Ethias First pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Ethias First pensioensparen
Dus indien ik wil zou ik kunnen stoppen met storten in deze van Ethias?
En bij een andere een nieuwe openen?
Mag dit en kan dit voor de financiën?
greetz
jempi25
En bij een andere een nieuwe openen?
Mag dit en kan dit voor de financiën?
greetz
jempi25
Normaalgezien kun je dan inderdaad zonder problemen stoppen met storten bij Ethias.
Wel opletten voor je fiscale aftrek. Je kunt maar 1 contract pensioensparen inbrengen in de belastingen. Dus als er al een storting is gebeurd dit jaar, kan het beter te zijn om te wachten tot volgend jaar om over te schakelen naar een ander.
Wel opletten voor je fiscale aftrek. Je kunt maar 1 contract pensioensparen inbrengen in de belastingen. Dus als er al een storting is gebeurd dit jaar, kan het beter te zijn om te wachten tot volgend jaar om over te schakelen naar een ander.
ik ben in 2001 ingestapt, toen was het 3,75%.....tot op heden krijg ik nog 3,75% op 590 € (alles erboven aan 1,5% nu)
Je kan inderdaad gewoon stoppen met bijdragen storten voor de pensioenspaarverzekering. Je contract blijft gewoon tot de einddatum doorlopen, en de gegarandeerde rente moet ook jaarlijks netjes bijgeschreven worden. Je hoeft Ethias daar ook op geen enkele wijze van op de hoogte te brengen. Zo wordt het als het ware een 'slapende rekening', waar je, als je dat op een later moment toch opnieuw zou willen, nog altijd probleemloos terug aan kan bijdragen.
Ik heb vorig jaar finaal dezelfde beslissing genomen, en besloten om tot nader order First te laten voor wat het is. Finaal omdat ik, tegen beter weten in misschien, toch bleef hopen dat Ethias in partnership met een derde partij (in casu Integrale) toch dat pensioensparen zou reanimeren. Quod non. Ik heb dan maar ingetekend op een pensioenspaarfonds, dat het lange termijn hopelijk toch beter doet dan die verzekering. En vermits je geen verzekering naar een fonds kan overdragen, is het naast elkaar bestaan van beide simpelweg een noodzaak. 'n Aparte vorm van klantenbinding, vind ik dat eigenlijk.
Zoals opgemerkt wel opletten: je kan in een en hetzelfde jaar slechts voor een product bijdragen storten, als je het fiscaal wil inbrengen.
Ik heb vorig jaar finaal dezelfde beslissing genomen, en besloten om tot nader order First te laten voor wat het is. Finaal omdat ik, tegen beter weten in misschien, toch bleef hopen dat Ethias in partnership met een derde partij (in casu Integrale) toch dat pensioensparen zou reanimeren. Quod non. Ik heb dan maar ingetekend op een pensioenspaarfonds, dat het lange termijn hopelijk toch beter doet dan die verzekering. En vermits je geen verzekering naar een fonds kan overdragen, is het naast elkaar bestaan van beide simpelweg een noodzaak. 'n Aparte vorm van klantenbinding, vind ik dat eigenlijk.
Zoals opgemerkt wel opletten: je kan in een en hetzelfde jaar slechts voor een product bijdragen storten, als je het fiscaal wil inbrengen.
klopt, geld voor alle contracten afgesloten voor september 2003, alles boven 590 euro krijgt dus vanaf dit jaar 1,5%. Heb begin januari 590 euro gestort, de rest stort ik wel in december, brengt ondertussen meer rente op elders...satsurfer schreef:ik ben in 2001 ingestapt, toen was het 3,75%.....tot op heden krijg ik nog 3,75% op 590 € (alles erboven aan 1,5% nu)
Voor latere contracten geld dus andere en minder gunstige condities, misschien handig om dat te vermelden bij de reacties hier om dit draadje wat overzichtelijk te houden.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Uiteindelijk is het samen met die 1,5% en de zekerheid van 0% winstdeelname voor altijd niet echt interessant te noemen voor pensioensparen.
bwaa, mijn gemiddelde netto opbrengst is nog altijd zo'n 3,30% (edit), denk niet dat ik elders betere voorwaarden kan krijgen mocht dat al kunnen of willen, ben dus 60 plus en binnen enkele jaren gedaan met pensioensparen
Laatst gewijzigd door Hago op 23 januari 2013, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Ethias deelt geen winstdeelname meer uit denk ik?
Dus maar 1,5 % winst?
mvg
jempi25
Dus maar 1,5 % winst?
mvg
jempi25
klopt Jempi maar ik had het over mijn contract van voor september 2003 en daar zijn de voorwaarden gunstiger, zo krijg ik ook op nieuwe stortingen tot 590 euro 3.75% wat gewaarborgd werd voor de ganse duur van het contract destijds, wat ik meer stort krijgt slechts de huidige geldende rente van 1.5%
Als ik dus dit jaar het max bedrag van 940 euro spaar dan is daarvan 590 euro aan 3.75% en 350 euro aan 1.50% of gemiddeld 2.91% toch nog altijd een mooie rente vergeleken met de huidige rente op de spaarboekjes.
Als ik dus dit jaar het max bedrag van 940 euro spaar dan is daarvan 590 euro aan 3.75% en 350 euro aan 1.50% of gemiddeld 2.91% toch nog altijd een mooie rente vergeleken met de huidige rente op de spaarboekjes.
Mijn is van 2005
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Stel dat ik mijn pensioenreserve van ethias laat overzetten naar een contract bij AG, van welke intrestvoet geniet deze reserve dan?
Heeft er trouwens iemand ervaringen met AG - Top rendementrekening?
Heeft er trouwens iemand ervaringen met AG - Top rendementrekening?
- Florentino
- Newbie
- Contacteer:
Aan Opel Zafira ; je vindt hierover een reeks informatie naar aanleiding van de topic "AG insurance top rendement 2,5" die ik op het forum plaatste.
Ik zou de reserve bij Ethias gewoon laten staan en gewoon een nieuw contract beginnen voor de toekomstige stortingen
Ik zou de reserve bij Ethias gewoon laten staan en gewoon een nieuw contract beginnen voor de toekomstige stortingen
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
@Florentino: bedankt, als ik het goed begrijp is AG top rendement identiek aan de Ethias pensioensparen. Alles zowel gestort kapitaal als verworven rente gekapitaliseerd wordt aan 2.5% en zijn gegarandeerd?