Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Glashelder? Spijkers met koppen? Ttz weeral eens de mensen (nu ook al via een openingscollege voor weerloze studenten aan de univ) angst aanpraten, de core business van De Wever. Besparen voor wie of wat? VOKA? NSZ? UNiZO? Fernand Huts? NVA? Of vooral zichzelf?JustSpike schreef: ↑Gisteren 15:42Heel lastig te achterhalen wat je eigenlijk probeert te stellen. En daarom bewijs je -paradoxaal genoeg- net dat BDW spijkers met koppen sloeg tijdens zijn uiteenzetting. Het was een glasheldere uitleg van een probleemstelling, het aanwijzen van de oorzaken en een (weliswaar ideologische getinte) uiteenzetting over wat volgens hem de goeie manier is het probleem aan te pakken. En daarbij geeft hij zelf ook voldoende aan dat dit geen plezierige oefening is.
Wat is volgens jou het alternatief?
BDW wil de sociale wetgeving 100 jaar terugdraaien, zodat de rijken nog meer winst kunnen maken. Terwijl werkende mensen, gepensioneerden, ... elke dag vechten om rond te komen, wil hij de verworven rechten van werknemers afbreken - rechten waarvoor generaties lang gestreden is. Sociale zekerheid, eerlijke lonen en bescherming op de werkvloer zijn geen luxe, maar basisvoorwaarden voor een rechtvaardige samenleving. De winsthonger van enkelen mag nooit zwaarder wegen dan het welzijn van velen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:

Maar serieus, en ik heb het al eens gezegd: van al die linkse posters hier is brembos de enige consequente. Hij pleit ook voor allerlei overheidssteun maar verklaart steeds daar ook zijn deeltje toe te willen bijdragen.
Terwijl de rest van de meute steeds naar de anderen* kijkt die voor hun hangmattoelage moeten zorgen

*de rijken, de werkenden, de diamantairs, de industriëlen en tutti quanti...
We live in interesting times

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Weeral eens de zoveelste redenering die kant noch wal raakt. Denk jij dat iemand die gans zijn leven gaat werken in BE - ongeacht of die nu links of rechts is - geen bijdrage heeft geleverd ? Of dat enkel de rechtsen een bijdrage leveren ?CarpeNoctem schreef: ↑Gisteren 17:55![]()
Maar serieus, en ik heb het al eens gezegd: van al die linkse posters hier is brembos de enige consequente. Hij pleit ook voor allerlei overheidssteun maar verklaart steeds daar ook zijn deeltje toe te willen bijdragen.
Terwijl de rest van de meute steeds naar de anderen* kijkt die voor hun hangmattoelage moeten zorgen![]()
*de rijken, de werkenden, de diamantairs, de industriëlen en tutti quanti...
We live in interesting times![]()
Reken maar dat de werkende Belg op zijn salaris minstens 337.000 EUR aan RSZ en 720.000 EUR aan belastingen betaald heeft over zijn/haar loopbaan.
Dat jij dan nog durft spreken van een hangmattoelage snap ik niet hoor. Ik vraag me meer en meer af of jij trouwens ooit bent gaan werken ? Iemand die een dikke villa aan de staat heeft betaald (1.057.000 EUR) kan je moeilijk van profitariaat beschuldigen. Misschien ben jij het wel die de ganse dag in de hangmat ligt ? Wie weet ? Want jij debiteert keer op keer zaken zonder er ook maar enig benul van te hebben.
Of wil je BDW een vrijgeleide geven om ons allen 2 villa's lichter te maken ? Ik begin het stilaan te denken. Rechtse logica zeker ? Rechtse consequentie zeker ? Brembos mag van mij gerust 2 villa's doneren. Voor mij is 1 villa genoeg. Assez est assez. Trop est trop. Trop is teveel en teveel is trop.
Laatst gewijzigd door chesini op 9 oktober 2025, 18:31, 6 keer totaal gewijzigd.
- VincentVega
- Hero Member
- Contacteer:
De mensen die voor zichzelf (en anderen) zorgen en wat spaargeld opzijgezet hebben bestraffen en diegenen die niets gespaard hebben belonen. Rare logica …
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
https://nl.wikipedia.org/wiki/ParasietVincentVega schreef: ↑Gisteren 18:18De mensen die voor zichzelf (en anderen) zorgen en wat spaargeld opzijgezet hebben bestraffen en diegenen die niets gespaard hebben belonen. Rare logica …
Spijtig genoeg vind je die logica wel meer in onze maatschappij.VincentVega schreef: ↑Gisteren 18:18De mensen die voor zichzelf (en anderen) zorgen en wat spaargeld opzijgezet hebben bestraffen en diegenen die niets gespaard hebben belonen. Rare logica …
Als je elke maand 1500 euro inkomen (en goed gespaard hebt) moet je aan de bank geen kredietkaart vragen. Je krijgt er geen of ze geven je een kaart met weinig krediet, ... of een prepaidkaart.
Als je elke maand een inkomen hebt van 3000 euro maar elke maand 3400 opdoet krijg je die kaart wel.
En wie zou er van beiden de beste terugbetalingscapaciteit hebben ?
Ik vind dat een onjuist principe.
Net zoals het geven van veel steun aan mensen die alles verbrast hebben en niet aan wie gespaard heeft.
Maar wat ga je doen om dat te stoppen ? Het ocmw afschaffen ?
Ik val 2 keer in de "gelukkige" categorie.
Ik heb gespaard en ik heb al veel ontvangen van Pere Etat.
Ik wil er nog altijd graag iets voor terugdoen maar dat ik mijn financiën optimaliseer op mijn manier ...
Tja...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Als het regent in de VS druppelt het bij ons:

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Ze hadden wat bolletjes een 3D-printer en een drone ...
Willen ze in de MSM dat we wat medeleven voor hem krijgen terwijl hij ons droog in de k.kker ne.kt ...
Nu wens ik Bartje Quisling niets verkeerd toe behalve de grootste verkiezingsnederlaag die ons land ooit gekend heeft maar dit is toch wel wat opgeblazen ( passend ) lijkt me; denk dat er veel meer ergere gekken rondlopen die politici of andere mensen willen doden ...
Make Spaargids " Great Again ! "