Europabank zichtrekening ervaringen?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Europabank zichtrekening ervaringen?
Hallo,
Het viel mij op dat er nog niets op het forum te vinden is over Europabank als bank voor een zichtrekening. Die hebben sinds kort ook een gratis aanbod.
Ik denk dat Europabank zowat een van de meest kleine en relatief gezien obscure Belgische banken moet zijn. Kan aantrekkelijk zijn voor wie iets anders wil dan meeste mensen.
Zijn er mensen hier die een zichtrekening hebben bij Europabank en daar iets over te zeggen hebben?
Het viel mij op dat er nog niets op het forum te vinden is over Europabank als bank voor een zichtrekening. Die hebben sinds kort ook een gratis aanbod.
Ik denk dat Europabank zowat een van de meest kleine en relatief gezien obscure Belgische banken moet zijn. Kan aantrekkelijk zijn voor wie iets anders wil dan meeste mensen.
Zijn er mensen hier die een zichtrekening hebben bij Europabank en daar iets over te zeggen hebben?
Re: Europabank zichtrekening ervaringen?
https://www.spaargids.be/sparen/zichtre ... ijken.html
Bovenstaande link kan je vergelijken. Valt me op dat er zeer weinig kantoren zijn. Ik zelf heb geen ervaringen bij die bank. Ik doe mijn verrichtingen nog aan de automaat en dan is het belangrijk dat het niet ver is en dat ik eventueel gemakkelijk en gratis kan parkeren.
Bovenstaande link kan je vergelijken. Valt me op dat er zeer weinig kantoren zijn. Ik zelf heb geen ervaringen bij die bank. Ik doe mijn verrichtingen nog aan de automaat en dan is het belangrijk dat het niet ver is en dat ik eventueel gemakkelijk en gratis kan parkeren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Een paar kantoren in mijn buurt schijnen wel nog 'echte' openingsuren te hebben. Gewoon elke werkdag open in de voor- en namiddag. Daar kunnen ze bij veel grootbanken nog wat van leren..
Of : naar analogie met de telecombedrijven zullen deze laatsten wel beweren dat hun slechte maatregelen er eigenlijk hele goeie zijn. Ons clienteel vraagt naar momenten waar zij rustig op afspraak kunnen langskomen.
Euhhh.. waar we niet naar vragen is dat ze dan hun deur voor alle anderen dicht doen.
Of : naar analogie met de telecombedrijven zullen deze laatsten wel beweren dat hun slechte maatregelen er eigenlijk hele goeie zijn. Ons clienteel vraagt naar momenten waar zij rustig op afspraak kunnen langskomen.
Euhhh.. waar we niet naar vragen is dat ze dan hun deur voor alle anderen dicht doen.
Europabank (zicht)rekeningen zijn met extra kosten aan verbonden.
Tot 2014 had ik gedurende een aantal jaren, zeer goede ervaringen bij Europabank in een kantoor dat (ook nu nog) elke weekdag open is.
Weliswaar geen ervaring met een zichtrekening, maar wél met hun gratis Visa-kaart. Ik hoefde daarvoor geen zicht- of andere rekeningen te openen, want de domiciliering mocht bij een andere bank.
Ondanks dat ik er dus voor de rest geen klant was, werd ik er zeer vriendelijk ontvangen en professioneel geholpen: zowel om die Visa-kaart aan te vragen in het kantoor, als om ze na een aantal jaren terug op te zeggen. (Reden: intussen bood mijn hoofdbank ook gratis Visa aan.)
Weliswaar geen ervaring met een zichtrekening, maar wél met hun gratis Visa-kaart. Ik hoefde daarvoor geen zicht- of andere rekeningen te openen, want de domiciliering mocht bij een andere bank.
Ondanks dat ik er dus voor de rest geen klant was, werd ik er zeer vriendelijk ontvangen en professioneel geholpen: zowel om die Visa-kaart aan te vragen in het kantoor, als om ze na een aantal jaren terug op te zeggen. (Reden: intussen bood mijn hoofdbank ook gratis Visa aan.)
https://www.europabank.be/nl/rekeningen ... htrekening google is uw vriend
Estate Guru believer.
-
- Full Member
- Contacteer:
En waar gaat ge die kosten gaan halen? Eco is nog altijd een gratis zichtrekening ze (tenzij je cheques en loketverrichtingen gaat doen natuurlijk)
Je hebt de pragmatiek achter mijn bericht niet begrepen, vrees ik. Een nieuwe gebruiker komt hier een bommetje droppen over zogenaamde (verborgen) kosten bij een gratis rekening, maar vindt het niet nodig om deze verder te specifiëren. Dan frons ik mijn virtuele wenkbrauwen even.platin schreef: ↑19 maart 2018, 18:00https://www.europabank.be/nl/rekeningen ... htrekening google is uw vriend
Ik zie het punt niet van de betalende rekeningen, behalve voor internetloze mensen.
En cheques ... dat die nog bestaan verbaast mij. Misschien komt dat nog voor tussen zelfstandigen of zo.
Een "gewaarborgde bankcheque" heb ik nog eens gebruikt 20 jaar gelden als voorschot in een immokantoor. Verder geen contact gehad met cheques.
-
- Full Member
- Contacteer:
+1 niet dat betaalde rekeningen nooit hun voordelen hebben, alleen zit er in België zo weinig verschil tussen de verschillende banken dat de beste gratis zijn
Hier bij de aankoop van een nieuwe wagen.
Al las ik recent dat sommige garages ook die bankcheques niet aanvaarden en je via overschrijving zou moeten betalen...
https://juridischforum.be/viewtopic.php?f=12&t=86500
Europabank is eigendom van Crelan, een 100 procent Belgische bank tegenwoordig.
Keytrade behoort niet langer tot deze groep en werd verkocht in 2016.
Europabank leek me in het verleden vooral gekend in Oost vlaanderen en dan nog voornamelijk in het Gentse.
Ik ken niemand die er klant is en heb er bijgevolg noch een goed, noch een slecht gevoel bij.
Klant worden bij een mini bank heeft, zo heb ik voordien ondervonden, zijn nadelen.
Zelf ben ik gelukkiger bij een grootbank maar de openingsuren van europabank zijn top.
Dat zou een positief element zijn om me over de streep te trekken net als hun gratis rekening en kredietkaarten.
In mijn gemeente hebben ze geen kantoren.
Dat er wel kosten aan de zichtrekening verbonden waren was vroeger het geval, zelfs nog niet zo lang geleden. Misschien bedoelde ons nieuw lid het niet slecht en vertrok hij van verouderde Informatie.
Keytrade behoort niet langer tot deze groep en werd verkocht in 2016.
Europabank leek me in het verleden vooral gekend in Oost vlaanderen en dan nog voornamelijk in het Gentse.
Ik ken niemand die er klant is en heb er bijgevolg noch een goed, noch een slecht gevoel bij.
Klant worden bij een mini bank heeft, zo heb ik voordien ondervonden, zijn nadelen.
Zelf ben ik gelukkiger bij een grootbank maar de openingsuren van europabank zijn top.
Dat zou een positief element zijn om me over de streep te trekken net als hun gratis rekening en kredietkaarten.
In mijn gemeente hebben ze geen kantoren.
Dat er wel kosten aan de zichtrekening verbonden waren was vroeger het geval, zelfs nog niet zo lang geleden. Misschien bedoelde ons nieuw lid het niet slecht en vertrok hij van verouderde Informatie.