Febelfin wil verdrievoudiging garantiefonds
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Febelfin wil verdrievoudiging garantiefonds
& garantie van 20.000 naar 60.000, ik denk niet dat er hier mensen zijn die er tegen zullen zijn 

vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Febelfin wil verdrievoudiging garantiefonds
en maar lullen over garanties terwijl daar langs geen kanten centen voor zijn. Onbegrijpelijk dat iemand daar nog in trapt!Vaganzza schreef: & garantie van 20.000 naar 60.000, ik denk niet dat er hier mensen zijn die er tegen zullen zijn![]()

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Vergeet niet als er ooit problemen zijn de andere banken extra moeten bijleggen, samen met de overheid. Je moet redeneren: "Het is maar in het geval dat...". Je kan toch ook niet verwachten dat in dat fonds van de ene dag op de andere ineens 200 miljard in zit...pm68 schreef: en maar lullen over garanties terwijl daar langs geen kanten centen voor zijn. Onbegrijpelijk dat iemand daar nog in trapt!![]()
M.a.w. het is idd een lege doos nu, maar als het dan "zo ver is" ben ik ervan overtuigd dat het geen lege doos meer zal zijn.
Het zilverfonds (al meer dan 10 jaar geleden opgericht) is nog steeds een overvolle LEGE doos. Zolang politiekers de zaken "bemiddelen" worden de mensen steeds met een kluitje in het riet gestuurd.
zijn dat die andere banken die ook geen geld hebben ? :)Vaganzza schreef:Vergeet niet als er ooit problemen zijn de andere banken extra moeten bijleggen, samen met de overheid. Je moet redeneren: "Het is maar in het geval dat...". Je kan toch ook niet verwachten dat in dat fonds van de ene dag op de andere ineens 200 miljard in zit...pm68 schreef: en maar lullen over garanties terwijl daar langs geen kanten centen voor zijn. Onbegrijpelijk dat iemand daar nog in trapt!![]()
M.a.w. het is idd een lege doos nu, maar als het dan "zo ver is" ben ik ervan overtuigd dat het geen lege doos meer zal zijn.
150 miljard € enkel voor Belgische spaarrekeningen, wie gaat dat betalen?
De begroting zal niet echt meer kloppen da's een feit ;D
in amerika gaat men zelfs 250000usd garanderen:
voor de kleine zelfstandigen om te verzekeren dat lonen kunnen uitbetaald worden
waarom niet alles garanderen, staat kan toch niet failliet gaan
voor de kleine zelfstandigen om te verzekeren dat lonen kunnen uitbetaald worden
waarom niet alles garanderen, staat kan toch niet failliet gaan

Ik heb geen juiste cijfers maar ik denk dat het gros van de lonen en pensioenen via Fortis wordt uitbetaald. Een groot deel van de pensioenen via de diensten die ze leveren voor de Bank van de Post.
Het wordt tijd dat Leterme met een garantie komt naar voorbeeld van de 250.000 $ die Amerika belooft.
België gaat niet failliet. Alle limiet wordt België geveild aan de andere landen. Ongeveer zoals ze op zoek zijn gegaan naar een overnemer voor Fortis.
Het wordt tijd dat Leterme met een garantie komt naar voorbeeld van de 250.000 $ die Amerika belooft.
België gaat niet failliet. Alle limiet wordt België geveild aan de andere landen. Ongeveer zoals ze op zoek zijn gegaan naar een overnemer voor Fortis.
Laatst gewijzigd door Stier op 8 oktober 2008, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Ik heb hier toch ook mijn bedenkingen bij hoor..
Als ze uw 20.000 € al niet kunnen teruggeven als een grootbank failliet gaat, hoe gaan ze dan ooit bvb. 50.000 € terug kunnen geven.
Andere banken en overheid leggen bij, ik zou het eerst wel eens willen zien.
Als ze uw 20.000 € al niet kunnen teruggeven als een grootbank failliet gaat, hoe gaan ze dan ooit bvb. 50.000 € terug kunnen geven.
Andere banken en overheid leggen bij, ik zou het eerst wel eens willen zien.
Nu plots komt febelfin op de proppen met dit voorstel. Nu iedereen door de crisis zijn geld begint te spreiden over verschillende banken zijn ze wakker geschoten.
In de media is er, door de kredietcrisis , verschenen dat men zijn geld moet spreiden indien men boven de 20000 euro zit. Dit om minder risico te lopen.
Er is tegenwoordig geen enkele spaarder meer die niet op de hoogte is van dit fonds.
Ik denk dat men met het aankondigen van die maatregel vooral het verloop tussen de banken wil tegengaan.
In de media is er, door de kredietcrisis , verschenen dat men zijn geld moet spreiden indien men boven de 20000 euro zit. Dit om minder risico te lopen.
Er is tegenwoordig geen enkele spaarder meer die niet op de hoogte is van dit fonds.
Ik denk dat men met het aankondigen van die maatregel vooral het verloop tussen de banken wil tegengaan.
geef bartd gelijk.1)het gaat over hetzelfde fonds als nu dat men x3 zou doen ... maar ook nu is dit fonds al onvoldoende om failliet grootbank op te vangen,maw,totaal zinloos ... enkel goed voor kleinere spaarbank?
2)weer iets op zijn belgisch? veel blabla,maar wanneer zou zoiets effectief in orde zijn? 2020?
3)regering "heeft verklaart" borg te staan voor spaarders ... tot het zover is? gaat hij dan iedereen die 50000 bij argenta /first of deutsche bank staan heeft dan zijn geld teruggeven? waar gaat 'm dat halen?wie gelooft die man nog?
2)weer iets op zijn belgisch? veel blabla,maar wanneer zou zoiets effectief in orde zijn? 2020?
3)regering "heeft verklaart" borg te staan voor spaarders ... tot het zover is? gaat hij dan iedereen die 50000 bij argenta /first of deutsche bank staan heeft dan zijn geld teruggeven? waar gaat 'm dat halen?wie gelooft die man nog?
Ik zou het goed voorstel vinden, enkel en alleen omdat ik dat "spreiden" zo beu ben als wat. Altijd verschillende manieren om aan te loggen, altijd andere codes en wachtwoorden ....
Ik vraag mij vooral af wat een rabobank gaat doen moest deze regel er door komen. Ze zwaaien nu al veel met "bij ons is er meer dan 20.000 euro gewaarborgd". 

als puntje bij paaltje komt is er geen garantie. Iedereen staart zich daar op blind.
Voor België gaat het over 150-200 miljard €. Waar gaan ze die centen halen???
Ik begrijp dat ze naïeve mensen gerust willen stellen, maar er zijn er ook die wel 'n beetje gezond verstand hebben
Ik begrijp dat ze naïeve mensen gerust willen stellen, maar er zijn er ook die wel 'n beetje gezond verstand hebben

Laatst gewijzigd door pm68 op 4 oktober 2008, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
jij blijft het maar over 200 mjd hebben. Het gaat enkel over 20.000 € per persoon, niet om het volledige bedrag. Dus hoeveel klanten heet Fortis ? Doe dat maal 20.000 en je hebt het bedrag dat er zou moeten zijn als het zover is.pm68 schreef:
Nee nee, de Staat heeft zich borg gesteld voor al het spaargeld om grote verschuivingen te voorkomen. Dit is wel enkel mondeling gezegd door Leterme.perrush schreef:jij blijft het maar over 200 mjd hebben. Het gaat enkel over 20.000 € per persoon, niet om het volledige bedrag. Dus hoeveel klanten heet Fortis ? Doe dat maal 20.000 en je hebt het bedrag dat er zou moeten zijn als het zover is.pm68 schreef: