Europabank: nieuwe voorwaarden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Europabank: nieuwe voorwaarden
Op spaargids lees ik onder de nieuwe rentes:
"Europabank valt onder het Belgisch depositogarantiefonds. Aangroeipremie gegarandeerd tot eind 2009. Condities geldig op nieuwe stortingen.
Bestaande sommen: basisrente 2%, aangroeipremie 2%, getrouwheidspremie 2%
Voor alles wat gestort wordt tussen 1 januari en 30 juni is de aangroeipremie verworven mits de aangroei tot 31 december op de rekening blijft. Voor stortingen tussen 1 juli en 31 december is de aangroeipremie verworven mits de aangroei tot 31 december van het daaropvolgend jaar op de rekening blijft.
Eerste schijf van 1.660 Euro vrijgesteld van roerende voorheffing "
Ik heb een rekening bij Europabank, maar momenteel met nog maar 15 euro op...
Maar de nieuwe voorwaarden lijken me interessant, alleen versta ik de premieberekening niet:
Als ik nu op bvb. 15 januari stort krijg ik dan 3,5% +2% aangroeipremie? MAAR
Als ik nu dat bedrag afhaal op bv. 30 juli 2009 (meer dan 6 maanden, de aangroeipremie lijkt me verworven); krijg ik dan wel 3,5 + 2%? Ik dacht dat de aangroeipremies werden afgeschaft per 1/4. Wat met geld dat dan nog de premie niet verworven heeft?
Weet iemand daarop het antwoord?
"Europabank valt onder het Belgisch depositogarantiefonds. Aangroeipremie gegarandeerd tot eind 2009. Condities geldig op nieuwe stortingen.
Bestaande sommen: basisrente 2%, aangroeipremie 2%, getrouwheidspremie 2%
Voor alles wat gestort wordt tussen 1 januari en 30 juni is de aangroeipremie verworven mits de aangroei tot 31 december op de rekening blijft. Voor stortingen tussen 1 juli en 31 december is de aangroeipremie verworven mits de aangroei tot 31 december van het daaropvolgend jaar op de rekening blijft.
Eerste schijf van 1.660 Euro vrijgesteld van roerende voorheffing "
Ik heb een rekening bij Europabank, maar momenteel met nog maar 15 euro op...

Maar de nieuwe voorwaarden lijken me interessant, alleen versta ik de premieberekening niet:
Als ik nu op bvb. 15 januari stort krijg ik dan 3,5% +2% aangroeipremie? MAAR
Als ik nu dat bedrag afhaal op bv. 30 juli 2009 (meer dan 6 maanden, de aangroeipremie lijkt me verworven); krijg ik dan wel 3,5 + 2%? Ik dacht dat de aangroeipremies werden afgeschaft per 1/4. Wat met geld dat dan nog de premie niet verworven heeft?
Weet iemand daarop het antwoord?