Federale Arizona-regering
-
Costaccountant
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Een win/win ? Is dat zo ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:19 So what … dat is een win/win voor alle partijen. Een werkloze heeft werk (en inkomen uit arbeid) en de belastingbetaler moet een hangmatter (iemand die al meer dan 20 jaar “werkloos” is) minder ondersteunen![]()
Bij mijn weten is het niet omdat die langdurig werkloze een baan vond, dat er een vacature bijkwam. Die langdurig werkloze heeft natuurlijk de plaats ingenomen van een andere (kortdurig) werkloze. En langdurig werklozen kosten de maatschappij per maand MINDER dan kortdurig werklozen. Bijgevolg gaat het totaal aan uitgekeerde werklozensteun … omhoog. Tot zover de simplistische rekenkunde achter NVA symbooldossiers.
Had men de beperking van de werkloosheid in tijd geflankeerd met een flink snijden in de VDAB - een ambtenarenapparaat met externe consultants (!) - dàn zou er pas sprake geweest zijn van een besparing. Maar men doet het tegendeel: men werft bijkomend mensen aan bij het OCMW om de instroom van werklozen op te vangen
In dictatorships we are more fortunate then you in the west, in one respect: we believe NOTHING about what we read in newspapers, and NOTHING about what we see on television, because - unlike you - we KNOW it's all propaganda and lies. Charter77.
-
Popkwiskampioen
- Full Member

- Contacteer:
Na een lange en zware werkdag kan ik alleen maar concluderen dat we er inderdaad best mee stoppen. Dit heeft geen zin. Geen nood, morgenvroeg opnieuw paraat! U en uw Chinese kameraad kunnen gerust zijn.haelewyn schreef: ↑Gisteren 15:55Niet per se zo anders dan jij denkt of voorstelt hier.Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 14:09
Ik had het inderdaad over de papiertjes. Jammer dat je met fysieke problemen kampt, maar dat neemt niet weg dat ik vind dat je (aangepast) werk moet aanvaarden dat je kan uitvoeren. Het is duidelijk dat jij een andere visie hebt die ik niet deel en zelfs heel egoïstisch vind.
Ik zit ondertussen in een statuut waar ik niet moet werken en waar ik niet naar werk moet zoeken. Ik zoek zelf dingen om bezig te blijven die ik dan als vrijwilliger doe en waar anderen iets aan hebben.
Bijvoorbeeld in een WZC taken doen die niemand in zijn jobpakket zitten heeft. Extra's voor de bewoners..
Bijvoorbeeld in een project om vragen te beantwoorden over telecom of het gebruik van een laptop of smartphone.
Dat vrijwilligerswerk is ergens handig : je kan neen zeggen.. dat ook al.
Zelfs in mijn vakantieland doe ik dingen als vrijwilliger. Ben je zeker dat je mij moet hebben ? Ik dus niet.
Nogmaals : je oordeelt veel te snel over zaken waar je zo goed als niks van afweet.
Ik mocht nog werken..... Op papier alleen zittend administratief werk. Dat is omschreven en beperkt als 3 keer 1 uur per dag maximaal.
Ga daar maar eens aangepast werk voor vinden. Succes !!
Papiertjes rapen is geen aangepast werk. Voor mij niet aangepast want ik kan niet lang meer rechtstaan.Geen werk want het geeft je geen arbeidsovereenkomst met een redelijk loon.
Het is altijd zo een nepstatuut met 'doen alsof je hard bezig bent' voor een habbekrats.
Niet voor mij. Toen niet , nu niet.
Een ander doet wat hij wil.
Kijk ...Je hebt één ding juist.. We hebben er hetzelfde gevoel bij. Ik vind ook dat jouw vorige beweringen kant noch wal raken. Je wil niet weten wat ik daar allemaal over denk :-). Ik kan me daar in opwinden maar dat gaat de zaak niet veranderen.Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 14:09 Op de rest van uw bericht ga ik niet reageren want het raakt kant noch wal. Het is niet normaal dat men (van werkende mensen gekregen) geld versluist naar het buitenland en daar zelfs belastingaftrek voor krijgt, waardoor diezelfde werkende mensen dan nog eens mogen opdraaien.
Nogmaals : je begrijpt niet dat een belasting die je niet moet betalen geen geld is dat je van anderen krijgt. Het is belasting op jouw eigen geld dat je niet moet betalen omdat er een regel is die jou een uitzondering maakt.
Ik vind het erg dat je zo'n basic dingen niet (wil) begrijpen maar ik kan er mee leven dat jij zo bent en denkt. Je zit waarschijnlijk ver van hier en ik heb er geen last van.
We kunnen het voor mijn part gerust daarbij laten en de discussie stoppen.
Wie zocht er 20 jaar naar werk ?VincentVega schreef: ↑Gisteren 17:19So what … dat is een win/win voor alle partijen. Een werkloze heeft werk (en inkomen uit arbeid) en de belastingbetaler moet een hangmatter (iemand die al meer dan 20 jaar “werkloos” is) minder ondersteunenhaelewyn schreef: ↑Gisteren 12:53
Één ding is zeker : als die werklozen op de arbeidsmarkt komen zonder uitkering, gaan ze veel makkelijker een nier fulltime job kunnen aanvaarden dan nu. Want de concurrentie met de flexijobbers verdwijnt grotendeels.
Een dopper die 2 uur per dag zou werken moet een dag dop laten vallen. Iemand die geen uitkering geniet kan doen wat hij wil.![]()
Wel bijzonder dat na 20 jaar werk “zoeken” zonder enig resultaat nu plots wel resultaat boekt![]()
Dat jij een speciale kijk hebt op de ganse situatie is trouwens al veel langer geweten …![]()
![]()
![]()
Iemand die 30 jaar heeft gewerkt mag dus zijn “gerechtvaardigd deel” opeisen onder de vorm van 15 jaar recht op werkloosheidsvergoeding (zonder echt nog werk te zoeken). Rare jongens die Romeinen linkse roeptoeters …![]()
Er was hier op het forum nog zo eentje van die strekking (HTF als ik me niet vergis) die vond dat je per jaar werken recht had op 1 werk werkloosheidsvergoeding (en gelijkgesteld voor de pensioenberekening).
Zodus, dan gaan we allemaal 22,5 jaar werken en 22,5 jaar een werkloosheidsuitkering opstrijken om daarna een volledig loopbaan van 45 jaar te hebben en dus een volledig pensioen te krijgen![]()
![]()
![]()
Eentje die al 20 jaar in het zwart werkte en die nu ineens door één van zijn vaste opdrachtgevers ingeschreven wordt ?
Uiteraard sta ik achter zoiets niet achter. Wel achter dat ingeschreven werken.
Over mijn eigen dossier ga ik aan de eerste de beste geen commentaar in detail geven. Het zijn je zaken niet. Trouwens : je pretendeert het toch allemaal goed te weten.
We weten al langer hoe juist jouw kijk op de zaak is.
Die kant van de sterke mening van de man die gewoon noppes van de zaak afweet.*
Je vroeg je ooit af of je recht op een mening had als je ergens niets van afwist. Ik vond van niet. Ik vind dat nog steeds.
Net zoals je aan een mongool misschien best niet vraagt hoe een verbrandingsmotor werkt zeker ?
Wat HTF er over vond... wat jij er over vindt : het is evenwaardig en in jouw geval niet meer dan cafepraat van iemand die... zie hierboven.*
Je debatteert ietsje eerlijker dan ik van jou verwacht. Bedankt daarvoor.Popkwiskampioen schreef: ↑Gisteren 20:14
Na een lange en zware werkdag kan ik alleen maar concluderen dat we er inderdaad best mee stoppen. Dit heeft geen zin. Geen nood, morgenvroeg opnieuw paraat! U en uw Chinese kameraad kunnen gerust zijn.
Slaapwel.
Voor de Chinese vriend kan ik niet spreken maar ik ben er 100 procent gerust in.
-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Er staat idd dat ze 'minstens één arbeidscontract hebben binnen gehaald'... dat kan even goed 10 uur zijn in de WZC om met de kar rond te rijden. Daar gaan ze geen pensioen mee opbouwen dan maar kan wel zorgen dat ze IETS gestort krijgen ipv niets of IETS bovenop hun leefloon.haelewyn schreef: ↑Gisteren 12:53Één ding is zeker : als die werklozen op de arbeidsmarkt komen zonder uitkering, gaan ze veel makkelijker een nier fulltime job kunnen aanvaarden dan nu. Want de concurrentie met de flexijobbers verdwijnt grotendeels.
Een dopper die 2 uur per dag zou werken moet een dag dop laten vallen. Iemand die geen uitkering geniet kan doen wat hij wil.
De jobkes die niemand wou (omdat ze zelfs nadelig waren) kunnen nu wel gewild zijn. Net als toen ik kind was, als de doos bijna leeg was waren plots alle snoepjes lekker....Of zicht op het einde van een uitkering doet leven. Want 35 procent van de langdurig werkzoekenden in Wallonië heeft sinds de aankondiging dat de uitkering beperkt wordt, minstens één arbeidscontract binnengehaald...
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Iets bovenop het leefloon, dat kan niet. Het minste wat je (bij)verdient, wordt van het leefloon afgehouden.PotjeVickx schreef: ↑Gisteren 22:19Er staat idd dat ze 'minstens één arbeidscontract hebben binnen gehaald'... dat kan even goed 10 uur zijn in de WZC om met de kar rond te rijden. Daar gaan ze geen pensioen mee opbouwen dan maar kan wel zorgen dat ze IETS gestort krijgen ipv niets of IETS bovenop hun leefloon.
...
Het zal over dat derde gaan, die van de radar verdwijnen. Mensen waarvan de partner een goed loon heeft bvb. Die zullen op die manier iets extra willen verdienen, omdat ze het nu niet meer 'zomaar' in hun schoot geworpen krijgen.