koopt dan moet je al 1,1% belasting betalen en meestal nog instapkosten. Dat geld ben je dan wel definitief kwijt.
-Als je een pensioenfonds wil overdragen dan zijn er meestal ook kosten aan verbonden.
Inderdaad Tissik9, ik denk daar ook zo over !
Ik vraag mij wel af wat een eventuele overnemer zal doen met de oude contracten die een gagarandeerd rendement bieden tot einde contract, dus tot de leeftijd van 99 jaar. Dit zijn voor de overnemer toch zeer ongunstige contracten, ik vermoed dat men zal proberen om de houders een nieuw contract te laten tekenen met aangepaste voorwaarden.Hector schreef:Inderdaad niet zo een goed nieuws. Hopelijk is er meer interesse in de First portefeuille, want die moet van Europa, de deur uit voor eind 2013.
Ik vraag me toch af of zoiets mogelijk is… Wie zal een contract ouder dan 8 jaar willen ruilen tegen een nieuw met een lager interest ?Darts schreef: ik vermoed dat men zal proberen om de houders een nieuw contract te laten tekenen met aangepaste voorwaarden.
Nog eens bedankt aan iedereen en… (beter laat dan nooit) een GELUKKIG en zo zorgloos mogelijk NIEUWJAAR!
Een uurtje geleden heb ik naar de helpdesk van Ethias gebeld en de vraag gesteld wat er met de bestaande contracten gebeurt ingeval van een overname. De dame aan de telefoon liet weten dat een overnemer wettelijk verplicht is om de bestaande contracten mét de bestaande voorwaarden over te nemen. 'k Vraag me wel af of ze makkelijk een overnemer zullen vinden als ze die voorwaarden moeten respecteren....