Ethias first junior ook 0% !!!
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Ethias first junior ook 0% !!!
Dat je iets anders doet dan in die First storten, is wellicht geen slecht idee.karine schreef: Wat denken jullie hiervan ?
Daar 2009 weer een slecht jaar gaat worden de 3000 euro die ik normaal jaarlijks op de first junior stort dit jaar op een gewone spaarrekening plaatsen en in 2010 terug op de first junior storten.
Een spaarrekening lijkt me echter geen goed idee. Waarschijnlijk evolueren we in de komende maanden naar renteniveau's die we in 2005 ook kenden: basis + getrouwheid maximaal zo'n 2,80% !
Beter een termijnrekening op 12 maanden bij bvb. Credit Europe aan 5% bruto.
Zou het mogelijk zijn dat er in 2009 weer geen bonus gegeven wordt op de first junior rekening en we terug een rendement hebben van 0% interest of liever - 1,1% ?
Ik heb volgende vragen gesteld aan Ethias, ivm hun First Invest, het is hetzelfde fonds als van First Junior. Het antwoord kan wel enkele dagen op zich laten wachten. Indien er een komt, copiëer ik het hier.
Betreft de First Invest.
In 2009 werd er geen bonus toegekend voor het voorbije jaar. Wegens het slechte resultaat van het Ethias Invest Fund.
Als belegger in dit fonds meen ik recht te hebben om hoeveel verlies het hier gaat.(in procent)
Veronderstel dat het om 10% gaat, dan is mijn volgende vraag.
Veronderstel dat het fonds in de loop van 2009 met 5% stijgt, men komt dan uit op 95% van de originele waarde. Dan is mijn vraag.
A) Wordt er dan een bonus uitgekeerd van 4,5% en wordt de rest aangezuiverd via opgebouwde en toekomstige reserves. Want 10% van de eventuele winst gaat naar de reserves.
Men spreekt in de brochure wel over een jaarlijks netto rendement.
B) Wordt er alleen een bonus uitgekeerd in geval men effectief op winst staat (dus meer dan 100%)?
Wat dan niet klopt men de brochure.
C) Wat gebeurt er met het verlies dat gemaakt wordt, doordat sommige mensen zich nu effectief terugtrekken, waardoor het verlies nog groter wordt voor zij die blijven?
In het geval van antwoord A, wordt het dus aangezuiverd door de toekomstige reserves?
D) In geval van antwoord B, komt het ook op de nek van de blijvers?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Betreft de First Invest.
In 2009 werd er geen bonus toegekend voor het voorbije jaar. Wegens het slechte resultaat van het Ethias Invest Fund.
Als belegger in dit fonds meen ik recht te hebben om hoeveel verlies het hier gaat.(in procent)
Veronderstel dat het om 10% gaat, dan is mijn volgende vraag.
Veronderstel dat het fonds in de loop van 2009 met 5% stijgt, men komt dan uit op 95% van de originele waarde. Dan is mijn vraag.
A) Wordt er dan een bonus uitgekeerd van 4,5% en wordt de rest aangezuiverd via opgebouwde en toekomstige reserves. Want 10% van de eventuele winst gaat naar de reserves.
Men spreekt in de brochure wel over een jaarlijks netto rendement.
B) Wordt er alleen een bonus uitgekeerd in geval men effectief op winst staat (dus meer dan 100%)?
Wat dan niet klopt men de brochure.
C) Wat gebeurt er met het verlies dat gemaakt wordt, doordat sommige mensen zich nu effectief terugtrekken, waardoor het verlies nog groter wordt voor zij die blijven?
In het geval van antwoord A, wordt het dus aangezuiverd door de toekomstige reserves?
D) In geval van antwoord B, komt het ook op de nek van de blijvers?
Alvast bedankt voor uw antwoord.
Heb vanmorgen ook een vraag gesteld met de vooruitzichten voor 2009.
Daarnet antwoord :
Geachte
Ethias bevestigd dat zij alles in het werk zal stellen om voor de komende boekjaren rendementen te kunnen uitkeren op haar producten.
De hoofdaandacht, net als in het verleden, blijft uitgaan naar de belangen van haar verzekerden.
Met vriendelijke groet
Daarnet antwoord :
Geachte
Ethias bevestigd dat zij alles in het werk zal stellen om voor de komende boekjaren rendementen te kunnen uitkeren op haar producten.
De hoofdaandacht, net als in het verleden, blijft uitgaan naar de belangen van haar verzekerden.
Met vriendelijke groet
Laatst gewijzigd door ann01 op 5 februari 2009, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.