Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Talloze politici, parlementsleden, députés, gouverneurs, rechters, magistraten, alles vanaf kolonel, proffen (zie dat programma van Stijn Baert).
Vooral ambtenaren dus...
Vooral ambtenaren dus...
Ik ken wel een aantal CFO's die daar vlotjes over gaan, ook veel zelfstandigen trouwens maar het is ze van harte gegund. Ze werken er hard voor.
Er zullen weinig mensen zijn buiten ambtenaren in de ruime zin, die meer dan 10K/maand en dit niet via een MGM-vennootschap doen...
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dus ambtenaren met een loon van10K doen het eerlijk, betalen veel belasting en houden netto zowat 5K over, terwijl werknemers en zelfstandigen met een degelijk inkomen aan belastingontwijking of -optimalisatie doen en dus netto meer overhouden. Is dat jouw boodschap?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Ja, de ambtenaar maft quasi de hele dag, slurpt tussendoor wat koffie, zet wat stempels en casht elke maand + dik pensioen.
>10K in de privé verdienen is a tough cookie met hard werken en een pensioen dat een vijfde is van de ambtenaar...
Het systeem laat het toe, er is niks illegaal aan. En geen enkele van die geldscheppende ambtenaars kan zo'n job aan.
>10K in de privé verdienen is a tough cookie met hard werken en een pensioen dat een vijfde is van de ambtenaar...
Het systeem laat het toe, er is niks illegaal aan. En geen enkele van die geldscheppende ambtenaars kan zo'n job aan.
Oei, afgunst en jaloezie had ik van jou niet verwacht. Merk ik hier ook enige frustratie? Het staat je vrij die luierikken te vervoegen. Er staan genoeg vacatures open.
Nee hoor, geen zorgen. Van afgunst, jaloezie of frustratie heb ik weinig tot geen last in het leven in het algemeen.
Vanochtend onderweg dacht ik wel "dat meen je niet" toen ik op de radio hoorde dat de Vlaamse ministers belastingsvrij dik 1.000€ voor het onderhoud van hun woning krijgen zonder iets te moeten bewijzen. Bovenop een salaris van >20K€ that is.
Ik kan financieel totaal niet klagen, maar het stoort me dat er zoveel geld over de balk wordt gekieperd & dat de (hogere) middenklasse daarvoor telkens moet opdraaien.
Met fiscale optimalisatie is trouwens niks mis, ik heb jaren als expat gewerkt en ja, bij een multinational is dat financieel / fiscaal interessant als Belgisch ingezetene, maar dat is nu niet bepaald een 9-to-5 werkleven...
Vanochtend onderweg dacht ik wel "dat meen je niet" toen ik op de radio hoorde dat de Vlaamse ministers belastingsvrij dik 1.000€ voor het onderhoud van hun woning krijgen zonder iets te moeten bewijzen. Bovenop een salaris van >20K€ that is.
Ik kan financieel totaal niet klagen, maar het stoort me dat er zoveel geld over de balk wordt gekieperd & dat de (hogere) middenklasse daarvoor telkens moet opdraaien.
Met fiscale optimalisatie is trouwens niks mis, ik heb jaren als expat gewerkt en ja, bij een multinational is dat financieel / fiscaal interessant als Belgisch ingezetene, maar dat is nu niet bepaald een 9-to-5 werkleven...
Ik snap je wel voor een stuk maar er valt weinig aan te veranderen. België is nu eenmaal failliet en ze halen het geld waar het het gemakkelijkste te rapen valt.
Ik behoor ook tot de hogere middenklasse en we worden inderdaad uitgemolken.
Ik heb om gezondheidsredenen moeten afleren om me aan veel dingen te ergeren vandaar dat ik zo weinig mogelijk tijd probeer door te brengen in ons apenland.
Ik zit nog steeds tot grote tevredenheid op La Palma
Jammer genoeg komt hier binnen 3 dagen een einde aan maar het volgende verblijf is al geboekt.
Ik behoor ook tot de hogere middenklasse en we worden inderdaad uitgemolken.
Ik heb om gezondheidsredenen moeten afleren om me aan veel dingen te ergeren vandaar dat ik zo weinig mogelijk tijd probeer door te brengen in ons apenland.
Ik zit nog steeds tot grote tevredenheid op La Palma

Jammer genoeg komt hier binnen 3 dagen een einde aan maar het volgende verblijf is al geboekt.
Aangezien ik de laatste jaren van mijn loopbaan meestendeels deeltijds heb gewerkt met behoud van rechten (2/5 tot 1/2) ligt mijn vervroegd pensioen hoger dan mijn laatste loon.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Onjuistheden, veralgemeningen, overdrijvingen enz … je hebt zojuist het niveau van platin bereiktVTEC schreef: ↑2 juni 2025, 23:32 Ja, de ambtenaar maft quasi de hele dag, slurpt tussendoor wat koffie, zet wat stempels en casht elke maand + dik pensioen.

Laatst gewijzigd door VincentVega op 3 juni 2025, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Een beetje uitdagen?

Moet kunnen …
Laatst gewijzigd door VincentVega op 3 juni 2025, 12:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Sorry maar als ik dat lees van + 1000 euro woontoeslag ben ik blij dat PVDA bestaat, wie anders brengt dit naar buiten? Wie is dan het tuig en kra***l? Conner zal het niet zijn, anders mist hij 2 paar sneakers, BDW laat het ook gebeuren, het zijn enkel wat symbolische besparingen voor collega politici. Krijg elke keer meer degout van die politici die zelf allerlei zaken bedenken buiten hun wedde in de hoop dat het niet naar buiten komt. Zonder PvdA zou dit volledig ontsporen, de senaat afschaffen maakt dit niet goed.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan ze in overvloed in de politiek vinden maar zoek het niet te ver.Sint1 schreef: ↑3 juni 2025, 07:46 Sorry maar als ik dat lees van + 1000 euro woontoeslag ben ik blij dat PVDA bestaat, wie anders brengt dit naar buiten? Wie is dan het tuig en kra***l? Conner zal het niet zijn, anders mist hij 2 paar sneakers, BDW laat het ook gebeuren, het zijn enkel wat symbolische besparingen voor collega politici. Krijg elke keer meer degout van die politici die zelf allerlei zaken bedenken buiten hun wedde in de hoop dat het niet naar buiten komt. Zonder PvdA zou dit volledig ontsporen, de senaat afschaffen maakt dit niet goed.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 3 juni 2025, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
De Nederlandse evenknie van Tommeke blaast de Nederlandse regering op en laat het land in chaos achter.
Doet me meer denken aan Bartje en Marrakech.