Federale Arizona-regering
- VincentVega
- Hero Member
Re: Federale Arizona-regering
Volgens de ene 1 miljoen, volgens de andere 1,6 miljoen ... make up your mind.
Onder de definitie van "ambenaar" vallen ook - en misschien eigenlijk vooral - militairen, politie, onderwijzers en het personeel van de zorgsector.
Het is met name de tewerkstelling van de laatste 2 categorieën (onderwijs en zorg) die de laatste jaren sterk is toegenomen.
De laatste dagen was er sprake van 39.000 extra ambtenaren de laatste 5 jaren. Dat zijn dan vooral onderwijzers, verplegers en zorgkundigen geweest.
Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem (ik werk in een totaal andere sector
) maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Als een linkse SG'er pleit voor ontslagen van "ambtenaren" in de zorg en onderwijs, wees dan op je hoede.
Onder de definitie van "ambenaar" vallen ook - en misschien eigenlijk vooral - militairen, politie, onderwijzers en het personeel van de zorgsector.
Het is met name de tewerkstelling van de laatste 2 categorieën (onderwijs en zorg) die de laatste jaren sterk is toegenomen.
De laatste dagen was er sprake van 39.000 extra ambtenaren de laatste 5 jaren. Dat zijn dan vooral onderwijzers, verplegers en zorgkundigen geweest.
Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem (ik werk in een totaal andere sector

Als een linkse SG'er pleit voor ontslagen van "ambtenaren" in de zorg en onderwijs, wees dan op je hoede.

Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Op dit moment werken er 1,6 miljoen mensen bij de overheid terwijl dat er midden jaren 1990 nog maar 1 miljoen waren.VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:00 Volgens de ene 1 miljoen, volgens de andere 1,6 miljoen ... make up your mind.
Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem (ik werk in een totaal andere sector) maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Als een linkse SG'er pleit voor ontslagen van "ambtenaren" in de zorg en onderwijs, wees dan op je hoede.![]()
Zegt Bart Van Craeynest, van VOKA.
In die 1,6 miljoen zal stevig moeten gesnoeid worden. Het kan zeker met 160.000 minder. Maal 60.000Eur salariskost is een recurrente besparing van 9,6 Miljard Eur per jaar. Van een grote olifant gesproken.
Jij zegt dat ik links ben. Dat is wat jij er van maakt.
Laatst gewijzigd door chesini op 17 oktober 2025, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
We hebben onze vergrijzing die de zorg onder druk zet en tevens krijgt elke asielzoeker met een aandoening die in 'zijn/haar' land nauwelijks of niet te behandelen zijn hier een gratis toegangskaart. Het is niet voor niets dat allochtonen een grotere druk zetten op de zorg tov de autochtonen.VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:00Onder de definitie van "ambenaar" vallen ook - en misschien eigenlijk vooral - militairen, politie, onderwijzers en het personeel van de zorgsector.
Die ambtenaren zijn er vooral bijgekomen om regelnicht 'Europa' te voorzien van rapporten, en de daarbij komende wetgeving uit te voeren en te beheren. Vooral rond milieu is er heel veel regelgeving bij gekomen elke streek heeft wel zijn natuurgebied (natura gebieden) waarvoor tal van functies gewoon uit het niets gecreëerd worden. Waterstalen, waterpeil, visjes tellen, kevers tellen, knijtenplagen in kaart brengen...
Ah Chesini , is net zoals hij/zij ook al lang predikt dat ik een extreem linkse PvdA’er ben. Ook nooit begrepen hoe hij/zij daartoe gekomen is.chesini schreef: ↑Gisteren 17:22Op dit moment werken er 1,6 miljoen mensen bij de overheid terwijl dat er midden jaren 1990 nog maar 1 miljoen waren.VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:00 Volgens de ene 1 miljoen, volgens de andere 1,6 miljoen ... make up your mind.
Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem (ik werk in een totaal andere sector) maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Als een linkse SG'er pleit voor ontslagen van "ambtenaren" in de zorg en onderwijs, wees dan op je hoede.![]()
Zegt Bart Van Craeynest, van VOKA.
In die 1,6 miljoen zal stevig moeten gesnoeid worden.
Jij zegt dat ik links ben. Dat is wat jij er van maakt.
Gewoon laten kraaien.
Tja, de bepampering, kafka en regulitis zal in die periode ook wel navenant zijn toegenomen en daar is natuurlijk een massa administratie en ambtenarij voor nodig. Toont nog maar eens dat de oorzaken dringen aangepakt moeten worden, minder regulitis, minder freeriders op de sociale zekerheid, minder profitariaat, minder subsidies, enz...
LOL, is het al zover gekomen? Ik zou mij ook beledigd voelen wanneer ze mij links noemen hoor

Ik ben eerder neutraal met een aversie tegen extremen zoals het blok.
- VincentVega
- Hero Member
Blijkbaar heb je daar toch heel veel moeite mee om mij te negeren

Ook al heb je het eergisteren beloofd aan de moderator om jouw definitieve ban kwijt te geraken.

- VincentVega
- Hero Member
Terug on topic,
Het is vooral de tewerkstelling in onderwijs en zorg die de laatste jaren sterk is toegenomen. Zij maken ook het grootste deel van de “ambtenaren” uit.
Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Het is vooral de tewerkstelling in onderwijs en zorg die de laatste jaren sterk is toegenomen. Zij maken ook het grootste deel van de “ambtenaren” uit.
Wil je daarin snijden? Voor mij geen probleem maar kom dan niet klagen en zagen dat de kwaliteit van het onderwijs achteruit gaat, dat er te weinig leraars, klassen en scholen zijn, dat er lange wachtlijsten zijn in de zorg, dat het personeel overwerkt en overspannen is ...
Het zal wat moeilijk zijn om daarin te snijden want ze zitten nu al met een tekort.
Het probleem zijn het aantal hogere ambtenaren. Universitairen die direct niveau A zijn maar buiten elke dag vergaderen niets concreets bijbrengen aan de efficiëntie van de overheid.
De overheid is een Mexicaans leger geworden.
Het probleem zijn het aantal hogere ambtenaren. Universitairen die direct niveau A zijn maar buiten elke dag vergaderen niets concreets bijbrengen aan de efficiëntie van de overheid.
De overheid is een Mexicaans leger geworden.
- PotjeVickx
- Jr. Member
- Contacteer:
NT2 en zorgjuffen. in mijn tijd 28-30 jongens en meisjes in dezelfde klas uit dezelfde wijk. Allemaal in het 'Vlaams' opgevoed, nooit een zorgjuf oid of turnleraar gezien in het lager onderwijs.VincentVega schreef: ↑Gisteren 19:44 Terug on topic,
Vroeger waren er 6 leerjaren in de basischool bij ons op de wijk voor 5 leraars (+3 voor de kleuters). Twee opeenvolgende jaren waren 'minder bezet' en zo kon de leraar(es) dan les geven aan 2 jaren werd de klas verdelen in 2. Terwijl het ene jaar de uitleg kreeg was het andere jaar een taak aan het maken. Die kregen dan ook het grootste klaslokaal toegewezen en roteerden dus niet van lokaal.
Ging prima! Nu zie ik 13 leerkrachten op de foto's staan en zijn er minder leerlingen.