Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Ik ga er van uit dat elke Belg bereid is om 10% van zijn uitkering, pensioen of (leef)loon in te leveren om de sociale zekerheid overeind te houden en het land te steunen.
Die 10% mag uiteraard met 5 indexsprongen gerealiseerd worden. Geen politiek gezever meer, iedereen over dezelfde kam zonder uitzonderingen of vingertje wijzen naar anderen.
De handicap tov gelijkaardige regios in de VS is 35%. Salaris inleveren zal niet helpen voor de Antwerpse chemiecluster.Brembos schreef: ↑Vandaag 10:29 De chemie vraagt staatssteun om de crisis in de sector tegen te gaan. Ik ga er van uit dat de werknemers bij Basf bereid zijn om 10% van hun royale verloning in te leveren om zoveel mogelijk jobs te behouden en de sector te steunen. Hun verloning zit dan nog steeds boven het gemiddelde,
Dan lees je het verkeerd. Ik zei "ALLE" regeringspartijen, dat is incl. NVA.haelewyn schreef: ↑Vandaag 07:17Het zou best wel eens kunnen dat jij en Spike ook in die groep sujetten zitten van "meerdere nicks" (lees : het is zo) maar dan elk omwille van zijn eigen redenen en op een andere manier gebruikt.
Voor sommige sujetten moest het toch wel kunnen ook, want toen ging je dat verdedigen![]()
Ik lees : als alle regeringspartijen het altijd zouden eens zijn met de premier
Nog een geluk dat dat niet zo is.
U ziet het helemaal verkeerd. Geen enkele Belg wil zomaar 10% inleveren. Vergeet dat maar.vortex schreef: ↑Vandaag 13:02Ik ga er van uit dat elke Belg bereid is om 10% van zijn uitkering, pensioen of (leef)loon in te leveren om de sociale zekerheid overeind te houden en het land te steunen.
Die 10% mag uiteraard met 5 indexsprongen gerealiseerd worden. Geen politiek gezever meer, iedereen over dezelfde kam zonder uitzonderingen of vingertje wijzen naar anderen.
De oplossing voor het budget is 10% besparing op het aantal ambtenaren, 10% besparing op de subsidies, en verkoop van Belfius, Fortis, Ethias.
Alleen is meergranen niet altijd gezonder dan wit brood.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 11:02Volgens AI 4 miljard, waarvan 3 in de BTW.
In mijn voorstel kan BTW op ongezonde voeding ook van 6% naar 21% hé.
Doorpakken: wit brood 21% BTW, meergranen 6% BTW
Bruin brood is tegenwoordig wit brood met een kleurtoevoeging.
Zal het anders formuleren omdat er natuurlijk ook een bende egoïsten en afgunstigen rondlopen.
Ik ga er van uit dat elke Belg 10% van zijn uitkering, pensioen of (leef)loon kan leveren om de sociale zekerheid overeind te houden en het land te steunen.
Over my dead body. Ik val liever dood dan na een eerste +1milj EUR villa aan de staat te hebben afgedragen er nog een tweede bovenop te doen.vortex schreef: ↑Vandaag 13:31Zal het anders formuleren omdat er natuurlijk ook een bende egoïsten en afgunstigen rondlopen.
Ik ga er van uit dat elke Belg 10% van zijn uitkering, pensioen of (leef)loon kan leveren om de sociale zekerheid overeind te houden en het land te steunen.
Laatst gewijzigd door chesini op 23 oktober 2025, 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
- MeneerParmentier
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom? Cola Zero IS voor 99% water.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 12:54 Vooreerst: best ook producten met zoetstoffen 21% BTW, water 6%
Wel, dat klopt natuurlijk niet helemaal. Cola is duurder dan het water uit de kraan. En daar waar het inderdaad zo is dat gezonder duurder is dan ongezond, daar is de reden eenvoudig: mensen zijn bereid om meer te betalen voor gezond dan voor junk food.
Dat is helemaal waar.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 12:54
[EDIT:] Als jouw visie klopt en de mensen gaan veel gezonder eten, dan zou het landelijk budget voor gezondheidszorg niet zo fel meer uit de pan zwieren (minder obesitas, minder diabetici enz.)
Voor mijn part mag het. Maar niet met indexsprongen, tenzij het er vier zijn. Met een indexsprong verlies je voor de rest van je leven. Niet 1 keer.vortex schreef: ↑Vandaag 13:02 Ik ga er van uit dat elke Belg bereid is om 10% van zijn uitkering, pensioen of (leef)loon in te leveren om de sociale zekerheid overeind te houden en het land te steunen.
En opnieuw : 2 procent koopkracht verliezen is niet gelijk voor iemand met een laag loon tov iemand met een hoog loon.
Dus ... het blijft onrechtvaardig.
Jahhh... ik ben op een gegeven moment overgeschakeld van betalen naar ontvangen.
Eigenlijk vind ik het leuker om zoveel mogelijk uit te geven in een ander land. Dat ze er daar dan maar mee knoeien en bedrieglijke sujetten hun loon mee betalen.
Het gemiddelde opleidingsnivea ligt daar ook een stuk boven het gemiddelde, en er wordt veelal in ploegen gewerkt.Brembos schreef: ↑Vandaag 10:29 De chemie vraagt staatssteun om de crisis in de sector tegen te gaan. Ik ga er van uit dat de werknemers bij Basf bereid zijn om 10% van hun royale verloning in te leveren om zoveel mogelijk jobs te behouden en de sector te steunen. Hun verloning zit dan nog steeds boven het gemiddelde,
LOL, ze moeten op links wel weten wat ze willen hé, klagen steen en been dat een index aanpassing gunstiger is voor de hoge lonen en nu het tegenovergestelde op tafel ligt zou het alweer onrechtvaardig zijn. Klopt iets niet hé, wel mooi voorbeeld van hoe de afgunst zich altijd bedrogen voelt

Wie veel heeft kan het aan.
Wie weinig heeft beland terug in de miserie met zijn klein pensioen.
Men zou ook kunnen stellen vanaf een bepaald bruto is er geen index meer.
Wie meer dan een huis bezit geen index (men kan er maar in 1 wonen).
Estate Guru believer.
Dan doen de ministers en partijleiders zichzelf te kort (Paul Magnette o.a. met 410.542 euro). En dat doen ze niet.
Conner zegt een euro is een euro (uiteraard).
Alleen krijgen de grootverdieners dan 10 x minder euro's dan de kleinverdieners.
Hoe de afgunst regeert, dus een appeltje voor de dorst mag niet meer?
Ondanks het feit dat men reeds op dat appeltje ook vele belastingen heeft betaald.
Als de één spaart en de ander niet, moet men dan beiden verfoeien? Elk leeft zoals hij het wil, maar aan solidariteit zijn ook grenzen en die lijkt men nu toch (terecht) te willen beperken.
+1E10ne schreef: ↑Vandaag 16:45Hoe de afgunst regeert, dus een appeltje voor de dorst mag niet meer?
Ondanks het feit dat men reeds op dat appeltje ook vele belastingen heeft betaald.
Als de één spaart en de ander niet, moet men dan beiden verfoeien? Elk leeft zoals hij het wil, maar aan solidariteit zijn ook grenzen en die lijkt men nu toch (terecht) te willen beperken.