Federale Arizona-regering
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Jammer ... maar dan ga ik er van uit dat jij dat getal van 88 miljard euro niet kan onderbouwen en er ook geen objectieve bronnen voor hebt. Bijgevolg wordt het getal en jouw bewering - zoals wel meerdere van jouw beweringen - geklasseerd in de categorie van "zever in pakskes".

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Het is dan wel een heel zwaar pakje zever, een van 88 Miljard per jaar. Misschien weet BDW het zelf niet hoeveel al zijn overheidspersoneelkoterijen kosten. Het zou mij zelfs niet verbazen.VincentVega schreef: ↑8 oktober 2025, 11:52Jammer ... maar dan ga ik er van uit dat jij dat getal van 88 miljard euro niet kan onderbouwen en er ook geen objectieve bronnen voor hebt. Bijgevolg wordt het getal en jouw bewering - zoals wel meerdere van jouw beweringen - geklasseerd in de categorie van "zever in pakskes".![]()
![]()
Denk je dat Uw beweringen geen zever in pakskes zijn ? Bvb beweren dat iedereen terug aan de slag moet zonder een vergelijking te maken tussen het aantal betrokkenen en het aantal vacatures. En dan een paar 100.000 vacatures te kort hebben. Van zever gesproken. Dat kan ook tellen. Als voorbeeld.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
IEDEREEN?? Zoiets heb ik nooit beweerd. Ik daag je uit: toon me waar ik zoiets ooit zou gezegd hebben

Maar als U het dan toch per sé wil weten, de cijfers komen van Uw teergeliefde VOKA. Dit is de beste van dit jaar: NVA-er die het cijfer van VOKA afdoet als zever in pakskes.VincentVega schreef: ↑8 oktober 2025, 11:52Jammer ... maar dan ga ik er van uit dat jij dat getal van 88 miljard euro niet kan onderbouwen en er ook geen objectieve bronnen voor hebt. Bijgevolg wordt het getal en jouw bewering - zoals wel meerdere van jouw beweringen - geklasseerd in de categorie van "zever in pakskes".![]()
![]()
"
Op dit moment werken er 1,6 miljoen mensen bij de overheid terwijl dat er midden jaren 1990 nog maar 1 miljoen waren
Bart Van Craeynest,
VOKA
Waar econoom Van Craeynest zich echter vooral vragen bij stelt, is bij de toename van het aantal jobs in de publieke sector.
Het ideale scenario zou erin bestaan de groei van het aantal jobs in de publieke sector af te bouwen en tegelijkertijd hervormingen op de arbeidsmarkt door te voeren zodat het aantal jobs in de privésector stijgt”, meent Van Craeynest.
"
Als je kan rekenen, 1,6 Miljoen maal 55.000 EUR per jaar is 88 Miljard per jaar. En dat is dan nog een onderschatting waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door chesini op 8 oktober 2025, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Je doet niets anders dan te beweren dat alle werklozen langer dan 2J terug aan de slag moeten en dat alle langdurige zieken terug aan te slag moeten. En nu kom je zeggen dat je dat nooit beweerd hebt ? Amai.VincentVega schreef: ↑8 oktober 2025, 12:13IEDEREEN?? Zoiets heb ik nooit beweerd. Ik daag je uit: toon me waar ik zoiets ooit zou gezegd hebben![]()
Ik zal het nog eens herhalen:
Er zijn in BE 262.600 beschikbare langdurige zieken en werklozen. Maar er zijn maar 163.000 vacatures in BE.
Dus in het allerbeste geval al minstens 100.000 vacatures te weinig. Leuk idee om iedereen naar dus voor een stuk onbestaande jobs te willen dirigeren.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
In hellhole Broekzele staan ze weer met hun broek op hun enkels:

De ongeziene boekhoudtrucs van Brussel: van schulden negeren tot ‘nog te beslissen’ besparingen meetellen
Best dat de Vlamingen naar hun dorp gekeerd zijn

De ongeziene boekhoudtrucs van Brussel: van schulden negeren tot ‘nog te beslissen’ besparingen meetellen
Best dat de Vlamingen naar hun dorp gekeerd zijn

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik vond dit verhaal op MSN. Misschien vind jij het interessant: Vijf tips voor de begrotingsonderhandelaars - https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ocialshare
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Dan moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om een quote te delen waarin ik dit zou beweerd hebbenchesini schreef: ↑8 oktober 2025, 12:23Je doet niets anders dan te beweren dat alle werklozen langer dan 2J terug aan de slag moeten en dat alle langdurige zieken terug aan te slag moeten. En nu kom je zeggen dat je dat nooit beweerd hebt ? Amai.VincentVega schreef: ↑8 oktober 2025, 12:13
IEDEREEN?? Zoiets heb ik nooit beweerd. Ik daag je uit: toon me waar ik zoiets ooit zou gezegd hebben![]()

Of ben je misschien intussen tot de vaststelling gekomen dat je die niet vindt en mij - wederom - woorden in de mond hebt gelegd die ik nooit heb uitgesproken. Nogmaals, toon we waar ik ooit zoiets zou gezegd hebben.

- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Neen, ik doe enkel jouw beweringen af als "zever in pakskes" als jij niet wil zeggen waarop die gebaseerd zijn

Maar nu heb je wel - na enig aandringen - wel jouw bronnen vermeld en kan ik dus inhoudelijk reagerenchesini schreef: ↑8 oktober 2025, 12:15 "
Op dit moment werken er 1,6 miljoen mensen bij de overheid terwijl dat er midden jaren 1990 nog maar 1 miljoen waren
Bart Van Craeynest,
VOKA
Waar econoom Van Craeynest zich echter vooral vragen bij stelt, is bij de toename van het aantal jobs in de publieke sector.
Het ideale scenario zou erin bestaan de groei van het aantal jobs in de publieke sector af te bouwen en tegelijkertijd hervormingen op de arbeidsmarkt door te voeren zodat het aantal jobs in de privésector stijgt”, meent Van Craeynest.
"
Als je kan rekenen, 1,6 Miljoen maal 55.000 EUR per jaar is 88 Miljard per jaar. En dat is dan nog een onderschatting waarschijnlijk.

Het aantal van 1,6 miljoen verbaast me. Ik dacht dat het er "amper" 1 miljoen zouden zijn.
Ik veronderstel dat die 55.000 euro/jaar de gemiddelde brutoloonkost van een ambtenaar is. Zou best kunnen ...
En dan kom je met een eenvoudige vermenigvuldiging inderdaad op 88 miljard euro uit.
Maar weet wel dat die populatie van 1,6 miljoen ambtenaren niet enkel de "klassieke ambtenaren" (met een bureaujob) zijn maar iedereen wiens verloning afhangt van de overheid en dat zijn vooral mensen uit [bhet onderwijs, de zorg en de sociale sector[/b].
Van mij mag er gerust bespaard worden op die 1,6 miljoen ambtenaren ... maar kom dan acheraf niet klagen dat onderwijs, ziekenzorg enz... personeel te kort hebben of er op achteruit gaan.

PS: nog een interessant communautair tintje: uit hetzelfde artikel dan dat van Van Craeynest blijkt dat in Vlaanderen minder dan één op de vier werkende mensen een ambtenaar is, terwijl in Wallonië meer dan één op de drie voor de overheid werkt. Brussel ligt daar met bijna 27 procent netjes tussenin.
Laatst gewijzigd door VincentVega op 8 oktober 2025, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Je doet niets anders dan op het forum jagen op werklozen en langdurige zieken. Maar je zet er nooit een vacatureplaatje tegenover.VincentVega schreef: ↑8 oktober 2025, 13:53Dan moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om een quote te delen waarin ik dit zou beweerd hebben![]()
Of ben je misschien intussen tot de vaststelling gekomen dat je die niet vindt en mij - wederom - woorden in de mond hebt gelegd die ik nooit heb uitgesproken. Nogmaals, toon we waar ik ooit zoiets zou gezegd hebben.![]()
Zeg zelf eens hoeveel van die mensen er volgens U dan wel terug aan de slag moeten ? En hoeveel vacatures er dan te weinig zijn in BE. Kom zelf eens met cijfers aub.
Laatst gewijzigd door chesini op 8 oktober 2025, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem van de NVA is dat ze alle belastingen wil afschaffen. En dan zeggen dat er geen geld meer is. Natuurlijk is er dan geen geld meer.
Zij hebben in het verleden diverse tax-cuts ingevoerd die niet gecompenseerd waren, natuurlijk klopt uw budget niet (meer)
NVA belooft een een wedde verhogingkje in 2029....nadat ze uw eerst hebben gepluimd met een index-sprong.
NVA kan alleen meer saneren door alles definitief kapot te maken. Is heel wat ander dan Dehaene het heeft gedaan. Dat deed ook pijn maar alles bleef intact.
Dehaene zette de temperatuur in huis een graad lager. NVA breekt uw chauffage af.
Ik hoop dat de frank van sommige begint te vallen al is het wat laat.
En ja er kan bespaard worden: begin bij het asiel; daar is nog niks gerealiseerd.
Zij hebben in het verleden diverse tax-cuts ingevoerd die niet gecompenseerd waren, natuurlijk klopt uw budget niet (meer)
NVA belooft een een wedde verhogingkje in 2029....nadat ze uw eerst hebben gepluimd met een index-sprong.
NVA kan alleen meer saneren door alles definitief kapot te maken. Is heel wat ander dan Dehaene het heeft gedaan. Dat deed ook pijn maar alles bleef intact.
Dehaene zette de temperatuur in huis een graad lager. NVA breekt uw chauffage af.
En ja er kan bespaard worden: begin bij het asiel; daar is nog niks gerealiseerd.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Men zou die jongeman ervan kunnen verdenken een student te zijn gezien zijn armoedige kledingsstijl, maar het is wel degelijk een journalist (voor de bedenkelijke website De Wereld Morgen).CarpeNoctem schreef: ↑8 oktober 2025, 11:23 Voor diegene die geen twee uren van hun leven willen verspillen aan dat filmpje kan ik ook een kort fragmentje aanbevelen waar een wereldvreemd links antisemitisch verwend nest (pleonasme-alert!) aan het woord komt:
ik heb het echt gehad met dhr Dewever. Hij zou een uitstekend lollyverkoper geweest zijn bij diabetespatienten maar voor de maatschappij is hij een gevaar. Waarheden vermengen met leugens, halve waarheden en vergeetsels. Hij kan een goed zeggen; een tong van lintjes.
Maar het enig wat hij wil, is zijn eigen utopie bereiken. Ik denk dat dat een soort Thatcheriaanse wereld is met een Reagan-sausje erover. Goed voor sommigen.
Maar het enig wat hij wil, is zijn eigen utopie bereiken. Ik denk dat dat een soort Thatcheriaanse wereld is met een Reagan-sausje erover. Goed voor sommigen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Kun je specifieker zijn? Welke leugens heeft hij precies verteld?
Daarom ook dat het cynisch is om BDW spreekrecht te geven voor een aula rekruten die groen achter hun oren zijn. Hij komt daar zijn ultrarechts programma debiteren en iedereen die er niet direct mee akkoord gaat of nog maar zou durven er niet mee akkoord te gaan met de grond gelijk te maken. Hij kon het niet laten de rector van de RUG belachelijk te maken, alsook studenten die nog maar durfden een vraag te stellen.Lukske schreef: ↑8 oktober 2025, 14:14 Het probleem van de NVA is dat ze alle belastingen wil afschaffen. En dan zeggen dat er geen geld meer is. Natuurlijk is er dan geen geld meer.
BDW doet niets liever dan in de achteruitkijkspiegel van de geschiedenis te kijken. En te neuten over de Vlaamse Canon. Maar hij vergeet vooral vooruit te kijken. Hij vergeet ook te vermelden wat een puinhoop de NVA in 17 jaar regeringsdeelname al aangericht heeft en vooral ook wat een puinhoop de NVA nu dit jaar aan het aanrichten is.
Laatst gewijzigd door chesini op 8 oktober 2025, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.