Ethias First Invest bonus
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Ethias First Invest bonus
Daar ik dit jaar weer een First Invest bonus van 0% verwacht, heb ik nog maar eens een simulatie gedaan naar een volledige opname van mijn kapitaal.
Dit is het resultaat:
De simulatie betreft een éénmalige storting op 22/03/2007 die op 11/10/2011 zou opgenomen worden.
Van het totaalbedrag op 31/12/2010 wordt afgetrokken:
Roerende voorheffing: - 3,2 %
Conjuncturele vergoeding: - 5,0 %
Totaal: - 8,3 %
De First Invest wordt niet meer aangeboden, maar toen ik het contract onderschreef, werd mij het volgende beloofd:
FIRST Invest is een verzekeringsrekening van tak 21 met flexibele premies en een gewaarborgd kapitaal. Het is een eenvoudige en zeer soepele spaarformule die u toelaat uw beleggingen op middellange en lange termijn dynamisch te maken, een superieur rendement voor ogen houdend, maar toch zonder het minste risico voor uw kapitaal.
Op einddatum zal mijn kapitaal echter geen superieur rendement gegenereerd hebben.
Bij een volledige opname na 4,5 jaar heb ik een verlies 0,30 %.
Het is als moeten kiezen tussen de pest en cholera.
Dit is het resultaat:
De simulatie betreft een éénmalige storting op 22/03/2007 die op 11/10/2011 zou opgenomen worden.
Van het totaalbedrag op 31/12/2010 wordt afgetrokken:
Roerende voorheffing: - 3,2 %
Conjuncturele vergoeding: - 5,0 %
Totaal: - 8,3 %
De First Invest wordt niet meer aangeboden, maar toen ik het contract onderschreef, werd mij het volgende beloofd:
FIRST Invest is een verzekeringsrekening van tak 21 met flexibele premies en een gewaarborgd kapitaal. Het is een eenvoudige en zeer soepele spaarformule die u toelaat uw beleggingen op middellange en lange termijn dynamisch te maken, een superieur rendement voor ogen houdend, maar toch zonder het minste risico voor uw kapitaal.
Op einddatum zal mijn kapitaal echter geen superieur rendement gegenereerd hebben.
Bij een volledige opname na 4,5 jaar heb ik een verlies 0,30 %.
Het is als moeten kiezen tussen de pest en cholera.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Ethias First Invest bonus
Ja, maar die "conjuncturele vergoeding", die is er alleen in heel slechte beurstijden, dat wisten we vooraf. En dat van die RV ook.
Ook ik voel mij gevangen door/in Ethias First Invest. Ze bieden het niet meer aan en omdat je daarenboven gedurende 8 jaar moeilijk kunt uitstappen, hebben ze weinig redenen om competitief te zijn. Anderzijds... ze zitten zelf in de problemen, waarom zouden ze hun geld weggeven hier.
Ook ik voel mij gevangen door/in Ethias First Invest. Ze bieden het niet meer aan en omdat je daarenboven gedurende 8 jaar moeilijk kunt uitstappen, hebben ze weinig redenen om competitief te zijn. Anderzijds... ze zitten zelf in de problemen, waarom zouden ze hun geld weggeven hier.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.