Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Een voorbeeldje van de klaplopers die hun uitkering zullen verliezen
https://www.facebook.com/share/v/19uKZzUis8/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Que dois-je faire?Trivium schreef: ↑2 oktober 2025, 06:10 Een voorbeeldje van de klaplopers die hun uitkering zullen verliezen
Gaan werken zoals de Vlamingen? Quelle honte!

En er was bij gans dat ABVV weer geen enkele Nederlandskundige te vinden?
Zelfs voor hun pamfletten nemen ze niet de moeite om iemand die het Nederlands beheerst in te huren.
'Neem afspraak'?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sabrina moet voor haar dochter van 26 zorgen
Van de 2200 zijn er maar 17 Nederlandstalig.
Hallucinant.

Van de 2200 zijn er maar 17 Nederlandstalig.
Hallucinant.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Klopt allemaal.spaarfreakje schreef: ↑1 oktober 2025, 23:40 Het is BDW die het begrip 'conferale staat' gelanceerd heeft, waarmee hij bedoelt dat we toch niet eerst een onafhankelijke Vlaamse en dito Waalse staat gaan uitroepen, om nadien als 2 soevereine staten een confederale staat te gaan vormen.
...
Een "confederale staat" bestaat eigenlijk niet. Zoals je zegt is dat eerder een "begrip" van BDW of een woordentrukje om het idee aanvaardbaarder te maken voor een deel van de bevolking, nl. diegenen die een splitsing van België niet echt zien zitten.
Er zijn inderdaad niet veel confederaties en meestal kennen die een relatief kort bestaan.
Meestal wordt ook eerst een confederatie gevormd die later evolueert naar een federatie.
Bij ons gebeurt het omgekeerde ... we komen van een unitaire staat en zijn hervormd naar een federatie. De logische volgende stap is inderdaad een confederatie. Hoelang daarna die confederatie behouden blijft (als het ooit zover komt), zien we dan wel.
Mais bon ... terminology aside ... wat maakt voor jou zo'n "echte onafhankelijkheid" zo belangrijk eigenlijk, dat vraag ik mij af ?
Waw, 3 talen in 1 zin.

Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 2 oktober 2025, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Wel rijkelijk laat ...
Back on topic:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Bart De Wever komt bleiten dat hij nachten ging slapen zonder te weten of zijn vrouw nog wakker zou worden.
Die nachten heb ik 2 jaar lang gehad.
Ze zijn uiteindelijk gestopt door te stoppen met werken.
Ik ga me daar niet om schamen.. quelle honte
Veel sympathie voor het gezin De Wever kan er ook niet af want vice versa is die er ook niet.
Die nachten heb ik 2 jaar lang gehad.
Ze zijn uiteindelijk gestopt door te stoppen met werken.
Ik ga me daar niet om schamen.. quelle honte

Veel sympathie voor het gezin De Wever kan er ook niet af want vice versa is die er ook niet.
Bartje DW geeft geen zier om zijn medemens. Die kerel veroorzaakt sociale ellende dat het niet normaal is. Er is geen geld meer....na al die taxcuts. Nie moeilijk. Dat men moet gaan werken daar ben ik mee eens maar de manier waarop is veel te drastisch. .
Zo zie je maar dat je maar beter je schaapjes op het droge hebt en dat het uiteindelijk elk voor zichzelf is. Nog meer dan vroeger.
Zo zie je maar dat je maar beter je schaapjes op het droge hebt en dat het uiteindelijk elk voor zichzelf is. Nog meer dan vroeger.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat een eigenaardige visie heb jij op de wereld.
-
- VIP member
- Contacteer:
Tiens, ik wist niet dat als je voor de opt out kiest ivm de meerwaardebelasting, dat je dan ook nog gemeentelijke opcentiemen bovenop moet betalen 

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat klopt denk ik ook niet.spaarfreakje schreef: ↑2 oktober 2025, 22:37 Tiens, ik wist niet dat als je voor de opt out kiest ivm de meerwaardebelasting, dat je dan ook nog gemeentelijke opcentiemen bovenop moet betalen![]()
-
- VIP member
- Contacteer:
Nochtans uit een artikel van professor-expert Pascal Paepen 

Aan bedelaars geef ik alleen het kleingeld waar ik vanaf wil.
Ik betaal ook belastingen op vastgoed, voor de auto, etc, net als alle anderen.
Ik vind het jammer dat ik belastingen betaal voor leeghoofden, hun kinderen, hun ganse kweekprogramma, en voor dwaze landgenoten die in de gemeenschap onwaarheden van bekende politici komen herhalen en denken dat ze het grote gelijk hebben.
En te dom zijn om te snappen hoe het echt er aan toe gaat.
A propos : vortex >> dit is een algemene kritiek en niet per se persoonlijk bedoeld.
De slimme gasten gaan zeggen : je KRIJGT je geld van de staat... dat krijgen onze iets te vet betaalde ambtenaren ook. En dat zijn er ineens erg veel.
Ik wil gerust werken als ambtenaar binnen mijn eigen grenzen. Maar ze gaan me niet uitkiezen als ik rond de 60 ben..
Ik ken een marktkramer en een friturist die meejanken met de rechtse propaganda... Ze hebben al volk tekort gehad maar ik ben geen "geschikte kandidaat".
Ik wil wel in een frituur gaan werken voor dat geld. Maar daar nemen ze alleen flexijobbers.
Bij die groep leeghangers die Trivium beschrijft (en zo zijn er zeker) zitten ook mensen die wel willen werken. Maar die door het systeem en de gemeenschap benadeeld worden omwille van leeftijd, gezondheid, levenservaring, etc.
De wereld is vol van rechts gebroebel... genre : ik heb een hele sterke mening maar ik weet er minder dan niks van.

cdnv3.880 euro per jaar
Want uit dezelfde bevraging blijkt dat de helft van die jonge Vlamingen niet aan pensioensparen doet. En daar ligt volgens CD&V nochtans een kans. De partij stelt voor om de stelsels van pensioensparen en langetermijnsparen samen te voegen tot één woon- en pensioenspaarstelsel, het belastingvoordeel van 30 procent incluis. Zo zou je dan 3.880 euro per jaar apart kunnen zetten. En één keer mag je maximaal 43.500 euro uit de pot halen voor je eigen inbreng in de aankoop van een huis. Daar gaat dan wel 8 procent bevrijdende belasting vanaf. Dan schiet nog 40.020 euro over. Volgens de berekeningen van CD&V zou je na tien jaar sparen al aan die som kunnen zitten. “En je kunt er natuurlijk altijd eerder geld uithalen.”
Dus, je bent 21, werkt, netto 2100,-? Woon je dan thuis, ga je huren, auto? Want je moet dan 300,- per maand (kunnen) sparen om dat geweldig idee, eureka, te kunnen waarmaken.
Prachtvoorbeeld van hoe de realiteit onbekend is bij politiekers.
Want uit dezelfde bevraging blijkt dat de helft van die jonge Vlamingen niet aan pensioensparen doet. En daar ligt volgens CD&V nochtans een kans. De partij stelt voor om de stelsels van pensioensparen en langetermijnsparen samen te voegen tot één woon- en pensioenspaarstelsel, het belastingvoordeel van 30 procent incluis. Zo zou je dan 3.880 euro per jaar apart kunnen zetten. En één keer mag je maximaal 43.500 euro uit de pot halen voor je eigen inbreng in de aankoop van een huis. Daar gaat dan wel 8 procent bevrijdende belasting vanaf. Dan schiet nog 40.020 euro over. Volgens de berekeningen van CD&V zou je na tien jaar sparen al aan die som kunnen zitten. “En je kunt er natuurlijk altijd eerder geld uithalen.”
Dus, je bent 21, werkt, netto 2100,-? Woon je dan thuis, ga je huren, auto? Want je moet dan 300,- per maand (kunnen) sparen om dat geweldig idee, eureka, te kunnen waarmaken.
Prachtvoorbeeld van hoe de realiteit onbekend is bij politiekers.