Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
De cijfers komen uit de databank. Daar is geen studie voor nodig hoor.
Ik heb al dikwijls aangehaald dat de RVA en de talloze satellieten die daarrond draaien hun job niet doen.
Ik kom dagelijks mensen tegen die moeilijk rondkomen. Laatst een dame van Marokkaanse afkomst die 65 uur per week werkt en amper rondkomt. Ze moet 3 jobs combineren. Het viel mij op dat ze redelijk wanhopig was. Maar al snel werd het duidelijk dat ze geen diploma's had. En dan sta je daar.
Ze heeft wel de inburgeringskursussen Nederlands gevolgd. En is geslaagd op alle testen. Maar dat verandert niets aan haar pover uurloon. Ze volgde 6 maand kursus 's avonds en op zaterdag en verdient geen euro meer. Dat is Vlaanderen voor wie onderaan op de ladder staat.
Ik heb al dikwijls aangehaald dat de RVA en de talloze satellieten die daarrond draaien hun job niet doen.
Ik kom dagelijks mensen tegen die moeilijk rondkomen. Laatst een dame van Marokkaanse afkomst die 65 uur per week werkt en amper rondkomt. Ze moet 3 jobs combineren. Het viel mij op dat ze redelijk wanhopig was. Maar al snel werd het duidelijk dat ze geen diploma's had. En dan sta je daar.
Ze heeft wel de inburgeringskursussen Nederlands gevolgd. En is geslaagd op alle testen. Maar dat verandert niets aan haar pover uurloon. Ze volgde 6 maand kursus 's avonds en op zaterdag en verdient geen euro meer. Dat is Vlaanderen voor wie onderaan op de ladder staat.
Hoe gaat hem dat doen ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Allee was te verwachten dat uw paard ging steigeren.
Nog wat meer flexi-jobs creeren en daarna verwonderd zijn dat laaggeschoolden niet aan de bak komen.
Estate Guru believer.
- VincentVega
- Hero Member

Het gaat over werklozen met een migratieachtergrond ...
De lage scholingsgraad is maar één van de mogelijke oorzaken voor hun hoge werkloosheidspercentage.
Voor het eerst gedetailleerde cijfers over werklozen in België: dit is waarom 6 op de 10 een migratieachtergrond hebben
https://www.hln.be/binnenland/voor-het- ... t0PDqRyuRg
De lage scholingsgraad is maar één van de mogelijke oorzaken voor hun hoge werkloosheidspercentage.
Voor het eerst gedetailleerde cijfers over werklozen in België: dit is waarom 6 op de 10 een migratieachtergrond hebben
https://www.hln.be/binnenland/voor-het- ... t0PDqRyuRg
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
Slagen daarvoor is helemaal niet moeilijk. De examens worden afgenomen door activisten die maar al te graag de benodigde papiertjes afleveren.
Ik zie dagelijks mensen die geslaagd zijn maar waarmee je geen deftig gesprek in het Nederlands kunt voeren. Laat staan dat ze Nederlands kunnen schrijven.
Laat het ons even omkeren: hoe goed spreek en schrijf jij Marokkaans ? Heb je al eens geprobeerd Marokkaans te spreken ? En hoe ver raak je ? Laat het weten hé.Trivium schreef: ↑Vandaag 12:07Slagen daarvoor is helemaal niet moeilijk. De examens worden afgenomen door activisten die maar al te graag de benodigde papiertjes afleveren.
Ik zie dagelijks mensen die geslaagd zijn maar waarmee je geen deftig gesprek in het Nederlands kunt voeren. Laat staan dat ze Nederlands kunnen schrijven.
Gelet op je berichten van de laatste tijd denk ik dat je de trappers een beetje aan het verliezen bent. De neiging bekruipt me dan om op de negeerknop te duwen maar ik zal toch antwoorden.
Waarom zou ik in godsnaam Marokkaans moeten leren?
Ik heb geen ambitie om daar te gaan wonen of te gaan werken en zelfs niet om er op reis te gaan.
Het lijkt me maar logisch dat iemand die hier wil komen wonen op zijn minst de taal kent. We zijn goed bevriend met een Albanese familie die hier woont en werkt. Die mensen spreken wel perfect Nederlands. Hun kinderen spreken zelfs het plaatselijke dialect.
Ik spreek perfect Engels, goed Frans, Duits en Spaans. Waarom, omdat dat de talen zijn van de landen zijn waar ik altijd naar op reis ga. De rest van de wereld intereseert mij niet. En ik wil kunnen converseren in de plaatselijke taal.
Ik heb geen ambitie om daar te gaan wonen of te gaan werken en zelfs niet om er op reis te gaan.
Het lijkt me maar logisch dat iemand die hier wil komen wonen op zijn minst de taal kent. We zijn goed bevriend met een Albanese familie die hier woont en werkt. Die mensen spreken wel perfect Nederlands. Hun kinderen spreken zelfs het plaatselijke dialect.
Ik spreek perfect Engels, goed Frans, Duits en Spaans. Waarom, omdat dat de talen zijn van de landen zijn waar ik altijd naar op reis ga. De rest van de wereld intereseert mij niet. En ik wil kunnen converseren in de plaatselijke taal.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Akkoord, ik zou geen Marokkaans of zelfs Spaans vloeiend kunnen leren maar dat moeten ze toch incalculeren als ze naar hier komen, denk ik dan.
Dat BXL, Wallonië en zelfs de Westhoek mensen kan ontvangen die Frans kunnen, lijkt me logisch.
En de UK wie Engels kent (hoewel ze daar wel een heel raar migratiesysteem kennen, vind ik).
Vlaanderen kan hooguit Indonesiërs en Surinamers ontvangen of mensen die het ingecalculeerd hebben en bvb reeds voor vertrek wat Nederlands proberen te leren hebben om te zien of het hen ligt.
Voor Marokkanen denk ik dat Spaans, Frans of Engels sowieso makkelijker is.
Nochtans slagen Polen er veel beter in om Nederlands te leren....
Dat BXL, Wallonië en zelfs de Westhoek mensen kan ontvangen die Frans kunnen, lijkt me logisch.
En de UK wie Engels kent (hoewel ze daar wel een heel raar migratiesysteem kennen, vind ik).
Vlaanderen kan hooguit Indonesiërs en Surinamers ontvangen of mensen die het ingecalculeerd hebben en bvb reeds voor vertrek wat Nederlands proberen te leren hebben om te zien of het hen ligt.
Voor Marokkanen denk ik dat Spaans, Frans of Engels sowieso makkelijker is.
Nochtans slagen Polen er veel beter in om Nederlands te leren....
Het is inderdaad een kwestie van willen en moeite doen. Ik kom dagelijks in contact met heel veel nationaliteiten. Ik ken zelfs Chinezen die goed Nederlands spreken maar je moet wel moeite willen doen.
Mijn neef heeft een jaar in Milaan gestudeerd. Na een jaar sprak hij vloeiend Italiaans. Hij moest wel want in tegendeel tot hier waar wij ons altijd aanpassen aan de nieuwkomers zijn er veel landen waar jij je als nieuwkomer moet aanpassen anders krijg je niets gedaan.
Mijn neef heeft een jaar in Milaan gestudeerd. Na een jaar sprak hij vloeiend Italiaans. Hij moest wel want in tegendeel tot hier waar wij ons altijd aanpassen aan de nieuwkomers zijn er veel landen waar jij je als nieuwkomer moet aanpassen anders krijg je niets gedaan.
Al ooit gedacht dat inspanningen altijd van twee kanten moeten komen ? Jij stelt U heel egoistisch op. Ik spreek Nederlands. En de wereld rondom mij heen moet dan ook maar Nederlands spreken. Goed bezig zeg. Probeer ook eens Albanees te spreken met je vrienden. Je zal zien hoe die mensen gaan openbloeien.Trivium schreef: ↑Vandaag 12:46 Gelet op je berichten van de laatste tijd denk ik dat je de trappers een beetje aan het verliezen bent. De neiging bekruipt me dan om op de negeerknop te duwen maar ik zal toch antwoorden.
- VincentVega
- Hero Member

Ja kan natuurlijk ook de boel omdraaien en als openbaar bestuur in het Arabisch of Turks communiceren met bepaalde doelgroepen. Zoals in de stad Gent gebeurde bij de invoering van de LEZ.Trivium schreef: ↑Vandaag 13:00 Het is inderdaad een kwestie van willen en moeite doen. Ik kom dagelijks in contact met heel veel nationaliteiten. Ik ken zelfs Chinezen die goed Nederlands spreken maar je moet wel moeite willen doen.
https://www.knack.be/nieuws/vlaams-bela ... s-in-gent/
Het Gentse stadsbestuur startte een grote informatiecampagne om de Gentenaar op de hoogte te brengen van de Lage-emissiezone (LEZ), die vanaf volgende maand wordt afgedwongen.
Om te vermijden dat kwetsbare groepen uit de boot vallen, worden onder meer een tiental affiches opgehangen aan moskeeën. Op de affiches staat een Nederlandse tekst, met daarbij een vertaling in het Turks en het Arabisch.
En in Brussel wordt meertaligheid van ambtenaren aangemoedigd, geen tweetaligheid maar meertaligheid.
- VincentVega
- Hero Member

Quod erat demonstrandumchesini schreef: ↑Vandaag 13:06Al ooit gedacht dat inspanningen altijd van twee kanten moeten komen ? Jij stelt U heel egoistisch op. Ik spreek Nederlands. En de wereld rondom mij heen moet dan ook maar Nederlands spreken. Goed bezig zeg. Probeer ook eens Albanees te spreken met je vrienden. Je zal zien hoe die mensen gaan openbloeien.Trivium schreef: ↑Vandaag 12:46 Gelet op je berichten van de laatste tijd denk ik dat je de trappers een beetje aan het verliezen bent. De neiging bekruipt me dan om op de negeerknop te duwen maar ik zal toch antwoorden.
Als NVA-ers beginnen uitpakken met Latijn, boer pas op je kippen. Hun grote leider doet niets anders. Maar hij beseft niet dat hij zo dood is als de taal die hij citeert. Zo dood als een pier.VincentVega schreef: ↑Vandaag 13:24Quod erat demonstrandumchesini schreef: ↑Vandaag 13:06
Al ooit gedacht dat inspanningen altijd van twee kanten moeten komen ? Jij stelt U heel egoistisch op. Ik spreek Nederlands. En de wereld rondom mij heen moet dan ook maar Nederlands spreken. Goed bezig zeg. Probeer ook eens Albanees te spreken met je vrienden. Je zal zien hoe die mensen gaan openbloeien.![]()
Dat Latijn dat carpeNoctem ook altijd gebruikte als "m'as tu vu" dingetje ?
Als nva'ers praten over demagogie en populisme bij anderen ... DAN zijn ze pas op dun ijs aan het schaatsen.
Als nva'ers praten over demagogie en populisme bij anderen ... DAN zijn ze pas op dun ijs aan het schaatsen.
Je mag op de negeerlijst want het is toch maar zever wat eruit komt.chesini schreef: ↑Vandaag 13:06Al ooit gedacht dat inspanningen altijd van twee kanten moeten komen ? Jij stelt U heel egoistisch op. Ik spreek Nederlands. En de wereld rondom mij heen moet dan ook maar Nederlands spreken. Goed bezig zeg. Probeer ook eens Albanees te spreken met je vrienden. Je zal zien hoe die mensen gaan openbloeien.Trivium schreef: ↑Vandaag 12:46 Gelet op je berichten van de laatste tijd denk ik dat je de trappers een beetje aan het verliezen bent. De neiging bekruipt me dan om op de negeerknop te duwen maar ik zal toch antwoorden.
Als ik op reis ga spreek ik de plaatselijke taal. Spaans, Engels, Duits of Frans. Ik ga niet op reis naar landen waar ik de taal niet spreek. Van iemand die hier komt wonen en werken verwacht ik dat ze Nederlands spreken en that's the end of it. Voor de rest reageer ik niet meer op uw flauwekul. Je bent mijn tijd niet waard.