Federale Arizona-regering
- KleineSpaarder
- Hero Member 
- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Ondanks alle sabotage-pogingen van extreem-rechts (die allemaal "ongezond" economisch links zijn, De Wever van NVA en De Winter van Vlaams Belang op kop) zijn de Belgen toch heel rijk.
De Belgen staan zowat plaats 5 in de wereld qua mediaan vermogen.
Dubbel zoveel als de US dat hier door een hoop fanatiekelingen als het economische paradijs op aarde wordt beschreven.
KleineSpaarder schreef: ↑16 september 2025, 14:22De welvaartskloof tussen de EU en de US blijft inderdaad oplopenCarpeNoctem schreef: ↑16 september 2025, 09:14
Jammer maar helaas. Maar ik ben niet zeker of dit enkel aan Trump en de VS ligt of dat het eerder de onkunde van onze EU-leiders is die ons de das omdoet.
Er zijn nog landen in de wereld die de EU ofwel met rasse schreden bijbenen ofwel verder uitlopen. Zelfs zonder Trump
Bedankt om hierop te wijzen

Bijvoorbeeld de mediane rijkdom van de Belgen: 256.185 USD
De mediane rijkdom van de Amerikanen: 112.157 USD.
De mediane Belg heeft dus meer dan dubbel zoveel als de mediane Amerikaan
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
						https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Ik vind persoonlijk dat het overlegmodel van BE en bij uitbreiding de EU wel zijn waarde had en nog altijd heeft. Werknemers en werkgevers overleggen, vakbonden en patroons overleggen, links en rechts overleggen. Er wordt gepraat. En er wordt bijgestuurd.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 15:45Ondanks alle sabotage-pogingen van extreem-rechts (die allemaal "ongezond" economisch links zijn, De Wever van NVA en De Winter van Vlaams Belang op kop) zijn de Belgen toch heel rijk.
De Belgen staan zowat plaats 5 in de wereld qua mediaan vermogen.
Dubbel zoveel als de US dat hier door een hoop fanatiekelingen als het economische paradijs op aarde wordt beschreven.
KleineSpaarder schreef: ↑16 september 2025, 14:22
De welvaartskloof tussen de EU en de US blijft inderdaad oplopenBedankt om hierop te wijzen

Bijvoorbeeld de mediane rijkdom van de Belgen: 256.185 USD
De mediane rijkdom van de Amerikanen: 112.157 USD.
De mediane Belg heeft dus meer dan dubbel zoveel als de mediane Amerikaan
Ik vind ook dat Bart De Wever met zijn grote meerjarenbegroting wel heel zwaar uitpakt. Een olifant kan je nooit in 1 keer opeten. Die moet je in stukken opeten.
Wat nut heeft het om nu op een paar dagen een begroting af te haspelen over de nachten heen ? Kan je niet elke maand een conclaaf houden en daarin bijsturen ? Liever elke maand 2 of 3 wetteksten dan alles op te sparen tot het einde van het jaar en er dan niet meer doorgeraken. Wat is dat nu voor een aanpak ? Dat doet mij denken aan een student die tot aan de Paasvakantie op café zit en dan begint te blokken. Good luck.
In een goed geleid bedrijf worden elke week de noodzakelijke beslissingen genomen in het directiecomité. En elk kwartaal worden de budgetten bijgewerkt en gereviseerd en in SAP aangepast. En in geval van een noodzakelijke besparingsronde wordt elke directie betrokken. Elke directeur moet zijn/haar besparingsplan opleveren en uitvoeren. Wie dat niet doet vliegt er uit. Nvdr: een directeur verdient min 10.000 EUR bruto per maand x 13,85 excl. talloze voordelen. Voor wat hoort wat. Die moet snoeien als het moet.
Is BE besturen zo moeilijk ? Of komt het door de oeverloos complexe structuur. Op een gegeven moment stopt het politiek marchanderen. Politici inclusief Bart De Wever denken dat besturen marchanderen, tactiek, schaken is. Dat is niet zo. Ze vergissen zich schromelijk. Besturen dat is de CEO van BE zijn en zorgen dat het land goed beheerd wordt, in een overlegmodel. Niet in een confrontatiemodel en niet in een marchanderingsmodel. Confronteren en marchanderen dat werkt niet meer.
Als er partijen zijn die de noodzaak van de te nemen maatregelen niet willen inzien of de druk van de financiële markten niet voelen, hoe kan je dan besturen of beslissingen nemen? Bvb. Decroo en Verhofstadt stelden hun premierschap boven hervormingen.  Hebben hun ziel verkocht aan de PS. Dit land werkt niet meer, hoe spijtig het ook is.

+1mondeo17 schreef: ↑Vandaag 17:36 Als er partijen zijn die de noodzaak van de te nemen maatregelen niet willen inzien of de druk van de financiële markten niet voelen, hoe kan je dan besturen of beslissingen nemen? Bvb. Decroo en Verhofstadt stelden hun premierschap boven hervormingen. Hebben hun ziel verkocht aan de PS. Dit land werkt niet meer, hoe spijtig het ook is.
Het land zal niet beter werken door het nog meer in stukken te snijden.
Andere partijen dan NVa zien hervormen en besparen misschien anders. Niet enkel een paar publieke vijanden scheppen, op die hun kap voluit besparen en tegelijk 187 heilige huisjes niet raken.
Wel... goed van die andere partijen dan NVa.
Enkel de dwaze meute of de egoistische kiezer die denkt in de heilige huizekes te zitten steunt dit beleid.
Nva heeft verandering beloofd en dat leveren ze.
Wel op de grens van het lachwekkende als je hun verandering verbetering zou noemen.
Dat ze maar veel stokken in hun wielen krijgen.
Ik kijk met de glimlach wel toe..

Andere partijen dan NVa zien hervormen en besparen misschien anders. Niet enkel een paar publieke vijanden scheppen, op die hun kap voluit besparen en tegelijk 187 heilige huisjes niet raken.
Enkel de dwaze meute of de egoistische kiezer die denkt in de heilige huizekes te zitten steunt dit beleid.
Wel op de grens van het lachwekkende als je hun verandering verbetering zou noemen.
+1haelewyn schreef: ↑Vandaag 17:51 Het land zal niet beter werken door het nog meer in stukken te snijden.
De heilige huisjes waar de NVA en BDW heel devoot (zo kennen we deze mensen die altijd heiliger zijn dan de Paus) van afblijven:
01) De ongekende subsidiestromen (naar hun vriendjes instellingen en bedrijven)
02) De kost van salariswagens
03) De oeverloos complexe structuur van BE en VL, BXL, WA die mede door de NVA is ontstaan
04) Het onvoorstelbaar leger van 1,6 miljoen personen die op de loonlijst van alle overheden staan (excl. werklozen, excl. langdurige zieken)
05) De onvoorstelbare inefficiëntie van de overheid, op alle niveaus
06) De misbruiken ovv managementvennootschappen
07) De participaties van de overheid in Belfius, Fortis, Ethias - is dat een kerntaak van een overheid die in geldnood zit ?
08) De flexijobs waar de eerste schijf tot 12.000 EUR vrij is van belastingen
09) Politiek benoemde mandaten – vele raden van bestuur van semipublieke instellingen (Vlaamse, Waalse, federale) worden nog steeds sterk politiek verdeeld; hervormingen botsen op partijdigheid
10) Pensioen van politici zelf – parlementair pensioenstelsel is moeilijk aan te passen, gezien politieke belangen
11) Vastgoed van de overheid – grote vastgoedportefeuilles die soms inefficiënt beheerd worden (sociale woningen, overheidsgebouwen)
12) Loonvorming en anciënniteit bij de overheid – niet alleen de grootte van het ambtenarenapparaat, maar ook hoe salarissen stijgen, is politiek heilig.
En vul maar verder aan.
Ik zou zeggen, BDW ga een kaars doen branden voor de Zwarte Madonna in de basiliek van Halle. Misschien zie je het licht, wie weet ?
- 
				Popkwiskampioen
- Full Member 
- Contacteer:
Jullie zijn toch niet te doen. Heeft BDW dat alles hoogstpersoonlijk gecreëerd, of erft hij het en probeert hij de tanker te keren, weliswaar niet zonder langs alle kanten te worden tegengewerkt door vooral Vooruit maar ook CD&V (die de boel wél decennialang naar de ... hebben geholpen? 
Hoe komt het trouwens dat er zaken bestaan als salariswagens en managementvennootschappen, denk je? Ps: het zijn mensen die WERKEN die met een salariswagen rijden. Afgunstig links zit liever thuis wat in de havermelk te roeren.

Hoe komt het trouwens dat er zaken bestaan als salariswagens en managementvennootschappen, denk je? Ps: het zijn mensen die WERKEN die met een salariswagen rijden. Afgunstig links zit liever thuis wat in de havermelk te roeren.
- VincentVega
- Hero Member 
BDW is premier van België sinds 3 februari 2025. Maar alles wat al tientallen jaren fout loopt wordt hem nu verweten. Waar was chesini met zijn klachten en eisen toen al die vorige premiers (van Van Acker tot De Croo) aan de macht waren?Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 19:08 Jullie zijn toch niet te doen. Heeft BDW dat alles hoogstpersoonlijk gecreëerd, of erft hij het en probeert hij de tanker te keren, weliswaar niet zonder langs alle kanten te worden tegengewerkt door vooral Vooruit maar ook CD&V (die de boel wél decennialang naar de ... hebben geholpen?
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid
+100!Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 19:08 Jullie zijn toch niet te doen. Heeft BDW dat alles hoogstpersoonlijk gecreëerd, of erft hij het en probeert hij de tanker te keren, weliswaar niet zonder langs alle kanten te worden tegengewerkt door vooral Vooruit maar ook CD&V (die de boel wél decennialang naar de ... hebben geholpen?
Ik heb hierboven 12 punten aangegeven waarop BDW kan besparen maar die hij om voor mij obscure reden niet op zijn lijst zet. Ik vraag alleen dat BDW die bij op zijn selectielijst zet en op zijn minst aangeeft wat wel en niet geselecteerd wordt en de reden.VincentVega schreef: ↑Vandaag 19:17BDW is premier van België sinds 3 februari 2025. Maar alles wat al tientallen jaren fout loopt wordt hem nu verweten. Waar was chesini met zijn klachten en eisen toen al die vorige premiers (van Van Acker tot De Croo) aan de macht waren?Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 19:08 Jullie zijn toch niet te doen. Heeft BDW dat alles hoogstpersoonlijk gecreëerd, of erft hij het en probeert hij de tanker te keren, weliswaar niet zonder langs alle kanten te worden tegengewerkt door vooral Vooruit maar ook CD&V (die de boel wél decennialang naar de ... hebben geholpen?
Is dat nu in hemelsnaam zo moeilijk ? Wat moet er verborgen blijven ?
BDW is een beginneling. Hij komt met zijn lijst van 4 items aandraven. Nee, het zijn er minstens 20. Ik snap die bekrompenheid niet.
Waarom leg je die lijst wel voor aan BDW en niet aan alle voorgaande premiers? Selectief blind misschien?chesini schreef: ↑Vandaag 19:27Ik heb hierboven 12 punten aangegeven waarop BDW kan besparen maar die hij om voor mij obscure reden niet op zijn lijst zet. Ik vraag alleen dat BDW die bij op zijn selectielijst zet en op zijn minst aangeeft wat wel en niet geselecteerd wordt en de reden.VincentVega schreef: ↑Vandaag 19:17
BDW is premier van België sinds 3 februari 2025. Maar alles wat al tientallen jaren fout loopt wordt hem nu verweten. Waar was chesini met zijn klachten en eisen toen al die vorige premiers (van Van Acker tot De Croo) aan de macht waren?
BDW is een beginneling. Hij komt met zijn lijst van 4 items aandraven. Nee, het zijn er minstens 20. Ik snap die bekrompenheid niet.
Omdat BDW vandaag de baas is en niemand anders. Ik verdoe mijn tijd niet met lijsten voorleggen aan personen die er niet toe doen.mondeo17 schreef: ↑Vandaag 19:49Waarom leg je die lijst wel voor aan BDW en niet aan alle voorgaande premiers? Selectief blind misschien?chesini schreef: ↑Vandaag 19:27
Ik heb hierboven 12 punten aangegeven waarop BDW kan besparen maar die hij om voor mij obscure reden niet op zijn lijst zet. Ik vraag alleen dat BDW die bij op zijn selectielijst zet en op zijn minst aangeeft wat wel en niet geselecteerd wordt en de reden.
- VincentVega
- Hero Member 
De meeste van die zaken die je aankaart zijn al jarenlang, zoniet tientallen jaren lang, een probleem.
Je had TOEN jouw lijstje aan de toenmalige premiers moeten voorleggen.

- VincentVega
- Hero Member 
BDW is pas sinds februari dit jaar premier. De meeste van die zaken die je aankaart zijn al jarenlang, zoniet tientallen jaren lang, een probleem.
Je had TOEN jouw lijstje aan de TOENMALIGE premiers moeten voorleggen.

Ofwel ben jij hypocriet omdat je dat toen niet gedaan hebt, ofwel hebben die ex-premiers toen niks gedaan met jouw “fantastische voorstellen”. It’s your choice …

Ik post de lijst die vandaag relevant is ter attentie van de premier van vandaag : BDW. Gesnapt ? Of moet ik het nog 10 keer herhalen ?VincentVega schreef: ↑Vandaag 20:54De meeste van die zaken die je aankaart zijn al jarenlang, zoniet tientallen jaren lang, een probleem.
Je had TOEN jouw lijstje aan de toenmalige premiers moeten voorleggen.

Wat snap jij niet aan een lijst van 12 glasheldere punten ? In welk bedrijf werk jij dan wel ? Neuten ze daar ook de ganse dag over een 12-bullet- list ?
					Laatst gewijzigd door chesini op 31 oktober 2025, 21:38, 3 keer totaal gewijzigd.