Federale Arizona-regering
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Je volgt de actualiteit niet.JOKER247 schreef: ↑Vandaag 11:35
...
Met een b.t.w. verhoging gaat de inflatie omhoog.
Met een hogere inflatie krijgen we indexering van de lonen, dat veroorzaakt nog meer inflatie.
Daarmee gaat derente omhoog, dus gaat de regering meer rente op de staatsschuld betalen. Tevens daalt de export daardoor, wat in houd dat de regering minder belasting ontvangt van bedrijven.
Kortom men activeert een vicieuze cirkel die niet meer te stoppen is en het probleem wordt alleen maar groter.
...
In combinatie met BTW van 21% naar 22% stelt BDW een wijziging in de index-uitbetaling voor, die neerkomt op een ferme verlaging maar verpakt is als een hervorming en gelijkschakeling tussen ambtenaren, uitkeringen en werknemers in de privé:
wanneer de spilindex overgeschreden wordt zou de 2% indexatie voor ambtenaren-weddes en uitkeringen pas op het einde van het jaar uitgevoerd worden (besparing voor de Overheid) en ook voor de werknemers in de privé zouden alle huidige CAO-overeenkomsten vervangen worden door het systeem van de spilindex (besparing voor de werkgevers of de achterban van NVA en MR).
Op dat voorstel zegt Vooruit njet, natuurlijk.
Oh jawel. Tot op heden EIS ik altijd een factuur. En neen de tuinman gaat die BTW niet in zijn zak steken? Ik betaal als consument immers alleen zijn netto uurtarief als het niet op factuur zou zijn.
Dat laatste ga je nog eens moeten uitleggen.Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 22:44
Wat laat u denken dat je meer van de wereld hebt gezien dan ik?
Het voorbeeld van de Chinees is compleet bij het haar getrokken en dat weet je.
Ten derde: als die imaginaire Chinees minder belastingen moet betalen door zijn vrijgevigheid, moet er wel degelijk meer worden betaald door de andere belastingbetalers. Wie is hier kortzichtig?
Tot slot vind ik het niet mooi dat je je neus ophaalt voor bepaalde jobs. Het zou niet mogen kunnen.
Dat ik geen papiertjes wil gaan rapen ? We zullen eens zien als jij in mijn plaats bent..
Als je dan ook, net als ik, geen uur meer kan rechtstaan aan een stuk zonder dat je hele lijf pijn doet. Als je altijd een goeie job gehad hebt en nu alleen papiertjes zou kunnen rapen. Kom vooral dan nog eens vertellen wat jij rechtvaardig vindt. Eender wat jij er over denkt : mijn besluit is gemaakt en dat ga jij of je clubje niet kunnen veranderen
Je denkt het allemaal te weten maar daar zit je enorm ver van weg. En zo zijn ook je conclusies erg aan de slappe kant.
Wat doet mij denken dat ik meer van de wereld heb gezien, vraag je ? Normaal gezien niks. Het is geen wedstrijd om de eerste te zijn. Normaal gezien dus niks... ware het niet dat je direct na die vraag schreef :"Het voorbeeld van de Chinees is compleet bij het haar getrokken en dat weet je."
Wel...DAT bijvoorbeeld. Want dat is een 100 procent realistisch voorbeeld. En dat schijn jij totaal niet te snappen. Dus ... Toch niet zo bekend met de rest van de wereld ver van hier ?
Dan nog jouw stelling : """als die imaginaire Chinees minder belastingen moet betalen door zijn vrijgevigheid, moet er wel degelijk meer worden betaald door de andere belastingbetalers"""
Leef jij wel in België
Dan komt er gewoon minder BINNEN in de belastingpot en is het tekort dat er al is nog maar weer eens een klein beetje groter..
En omdat we in België zijn gaan ze tekorten gewoon negeren, jou er een ander voordeel bovenop voor geven (nog meer tekort, I know), er een vetbetaalde Commissie van profiteurs een jaar lang laten over debatteren, een consultant vet betalen om er zijn gedacht over te zeggen, of nog wat anders.
Maar het verlies dat die chinees veroorzaakt in het voorbeeld is alweer de winst van een andere parasiet van het systeem die er in verhouding 50 keer meer aan verdient dan wat die chinees ons doen verliezen heeft.
Wees gerust : ons kent ons. Als ze de zakken van de consultant niet vullen met die belastingaftrek voor financiele steun aan familieleden , dan vinden ze voor die man wel wat anders.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 5 november 2025, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Één ding is zeker : als die werklozen op de arbeidsmarkt komen zonder uitkering, gaan ze veel makkelijker een nier fulltime job kunnen aanvaarden dan nu. Want de concurrentie met de flexijobbers verdwijnt grotendeels.
Een dopper die 2 uur per dag zou werken moet een dag dop laten vallen. Iemand die geen uitkering geniet kan doen wat hij wil.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Die tuinman mag ook bij mij komen hoor en ken je ook zo'n ruitenwasser?
Niet-factuurplichtigen hebben een ruling met de fiscus over de verhouding facturen en betalingen zonder factuur.
Aan die ruling wijzigt niks, dus de overdrachten naar de Overheid zullen ook bij hen gelijkmatig mee stijgen.
Ik ben even niet mee hoor. Als een stielman mij dwingt in het zwart te werken heb ik altijd het normale uurtarief betaald, d.w.z. zijn standaard uurloon exclusief btw. Dat is ook normaal. Bij zwart werk komt geen BTW kijken. Volgens mij hebben we het hier over iets anders.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Dan hebt ge het over stielmannen die een offerte of bestelbon opgemaakt hebben maar een tuinman, die ook voor particulieren werkt, vraagt toch gewoon een uurloon (of globaal bedrag) en hoe weet ge of dat BTW incl of excl is?
Idem voor ruitenwassers.
Idem voor ruitenwassers.
Misschien door op hun website te kijken naar hun uurtarieven? Komaan zeg.
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Ik had het inderdaad over de papiertjes. Jammer dat je met fysieke problemen kampt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat je (aangepast) werk moet aanvaarden dat je kan uitvoeren. Het is duidelijk dat jij een andere visie hebt die ik niet deel en zelfs heel egoïstisch vind.haelewyn schreef: ↑Vandaag 12:49Dat laatste ga je nog eens moeten uitleggen.Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 22:44
Wat laat u denken dat je meer van de wereld hebt gezien dan ik?
Het voorbeeld van de Chinees is compleet bij het haar getrokken en dat weet je.
Ten derde: als die imaginaire Chinees minder belastingen moet betalen door zijn vrijgevigheid, moet er wel degelijk meer worden betaald door de andere belastingbetalers. Wie is hier kortzichtig?
Tot slot vind ik het niet mooi dat je je neus ophaalt voor bepaalde jobs. Het zou niet mogen kunnen.
Dat ik geen papiertjes wil gaan rapen ? We zullen eens zien als jij in mijn plaats bent..
Als je dan ook, net als ik, geen uur meer kan rechtstaan aan een stuk zonder dat je hele lijf pijn doet. Als je altijd een goeie job gehad hebt en nu alleen papiertjes zou kunnen rapen. Kom vooral dan nog eens vertellen wat jij rechtvaardig vindt. Eender wat jij er over denkt : mijn besluit is gemaakt en dat ga jij of je clubje niet kunnen veranderen![]()
Je denkt het allemaal te weten maar daar zit je enorm ver van weg. En zo zijn ook je conclusies erg aan de slappe kant.
Wat doet mij denken dat ik meer van de wereld heb gezien, vraag je ? Normaal gezien niks. Het is geen wedstrijd om de eerste te zijn. Normaal gezien dus niks... ware het niet dat je direct na die vraag schreef :"Het voorbeeld van de Chinees is compleet bij het haar getrokken en dat weet je."
Wel...DAT bijvoorbeeld. Want dat is een 100 procent realistisch voorbeeld. En dat schijn jij totaal niet te snappen. Dus ... Toch niet zo bekend met de rest van de wereld ver van hier ?
Dan nog jouw stelling : """als die imaginaire Chinees minder belastingen moet betalen door zijn vrijgevigheid, moet er wel degelijk meer worden betaald door de andere belastingbetalers"""
Leef jij wel in België
Dan komt er gewoon minder BINNEN in de belastingpot en is het tekort dat er al is nog maar weer eens een klein beetje groter..
En omdat we in België zijn gaan ze tekorten gewoon negeren, jou er een ander voordeel bovenop voor geven (nog meer tekort, I know), er een vetbetaalde Commissie van profiteurs een jaar lang laten over debatteren, een consultant vet betalen om er zijn gedacht over te zeggen, of nog wat anders.
Maar het verlies dat die chinees veroorzaakt in het voorbeeld is alweer de winst van een andere parasiet van het systeem die er in verhouding 50 keer meer aan verdient dan wat die chinees ons doen verliezen heeft.
Wees gerust : ons kent ons. Als ze de zakken van de consultant niet vullen met die belastingaftrek voor financiele steun aan familieleden , dan vinden ze voor die man wel wat anders.
Op de rest van uw bericht ga ik niet reageren want het raakt kant noch wal. Het is niet normaal dat men (van werkende mensen gekregen) geld versluist naar het buitenland en daar zelfs belastingaftrek voor krijgt, waardoor diezelfde werkende mensen dan nog eens mogen opdraaien.
Wanneer zijn er eigenlijk verkiezingen als de regering zou vallen?
Een luchtverkeersbelasting. Een belasting op iedereen die eens van de grond gaat.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Het probleem wat ik beschreef blijft hetzelfde, alleen schuif je het voor je uit tot het einde van het jaar.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 12:29Je volgt de actualiteit niet.JOKER247 schreef: ↑Vandaag 11:35
...
Met een b.t.w. verhoging gaat de inflatie omhoog.
Met een hogere inflatie krijgen we indexering van de lonen, dat veroorzaakt nog meer inflatie.
Daarmee gaat derente omhoog, dus gaat de regering meer rente op de staatsschuld betalen. Tevens daalt de export daardoor, wat in houd dat de regering minder belasting ontvangt van bedrijven.
Kortom men activeert een vicieuze cirkel die niet meer te stoppen is en het probleem wordt alleen maar groter.
...
In combinatie met BTW van 21% naar 22% stelt BDW een wijziging in de index-uitbetaling voor, die neerkomt op een ferme verlaging maar verpakt is als een hervorming en gelijkschakeling tussen ambtenaren, uitkeringen en werknemers in de privé:
wanneer de spilindex overgeschreden wordt zou de 2% indexatie voor ambtenaren-weddes en uitkeringen pas op het einde van het jaar uitgevoerd worden (besparing voor de Overheid) en ook voor de werknemers in de privé zouden alle huidige CAO-overeenkomsten vervangen worden door het systeem van de spilindex (besparing voor de werkgevers of de achterban van NVA en MR).
Op dat voorstel zegt Vooruit njet, natuurlijk.
Dus wat wil je nu met die actualiteit die ik niet volg. Trouwens de wetsvoorstellen zijn er nog niet eens door.
Niet per se zo anders dan jij denkt of voorstelt hier.Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 14:09
Ik had het inderdaad over de papiertjes. Jammer dat je met fysieke problemen kampt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat je (aangepast) werk moet aanvaarden dat je kan uitvoeren. Het is duidelijk dat jij een andere visie hebt die ik niet deel en zelfs heel egoïstisch vind.
Ik zit ondertussen in een statuut waar ik niet moet werken en waar ik niet naar werk moet zoeken. Ik zoek zelf dingen om bezig te blijven die ik dan als vrijwilliger doe en waar anderen iets aan hebben.
Bijvoorbeeld in een WZC taken doen die niemand in zijn jobpakket zitten heeft. Extra's voor de bewoners..
Bijvoorbeeld in een project om vragen te beantwoorden over telecom of het gebruik van een laptop of smartphone.
Dat vrijwilligerswerk is ergens handig : je kan neen zeggen.. dat ook al.
Zelfs in mijn vakantieland doe ik dingen als vrijwilliger. Ben je zeker dat je mij moet hebben ? Ik dus niet.
Nogmaals : je oordeelt veel te snel over zaken waar je zo goed als niks van afweet.
Ik mocht nog werken..... Op papier alleen zittend administratief werk. Dat is omschreven en beperkt als 3 keer 1 uur per dag maximaal.
Ga daar maar eens aangepast werk voor vinden. Succes !!
Papiertjes rapen is geen aangepast werk. Voor mij niet aangepast want ik kan niet lang meer rechtstaan.Geen werk want het geeft je geen arbeidsovereenkomst met een redelijk loon.
Het is altijd zo een nepstatuut met 'doen alsof je hard bezig bent' voor een habbekrats.
Niet voor mij. Toen niet , nu niet.
Een ander doet wat hij wil.
Kijk ...Je hebt één ding juist.. We hebben er hetzelfde gevoel bij. Ik vind ook dat jouw vorige beweringen kant noch wal raken. Je wil niet weten wat ik daar allemaal over denk :-). Ik kan me daar in opwinden maar dat gaat de zaak niet veranderen.Popkwiskampioen schreef: ↑Vandaag 14:09 Op de rest van uw bericht ga ik niet reageren want het raakt kant noch wal. Het is niet normaal dat men (van werkende mensen gekregen) geld versluist naar het buitenland en daar zelfs belastingaftrek voor krijgt, waardoor diezelfde werkende mensen dan nog eens mogen opdraaien.
Nogmaals : je begrijpt niet dat een belasting die je niet moet betalen geen geld is dat je van anderen krijgt. Het is belasting op jouw eigen geld dat je niet moet betalen omdat er een regel is die jou een uitzondering maakt.
Ik vind het erg dat je zo'n basic dingen niet (wil) begrijpen maar ik kan er mee leven dat jij zo bent en denkt. Je zit waarschijnlijk ver van hier en ik heb er geen last van.
We kunnen het voor mijn part gerust daarbij laten en de discussie stoppen.
- VincentVega
- Hero Member

So what … dat is een win/win voor alle partijen. Een werkloze heeft werk (en inkomen uit arbeid) en de belastingbetaler moet een hangmatter (iemand die al meer dan 20 jaar “werkloos” is) minder ondersteunenhaelewyn schreef: ↑Vandaag 12:53
Één ding is zeker : als die werklozen op de arbeidsmarkt komen zonder uitkering, gaan ze veel makkelijker een nier fulltime job kunnen aanvaarden dan nu. Want de concurrentie met de flexijobbers verdwijnt grotendeels.
Een dopper die 2 uur per dag zou werken moet een dag dop laten vallen. Iemand die geen uitkering geniet kan doen wat hij wil.
Wel bijzonder dat na 20 jaar werk “zoeken” zonder enig resultaat nu plots wel resultaat boekt
Dat jij een speciale kijk hebt op de ganse situatie is trouwens al veel langer geweten …
Iemand die 30 jaar heeft gewerkt mag dus zijn “gerechtvaardigd deel” opeisen onder de vorm van 15 jaar recht op werkloosheidsvergoeding (zonder echt nog werk te zoeken). Rare jongens die Romeinen linkse roeptoeters …
Er was hier op het forum nog zo eentje van die strekking (HTF als ik me niet vergis) die vond dat je per jaar werken recht had op 1 werk werkloosheidsvergoeding (en gelijkgesteld voor de pensioenberekening).
Zodus, dan gaan we allemaal 22,5 jaar werken en 22,5 jaar een werkloosheidsuitkering opstrijken om daarna een volledig loopbaan van 45 jaar te hebben en dus een volledig pensioen te krijgen
Schoonheid en poëzie als reactie op de lelijkheid