Favoriete 5 voor 2017
TIP
Re: Favoriete 5 voor 2017
+5.7% .Ben meer dan tevreden; trage ,maar gestage voortgang.Carnaygee schreef:Bijna 1 maand voorbij ,dus eens gechekt hoever mijn favoiete korfje staat tot dusver:+4.46%Carnaygee schreef:-Berkshire hathaway
-brederode
-gbl
-bollore
-hornbach holdings
Bollore en brederode zijn de outperformers.
Sinds 30/12/2016
NE met gechreven call (geëxpireerd en niet uitgeoefend) + 1,7%
SPWR met geschreven call (uitgeoefend) + 19%
SPY Strangle (nu afgesloten) +3,2%
AGN gekochte put, expiratie dec. 17 (staat nog open): status quo
DDD met geschreven Call (uitgeoefend): +17%
In de SPY Strangle zat het meeste geld >50%)
Totaal is dan ongeveer + 4,5 à 5% (verschillende brokers, ken dus niet het exacte resultaat)
Omdat iedereen nu zo euforisch is over de financiële sector heb ik nu een paar long put spreads geopend op banken, vnl. Zuid-Europese. Op de SPY ben ik nu bearish : Calendar Spreads en Long Put Spreads staan open.
NE met gechreven call (geëxpireerd en niet uitgeoefend) + 1,7%
SPWR met geschreven call (uitgeoefend) + 19%
SPY Strangle (nu afgesloten) +3,2%
AGN gekochte put, expiratie dec. 17 (staat nog open): status quo
DDD met geschreven Call (uitgeoefend): +17%
In de SPY Strangle zat het meeste geld >50%)
Totaal is dan ongeveer + 4,5 à 5% (verschillende brokers, ken dus niet het exacte resultaat)
Omdat iedereen nu zo euforisch is over de financiële sector heb ik nu een paar long put spreads geopend op banken, vnl. Zuid-Europese. Op de SPY ben ik nu bearish : Calendar Spreads en Long Put Spreads staan open.
Mijn lijstje ook nog eens bovenhalen :
YTD
Agfa : + 6,81 %
MdxHealth : + 13,96 %
Melexis : + 29,43 %
Euronav : + 1,78 %
Ageas : -2,74 %
Melexis werd hier nochtans al een paar keer te duur bevonden, vandaag wel topper in portefeuille
YTD
Agfa : + 6,81 %
MdxHealth : + 13,96 %
Melexis : + 29,43 %
Euronav : + 1,78 %
Ageas : -2,74 %
Melexis werd hier nochtans al een paar keer te duur bevonden, vandaag wel topper in portefeuille
Toch wel: - 1,5% tot nu toe (Ageas / AB Inbev / Arcadis / Ahold / Shell)Cydox schreef:
Ik denk dat er weinig van de lijstjes het echt slecht zullen gedaan hebben totnu..
Naast echte portefeuille wel 4 virtuele (+ 24% op 10 maand / + 92% op 14 maand / +7% op 2 maand / +5% op 2 maand)
YTD voor mijn favorieten:
1) Resilux: +20.96%
2) Sioen Industries: -3.75%
3) Jensen Group: +11.70%
4) TomTom: -3.65%
5) RealDolmen: +2.77%
gemiddeld: +5.60%
1) Resilux: +20.96%
2) Sioen Industries: -3.75%
3) Jensen Group: +11.70%
4) TomTom: -3.65%
5) RealDolmen: +2.77%
gemiddeld: +5.60%
Ga er maar ook mijn lijstje bijsmijten. Niet zo indrukwekkend als sommige maar als jonge belegger toch blij met degelijke start, tijd genoeg om te groeien en leren.
Waarbij ook dank voor all mensen die hier info verspreiden, top!
Ab Inbev 2,64
Ageas 0,19
Bpost 1,81
GBL 3,02
Kinepolis 10,28
TINC 6,84
Totaal 3,57
Al bij al wel tevreden, zijn ook waarden voor de lange termijn dus is heel relatief.
Waarbij ook dank voor all mensen die hier info verspreiden, top!

Ab Inbev 2,64
Ageas 0,19
Bpost 1,81
GBL 3,02
Kinepolis 10,28
TINC 6,84
Totaal 3,57
Al bij al wel tevreden, zijn ook waarden voor de lange termijn dus is heel relatief.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Sinds 16 december:reteiP schreef:Ik ga nog een wijziging doorvoeren:
1. Cardinal Health
2. Moury Construct
3. Elia
4. Agfa Gevaert
5. Cash
1. +12,3%
2. +6,6%
3. +3,3%
4. +14,3%
5. 0%
Maakt gemiddeld +7,3% (+9,1% zonder de cash)
BEL20 zelfde periode +3,7%
En afgezien van Agfa Gevaert vind ik ook dat mijn portefeuille redelijk laag risico bevat.
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
-
- Newbie
- Contacteer:
Gekocht in september 2016:
- Ferrari: +38,98%
- Tesla: +23,55%
- Adobe: +21,36%
- Facebook: +16,06%
Gekocht in november 2016:
- Porsche: +13,13%
Mijn top 5 op basis van performantie.
Luxe en technologie doen het niet slecht voor mij
- Ferrari: +38,98%
- Tesla: +23,55%
- Adobe: +21,36%
- Facebook: +16,06%
Gekocht in november 2016:
- Porsche: +13,13%
Mijn top 5 op basis van performantie.
Luxe en technologie doen het niet slecht voor mij

Stand na Q1:Carnaygee schreef:Carnaygee schreef: Bijna 1 maand voorbij ,dus eens gechekt hoever mijn favoiete korfje staat tot dusver:+4.46%
Bollore en brederode zijn de outperformers.
GBL +6.75%
Brederode +12.80%
Berkshire +2.27%
Bollore +8.48%
Hornbach +11.34%
gemiddeld van mijn korf +8.32%
ter vergelijking:
ES 50 +6.39%
S&P 500 +4.39%
Orpea (rusthuizen etc..) iedereen heeft dat vroeg of laat nodig !
Volgens google gaan mensen gemiddeld op hun 82e naar een zorgverblijf. De huidige gemiddelde overlijdensleeftij is maar rond de 80 jaar: http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... en/tafels/PJP schreef:Orpea (rusthuizen etc..) iedereen heeft dat vroeg of laat nodig !
Dan zou ik durven stellen dat de meerderheid nooit naar een zorgverblijf gaat.
Dit staat natuurlijk los van een investeringsbeslissing in de zorg. (Lijkt me ook niet zo'n 'gezonde' sector, de staat past minstens de helft bij).
Ondanks de sterke spurt van AMG, gaat Payton er op & erover!Umi schreef:Update; Nieuwe tussenspurt; AMG pakt de leiding!Umi schreef:Heb vanaf slot 30/12 geteld. Goed begonnen is half gewonnen
AMG: 16%
Arcadis; -6%
DXPE; 9%
MDX; 4%
payton; 23%
------------------
afgerond 9%![]()
AMG; 39,5%
Arcadis; -3%
DXPE; 0,3%
MDX; 14,2%
Payton; 30,8%
---------------------
-> 16,4%
AMG; 57,2%
Arcadis; 12,1%
DXPE; 9,4%
MDX; 12,4%
Payton; 66,2%
---------------------
-> 31,5%
Zou ik niet zo zeker van zijn, nu bouwen ze volop rusthuizen omdat de babyboomers op pensioen beginnen te gaan. Maar sinds die generatie zijn er telkens minder en minder kinderen geboren dus binnen hier en 25j zijn die rusthuizen veel minder bezet. Daarbij speelt de overheid steeds meer en meer in op thuiszorg zodat de oudere mensen thuis kunnen blijven wonen. Dit is de reden waarom ik niet heb geïnvesteerd in serviceflats ze komen binnenkort overbodig. Mensen zo lang mogelijk thuis laten met thuiszorg en als het niet anders meer kan naar het rusthuis ipv van service flatPJP schreef:Orpea (rusthuizen etc..) iedereen heeft dat vroeg of laat nodig !
Mijn excuses, maar uw conclusie uit bijgaande link naar de statistieken van de Federale Overheid is onjuist. Lees gewoon die link eens grondig door, dan merkt u dit al direct.bertd schreef:Volgens google gaan mensen gemiddeld op hun 82e naar een zorgverblijf. De huidige gemiddelde overlijdensleeftij is maar rond de 80 jaar: http://statbel.fgov.be/nl/statistieken/ ... en/tafels/PJP schreef:Orpea (rusthuizen etc..) iedereen heeft dat vroeg of laat nodig !
Dan zou ik durven stellen dat de meerderheid nooit naar een zorgverblijf gaat.
Dit staat natuurlijk los van een investeringsbeslissing in de zorg. (Lijkt me ook niet zo'n 'gezonde' sector, de staat past minstens de helft bij).
De staat gaat verder dat 'bijpassen' ook absoluut niet volhouden. Met de huidige 'bevolkingspyramide' en onze staatsschuld is dat compleet onbetaalbaar.
Nu in de zorgsector investeren lijkt me inderdaad geen goed plan. Er zijn maar weinig instellingen die het hoofd boven water houden. Kan ook niet anders... Degenen die centen genoeg hebben blijven zo lang als mogelijk thuis.... De anderen kunnen in de meeste gevallen de standaardkosten nauwelijks dragen met het karige pensioentje.