Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ik was me ook al bedenkingen aan het maken bij dit rekensommetjevoorheenCP1234 schreef: ↑22 september 2025, 23:53Onze NVA die-harder kan weer goed tellen ...vortex schreef: ↑22 september 2025, 17:14
Maar manneke toch, die zorgpremie is nu eens een van de enige lasten die niet specifiek op werkenden of rijken is gericht, iedereen betaalt en ook nog eens heel eerlijk hetzelfde bedrag, zelfs de leefloner in zijn hangmat. Lijkt mij een aanvaardbare verhoging, zorg kost nu eenmaal geld en vermits er steeds meer zorgbehoevenden zijn, is het logisch dat de premie omhoog gaat. Maar ja, voor links betekent solidariteit natuurlijk het genot van sociale zekerheid maar niet de kosten, zolang de anderen maar betalen hé![]()
Voor een werkende gaat het van 64 naar 100 euro = + 36 euro of + 55% !!!
Bij de hangmatter gaat het van 32 naar 35 euro = + 3 euro of + 10%
Ja, de NVA heeft het weer eerlijk voor de werkenden gemaakt en ze hebben de hangmatters weeral eens goed aangepakt ...![]()
Zijn ze wel altijd goed bij nva , hun kiespubliek met valselijke informatie (alsof het voor iedereen gelijk zou zijn
Wat zei Bart quisling ooit over regering di Rupo ?
« Belastingregering » ….. ?
Maar ventjen toch …. Nobel wat je zegt maar zorg is eigenlijk een materie van de RSZ , laat het dus daar maar zitten ipv hier Vlaams onder één of andere noemer een extra koterij van één of andere belasting verder uit te werken.vortex schreef: ↑22 september 2025, 17:14
Maar manneke toch, die zorgpremie is nu eens een van de enige lasten die niet specifiek op werkenden of rijken is gericht, iedereen betaalt en ook nog eens heel eerlijk hetzelfde bedrag, zelfs de leefloner in zijn hangmat. Lijkt mij een aanvaardbare verhoging, zorg kost nu eenmaal geld en vermits er steeds meer zorgbehoevenden zijn, is het logisch dat de premie omhoog gaat. Maar ja, voor links betekent solidariteit natuurlijk het genot van sociale zekerheid maar niet de kosten, zolang de anderen maar betalen hé
- VincentVega
- VIP member

Ectreem-links komt (wederom) goed overeen met extreem-rechtsKV schreef: ↑23 september 2025, 07:00Ik was me ook al bedenkingen aan het maken bij dit rekensommetjevoorheenCP1234 schreef: ↑22 september 2025, 23:53
Onze NVA die-harder kan weer goed tellen ...
Ja, de NVA heeft het weer eerlijk voor de werkenden gemaakt en ze hebben de hangmatters weeral eens goed aangepakt ...![]()
Birds of a feather flock together
KV heeft er blijkbaar geen probleem mee dat een Blokker iedereen met het sociale tarief (iedereen die recht heeft op een verhoogde tegemoetkoming) een “hangmatter” noemt.
En de Blokker kent het begrip “sociaal tarief” niet en steigert omdat de lagere inkomens ietwat gespaard worden bij de verhoging (ook hierop geen reactie van extreem-links
En beiden weten niet dat de zorgpremie niet enkel voor “de werkende Vlaming” geldt maar voor elke Vlaming.
Schoonheid vinden in de lelijkheid der dingen
Hangmatters moet je niet aanpakken met hogere belastingen, dat lost niks op en is een vestzak broekzak operatie, je moet diegene die de sociale zekerheid voor hun comfort gebruiken en dus eigenlijk zelf voor hun inkomen kunnen zorgen uit hun hangmat wippen.KV schreef: ↑23 september 2025, 07:00
Ik was me ook al bedenkingen aan het maken bij dit rekensommetje
... opnieuw die werkende Vlaming weerom verder belast wordt.
Maar ik ben het verder wel met je eens dat de NVA een veel te grote prijs betaalt aan de sossen, de noodzaak om stevig te snoeien in de uitgaven wordt veel te flauw ingevuld en zoals het met de sossen in een regering altijd al is geweest worden de lasten weer bij de loontrekkers gelegd.
Ideaal zou zijn zolang je de zorgpremie niet nodig hebt in Wallonië wonen ( kostprijs 0,00 euro )
en zodra je de zorgpremie nodig hebt in Vlaanderen gaan wonen.
In België kan ook alles.
en zodra je de zorgpremie nodig hebt in Vlaanderen gaan wonen.
In België kan ook alles.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
O.a. daarom moet er een confederale staat komen.
Vermits Bartje Quisling belgicist geworden is, zal Tommeke het moeten doen.
Zodra Vl B het verstand krijgt om te splitsen in een extreme groep olv Sam Van Rooy, Filip De Winter e.a. en anderzijds een meer gematigde groep, is het gedaan met NVA.
Ze wachten volgens mij op het debacle van deze regeerperiode en de vlucht van Bartje naar Europa.
Wedden?
Het komt ooit wel goed met het Vlaamse volk
Vermits Bartje Quisling belgicist geworden is, zal Tommeke het moeten doen.
Zodra Vl B het verstand krijgt om te splitsen in een extreme groep olv Sam Van Rooy, Filip De Winter e.a. en anderzijds een meer gematigde groep, is het gedaan met NVA.
Ze wachten volgens mij op het debacle van deze regeerperiode en de vlucht van Bartje naar Europa.
Wedden?
Het komt ooit wel goed met het Vlaamse volk
Er zijn geen gematigde Blokkers spijtig genoeg…Tommeke , het kookwekkerke van de bomma , is alleen maar goed in het roepen langs de zijlijn.
Laatst gewijzigd door Brembos op 23 september 2025, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Vivi, de enigste extremist ben jij hier; in mensen uitschelden en in groepen plaatsen als je grote held weeral niet te verdedigen valt met argumenten omdat hij zich weeral eens heeft laten naaien of hij gewoon de Vlaamse Quisling is !VincentVega schreef: ↑23 september 2025, 07:12Ectreem-links komt (wederom) goed overeen met extreem-rechts![]()
Birds of a feather flock together![]()
KV heeft er blijkbaar geen probleem mee dat een Blokker iedereen met het sociale tarief (iedereen die recht heeft op een verhoogde tegemoetkoming) een “hangmatter” noemt.
En de Blokker kent het begrip “sociaal tarief” niet en steigert omdat de lagere inkomens ietwat gespaard worden bij de verhoging (ook hierop geen reactie van extreem-links). Nogmaals het bewijs dat het VB toch niet zo sociaal is als ze pretenderen. Het is enkel “window dressing”.
En beiden weten niet dat de zorgpremie niet enkel voor “de werkende Vlaming” geldt maar voor elke Vlaming.
Maar je bent braaf hoor jongen, Bartje Quisling zal zeer spoedig weer een nieuwe belasting voor je verzinnen ...
Make Spaargids " Great Again ! "
- voorheenCP1234
- Verbannen Gebruiker

Het grappigste zijn de reacties van onze 2 NVA die-harders telkens als ze de stommiteiten van hun oppergod zien; de ene gaat schelden en de andere trekt het in het belachelijke, in veel opzichten lijken ze op hun grote leider, daar komt ook weinigs zinnigs uit ...KV schreef: ↑23 september 2025, 07:00Ik was me ook al bedenkingen aan het maken bij dit rekensommetjevoorheenCP1234 schreef: ↑22 september 2025, 23:53
Onze NVA die-harder kan weer goed tellen ...
Zijn ze wel altijd goed bij nva , hun kiespubliek met valselijke informatie (alsof het voor iedereen gelijk zou zijn) proberen paaien in de hoop dat men het niet doorheeft dat opnieuw die werkende Vlaming weerom verder belast wordt.
Wat zei Bart quisling ooit over regering di Rupo ?
« Belastingregering » ….. ?
Maar ventjen toch …. Nobel wat je zegt maar zorg is eigenlijk een materie van de RSZ , laat het dus daar maar zitten ipv hier Vlaams onder één of andere noemer een extra koterij van één of andere belasting verder uit te werken.vortex schreef: ↑22 september 2025, 17:14
Maar manneke toch, die zorgpremie is nu eens een van de enige lasten die niet specifiek op werkenden of rijken is gericht, iedereen betaalt en ook nog eens heel eerlijk hetzelfde bedrag, zelfs de leefloner in zijn hangmat. Lijkt mij een aanvaardbare verhoging, zorg kost nu eenmaal geld en vermits er steeds meer zorgbehoevenden zijn, is het logisch dat de premie omhoog gaat. Maar ja, voor links betekent solidariteit natuurlijk het genot van sociale zekerheid maar niet de kosten, zolang de anderen maar betalen hé
Make Spaargids " Great Again ! "
Mensen met een andere mening krapuul noemen valt uiteraard niet onder schelden :-). Belastingen zijn inderdaad een noodzaak om onze verzorgingsstaat in stand te houden. In de jaren ‘50 waren de belastingen en was de levensstandaard lager en werd er minder geklaagd.
- VincentVega
- VIP member

Toen was er nog geen voorheenCP9876Brembos schreef: ↑24 september 2025, 04:52 Mensen met een andere mening krapuul noemen valt uiteraard niet onder schelden :-). Belastingen zijn inderdaad een noodzaak om onze verzorgingsstaat in stand te houden. In de jaren ‘50 waren de belastingen en was de levensstandaard lager en werd er minder geklaagd.
En ook het Vlaemsch Blok was toen onbestaande, de goede oude tijd
- VincentVega
- VIP member

- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Stop de persen!
Eén van de zovele Sjoemelende Sossen blijkt onschuldig.
Dat hij met zijn hand in de koekjesdoos betrapt werd ligt niet aan hun geldhonger, maar wel aan Johannes Paulus II. Hij is erbij gelapt door ... het Vaticaan.
Hij gooit en passant de heer professor ook onder de bus (rond 6'50''):
Willy Claes: "Johannes Paulus II was wapenhandelaar, Vaticaan wou me met Agusta politiek kopje kleiner maken"
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- VincentVega
- VIP member

Net zoals met Trump: never a dull moment met Willy ClaesCarpeNoctem schreef: ↑25 september 2025, 11:51Stop de persen!
Eén van de zovele Sjoemelende Sossen blijkt onschuldig.
Dat hij met zijn hand in de koekjesdoos betrapt werd ligt niet aan hun geldhonger, maar wel aan Johannes Paulus II. Hij is erbij gelapt door ... het Vaticaan.![]()
Hij gooit en passant de heer professor ook onder de bus (rond 6'50''):
Willy Claes: "Johannes Paulus II was wapenhandelaar, Vaticaan wou me met Agusta politiek kopje kleiner maken"
![]()
![]()
Hopelijk komt dit interessante boek snel beschikbaar in mijn plaatselijke bibliotheek.