Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Dat dacht ik (zo ongeveer) toen ik de sprookjes en de lekkerbekkers van bdw hoorde.VincentVega schreef: ↑Gisteren 23:09
BlokkertjeCP en zijn fascistische vriendjes van het Vlaams Blok zullen alles wel op 1 dag oplossen (als ze ooit aan de macht komen). Want zij gaan van vandaag op morgen de belastingen verlagen, tegelijkertijd de pensioenen verhogen en toch zullen ze geen begrotingstekort optekenen en zullen ze ook de overheidsschuld doen verdwijnen. Straffe gasten die rechtse extremisten … of toch voor wie in Sinterklaas gelooft
![]()
Her verbaast me niet dat ik nu moet denken dat ik geen ongelijk had.
Bdw heeft enorm veel sympathie opgewekt met zijn onjuiste, straffe, populaire uitspraken.
Het begint stilaan raar te worden dat mensen in die zever nog geloven.
Steek die dreksmoel maar gauw in "europa". Ze hebben daar nog een clown nodig om te entertainen.
Of op dat cruiseschip als opvolger van Nicole en Hugo misschien.
Graag concrete cijfers om de onwaarheden die mr De Wever zou verteld hebben aan te tonen. U beperkt zich liever tot ordinaire scheldwoorden zoals dreksmoel blijkbaar.
Kijk eens naar de laatste post van Tradie, misschien snap je dat wel!voorheenCP1234 schreef: ↑Gisteren 22:13Dus omdat die voor hem enorme fouten hebben gemaakt krijgt hij nu een vrijgeleide van jou om het nu nog erger te maken ??![]()
![]()
![]()
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
Het zou eerlijker zijn moesten ze in de pers vermelden dat het geen student maar een “journalist” was die dergelijke vragen stelde. Maar goed, ik heb het fragment gezien en de “journalist” heeft enkel zichzelf belachelijk gemaakt met zijn vraag (en gebrekkige kennis) over 7 oktoberCarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 23:15Je hebt warempel gelijk. Dat antisemitisch sujet is inderdaad uit de Partij Van De Afgunst-stal afkomstigMeneerParmentier schreef: ↑Gisteren 14:54 Men zou die jongeman ervan kunnen verdenken een student te zijn gezien zijn armoedige kledingsstijl, maar het is wel degelijk een journalist (voor de bedenkelijke website De Wereld Morgen).![]()
Het dichtste dat die ooit bij een werkmens is gekomen was toen hij zijn benen moest opheffen in de Starbucks terwijl hij zijn latte macchiato zat te drinken om de kuisvrouw te laten haar werk doen...
't Is precies de VoRT, die lappen zoiets ook vaak. Ze laten een zogezegd bezorgde burger aan het woord die wat linkse dogma's uitkraamt zonder te vermelden welk vlees ze in de kuip hebben.![]()

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
LOL, op links leven ze precies nog altijd in de waan dat er niks aan de hand is met onze financiën. Wat dat kapot maken betreft, het land is al een paar decennia kapot, we geven immers al jaren aan een stuk veel meer uit dan wat taksen opbrengen met onze enorme schulden tot gevolg. Op links snappen ze niet dat geld lenen ook geld kost, onze rentelast is jaarlijks 10 miljard, dat is evenveel miljard dan wat er nu weer gesaneerd moet worden. Links bestuur heeft ons land kapot gemaakt en links is nu tegen alles wat de situatie enigszins kan verbeteren maar ze staan te gelijk wel te roepen dat er niet genoeg gedaan wordt.Lukske schreef: ↑Gisteren 14:14
NVA kan alleen meer saneren door alles definitief kapot te maken. Is heel wat ander dan Dehaene het heeft gedaan. Dat deed ook pijn maar alles bleef intact.
Dehaene zette de temperatuur in huis een graad lager. NVA breekt uw chauffage af.
Ik hoop dat de frank van sommige begint te vallen al is het wat laat.
En ja er kan bespaard worden: begin bij het asiel; daar is nog niks gerealiseerd.
En de asiel kwestie, wie denk je dat daar tegen een hardere aanpak is? Juist ja links, het zijn zij die nu ook weer staan te janken dat België met Afghanistan en dus de taliban spreekt om enkele tientallen veroordeelde misdadigers die hier ook nog eens illegaal zijn, terug te sturen.
En rechts gaat het land en vooral zijn burgers nu noch verder kapotmaken door: de BTW te verhogen (zij noemen dat "harmoniseren"), de groeinorm van de gezondheidszorg in te perken, indexsprong, ea.vortex schreef: ↑Vandaag 08:32LOL, op links leven ze precies nog altijd in de waan dat er niks aan de hand is met onze financiën. Wat dat kapot maken betreft, het land is al een paar decennia kapot, we geven immers al jaren aan een stuk veel meer uit dan wat taksen opbrengen met onze enorme schulden tot gevolg. Op links snappen ze niet dat geld lenen ook geld kost, onze rentelast is jaarlijks 10 miljard, dat is evenveel miljard dan wat er nu weer gesaneerd moet worden. Links bestuur heeft ons land kapot gemaakt en links is nu tegen alles wat de situatie enigszins kan verbeteren maar ze staan te gelijk wel te roepen dat er niet genoeg gedaan wordt.Lukske schreef: ↑Gisteren 14:14
NVA kan alleen meer saneren door alles definitief kapot te maken. Is heel wat ander dan Dehaene het heeft gedaan. Dat deed ook pijn maar alles bleef intact.
Dehaene zette de temperatuur in huis een graad lager. NVA breekt uw chauffage af.
En ja er kan bespaard worden: begin bij het asiel; daar is nog niks gerealiseerd.
En de asiel kwestie, wie denk je dat daar tegen een hardere aanpak is? Juist ja links, het zijn zij die nu ook weer staan te janken dat België met Afghanistan en dus de taliban spreekt om enkele tientallen veroordeelde misdadigers die hier ook nog eens illegaal zijn, terug te sturen.
Nergens wordt iets gezegd over het aanpakken van het enorm aantal personen in loondienst van de overheid (1,6 Miljoen) Cfr: Op dit moment werken er 1,6 miljoen mensen bij de overheid terwijl dat er midden jaren 1990 nog maar 1 miljoen waren. Bart Van Craeynest, VOKA.
Nergens wordt iets gezegd van de enorme meerkost die ontstaan is owv de oeverloos complexe staatstructuur die door rechts is ontstaan. Een grove, speculatieve schatting zou zijn dat de “meerwaarde” (of het verschil) van de complexiteit bovenop wat nodig zou zijn in een minder gelaagde overheid in België ergens tussen €20 miljard en €50 miljard per jaar ligt — afhankelijk van hoe ambitieus je besparingen zijn (wat van de deelstaten af, vermindering van aantal ministers, vereenvoudiging van administratieve procedures, etc.).
Rechts en BDW zien blijkbaar de olifanten in de kamer niet. Nog eens op reis gaan naar Zuid-Afrika kan mogelijks helpen een olifant beter te leren herkennen.
Brembos : als je de leugens van "geachte heer historicus, partijvoorzitter, zijne excellentie de eerste minister" zelf nog niet opgemerkt hebt, zal jouw tijd misschien wel nog komen.
U beperkt zich blijkbaar liever tot het vragen van cijfers (over leugens) ?
Wil je dat ik de leugens optel en zeg hoeveel het er waren ?
Of moet ik er een kwotering aan geven naar mate van ernst en zwaarte ?

- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Klopt als een zwerende vinger. En ik heb het hier al eens eerder gesteld: het overgrote deel van die linkse rakkers is kinderloos. Dus valt het enigszins te begrijpen dat ze zich niet schromen om maar te blijven potverteren op de toekomstige generaties.vortex schreef: ↑Vandaag 08:32LOL, op links leven ze precies nog altijd in de waan dat er niks aan de hand is met onze financiën. Wat dat kapot maken betreft, het land is al een paar decennia kapot, we geven immers al jaren aan een stuk veel meer uit dan wat taksen opbrengen met onze enorme schulden tot gevolg. Op links snappen ze niet dat geld lenen ook geld kost, onze rentelast is jaarlijks 10 miljard, dat is evenveel miljard dan wat er nu weer gesaneerd moet worden. Links bestuur heeft ons land kapot gemaakt en links is nu tegen alles wat de situatie enigszins kan verbeteren maar ze staan te gelijk wel te roepen dat er niet genoeg gedaan wordt.Lukske schreef: ↑Gisteren 14:14
Après nous, le déluge

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ja maar... hoe zit dat dan met "de belastingsregering" en de belofte dat iedereen netto meer zou overhouden, als hij maar werkt...
De afbraak van het sociaal systeem, wat volgens jullie opperhoofd noodzakelijk is ...
De kritiek was altijd dat er teveel belast werd en nu belasten ze meer..
Was die belasting toen niet nodig dan ... ?
Het kon misschien gewoon opgelost worden met wat besparingsmaatregelen toen... ?
Dat was natuurlijk je reinste onzinnig populisme toen van nva. Hun marketing draait goed. Zelfs met meer belasting en netto minder overhouden en met afbraak van het sociaal systeem, zijn de meeste kiezers van BDW nog altijd overtuigd van de juistheid van zijn verhaaltjes.
CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 09:09Klopt als een zwerende vinger. En ik heb het hier al eens eerder gesteld: het overgrote deel van die linkse rakkers is kinderloos. Dus valt het enigszins te begrijpen dat ze zich niet schromen om maar te blijven potverteren op de toekomstige generaties.vortex schreef: ↑Vandaag 08:32
LOL, op links leven ze precies nog altijd in de waan dat er niks aan de hand is met onze financiën. Wat dat kapot maken betreft, het land is al een paar decennia kapot, we geven immers al jaren aan een stuk veel meer uit dan wat taksen opbrengen met onze enorme schulden tot gevolg. Op links snappen ze niet dat geld lenen ook geld kost, onze rentelast is jaarlijks 10 miljard, dat is evenveel miljard dan wat er nu weer gesaneerd moet worden. Links bestuur heeft ons land kapot gemaakt en links is nu tegen alles wat de situatie enigszins kan verbeteren maar ze staan te gelijk wel te roepen dat er niet genoeg gedaan wordt.
Après nous, le déluge![]()
Er is een kleine correlatie tussen progressieve waarden en lagere vruchtbaarheid, maar die wordt verklaard door demografische factoren (opleiding, religie, stedelijkheid), niet door politieke overtuiging zelf.
Wat kloppen betreft, ik denk dat er vooral in Uw koker van boven veel niet klopt.
Het valt toch op dat al die rechtsen het nauw nemen van feiten overbodig vinden.CarpeNoctem schreef: ↑Vandaag 09:09 Klopt als een zwerende vinger. En ik heb het hier al eens eerder gesteld: het overgrote deel van die linkse rakkers is kinderloos. Dus valt het enigszins te begrijpen dat ze zich niet schromen om maar te blijven potverteren op de toekomstige generaties.
Après nous, le déluge![]()
Ik ga dat potverteren meer en meer in een ander land doen. Na Margareth Thatcher hebben enkele 100.000'en Britten dat ook gedaan.
Ze kregen er in de UK miljoenen immigranten voor in de plaats die een zegen voor de economie waren (sic).
Zoals hier gezegd werd.. veel is er aan DIE potverteerders nog niet gedaan door de nieuwe regering.
Goed bezig toch?

Dat is natuurlijk ook weer het gevolg van de linkse bepampering, voor al die leefloners, asielzoekers, langdurig zieken, werklozen, criminelen, regeltjes en taksen heb je nu eenmaal een gans leger ambtenaren nodig. Laat ze eerst maar eens de oorzaken oplossen en pas dan het staatsapparaat afbouwen.
Mochten er niet een aantal bevoegdheden zijn gesplitst, zou er nog meer schuld zijn. Het was juist omwille van de geld verspilling (wafelijzer politiek) dat er staatshervormingen zijn doorgevoerd, de spilzucht is zo tenminste beperkt gebleven tot Wallonië en Brussel terwijl Vlaanderen toch iets beter op de centen heeft gelet.
Je hebt niet goed geluisterd of het moedwillig verkeerd begrepen, om het sociaal systeem overeind te houden (lees betaalbaar te houden) moet het profitariaat er uit gehaald worden. Het is jammer dat links het misbruik verdedigt boven het voortbestaan van een goede sociale zekerheid.
Misschien vergelijk jij de huidige regering met de vorige (of 1 van de voorgaande)? Dat is natuurlijk niet de juiste vergelijking. Vorige regeringen hebben de put uitgediept, terwijl deze regering de putten wilt vullen. Bovendien heeft het opperhoofd ook geen totale vrijheid, er zit namelijk een links element in de regering.
Bovendien is de wereld volledig veranderd. Putin, China, demografie, enfin ik moet het niet uiteggen.
Eigenlijk, nu ik dit zo schrijf: heb je het openingscollege eigenlijk wel gezien? Want dat is nu net waar de uiteenzetting over gaat.
Opnieuw, bekijk het fimpje eens. Als we van het sociale systeem iets willen redden dan is snijden noodzakelijk.
Opnieuw de foute vergelijking. Andere partijen hebben een hele resem van nieuwe belastingen in hun koker zitten, aangveuld met verhoging van bestaande belastingen om maar niets aan het systeem te moeten veranderen, om DAN NOG met een deficiet te zitten, de NAVO-norm niet te halen etc etc.
De basisanalyse die BDW maakt in het openeningscollege is volgens mij in grote lijnen correct. Uw argumentatie leiden mij niet tot een ander inzicht, wel integendeel. Er ontbreekt zelfs een bewustwording van de ernst en dringendheid van het probleem. Het probleem ontkennen is echt geen oplossing. De welvaart van onze (klein)kinderen staat hier op het spel. Actie is vereist.haelewyn schreef: ↑Vandaag 09:14 Dat was natuurlijk je reinste onzinnig populisme toen van nva. Hun marketing draait goed. Zelfs met meer belasting en netto minder overhouden en met afbraak van het sociaal systeem, zijn de meeste kiezers van BDW nog altijd overtuigd van de juistheid van zijn verhaaltjes.
Bron: het internet.
Van profitariaat gesproken. Dit is nog een kleine olifant die door onze rechtse populist BDW uiteraard niet gezien wordt:vortex schreef: ↑Vandaag 09:32Je hebt niet goed geluisterd of het moedwillig verkeerd begrepen, om het sociaal systeem overeind te houden (lees betaalbaar te houden) moet het profitariaat er uit gehaald worden. Het is jammer dat links het misbruik verdedigt boven het voortbestaan van een goede sociale zekerheid.
De N-VA blijft met voorsprong de rijkste partij van het land en de PVDA blijkt het minst af te hangen van overheidssubsidies. Dat blijkt uit een studie van de KU Leuven. Alles samen kregen de politieke partijen vorig jaar 83,7 miljoen directe overheidssubsidies. "Het is duidelijk dat de partijen niet in hun eigen inkomsten hebben gesneden", zegt politicoloog Bart Maddens (KU Leuven). "Dat ligt toch wat moeilijk in tijden van besparingen."