Ethna Aktiv vs Skagen Kon tiki
TIP
Ethna Aktiv vs Skagen Kon tiki
In mei kocht ik Ethna, en in Augustus een pakketje Skagen.
Resultaat vandaag:
Ethna : +0.5% (als ik ze ook in Augustus had gekocht, dan was het ca 3% geweest)
Skagen: + 14%
Beide vallen voor mij in de categorie van 'patrimoniumfondsen', en toch presteren ze zo verschillend.
Iemand een idee waarom Ethna zo zwak presteert, en Skagen zo goed?
Resultaat vandaag:
Ethna : +0.5% (als ik ze ook in Augustus had gekocht, dan was het ca 3% geweest)
Skagen: + 14%
Beide vallen voor mij in de categorie van 'patrimoniumfondsen', en toch presteren ze zo verschillend.
Iemand een idee waarom Ethna zo zwak presteert, en Skagen zo goed?
Re: Ethna Aktiv vs Skagen Kon tiki
Het zijn 2 totaal verschillende fondsen : het ene is defensief (grotendeels obligaties) , weinig volatiliteit; het andere zeer volatiel (geen obligaties). Je had evengoed met Skagen : -14% verlies geleden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Ethna Aktiv vs Skagen Kon tiki
En bijkomend: het eerste is een wereldwijd fonds (met een overweging van europa als ik mij goed herinner), terwijl Kon-Tiki een emerging markets fonds is. Uw stelling "Beide vallen voor mij in de categorie van 'patrimoniumfondsen'" klopt niet. Alleen Ethna behoort daartoe.
Emerging markets fondsen hebben na mei een serieuze dip gehad die nadien is beginnen herstellen. Aangezien jij na de dip gekocht heb, heb je geheel toevallig een winst van 14%. Lucky you, maar dat is een toevalstreffer. Trek daar geen conclusies uit.
Emerging markets fondsen hebben na mei een serieuze dip gehad die nadien is beginnen herstellen. Aangezien jij na de dip gekocht heb, heb je geheel toevallig een winst van 14%. Lucky you, maar dat is een toevalstreffer. Trek daar geen conclusies uit.