Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Van mijn vorige tandarts kreeg ik een briefje om af te geven aan het ziekenfonds. De brave ziel is nu op pensioen dus een nieuwe (jonge) tandarts gezocht en nu krijg ik inderdaad geen briefjes meer. Dit zet de deur open voor fraude en het inboeken van fictieve behandeling. Net zoals die telefonische consults bij de huisartsen. Er is geen enkele controle op.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:35 Het derdebetaler-systeem lokt zulke fraude uit.
Dokters, tandartsen, zelfstandige verpleegsters enz kunnen toch een factuur aan de patiënt geven, die het ter betaling aan de mutualiteit bezorgd?
Nu is er geen controle op.
Je bedoeld met "optreden" waarschijnlijk applaudiseren?spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:43 En wanneer gaan wij tegen zo'n landen optreden?
Screenshot_20251118_130649_Chrome-min.jpg
Een relatief eenvoudig systeem van controle is als men TELKENS de indentiteitskaart zou moeten laten inlezen, zo kan men zien of ze er effectief geweest is.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:35Het derdebetaler-systeem lokt zulke fraude uit.Brembos schreef: ↑Vandaag 12:44 Nog een geval van sociale fraude door een politica :
https://www.gva.be/binnenland/17-luxevo ... 59709.html
...
Dokters, tandartsen, zelfstandige verpleegsters enz kunnen toch een factuur aan de patiënt geven, die het ter betaling aan de mutualiteit bezorgd?
Ik kreeg ooit een briefje bij de tandarts met een hele resem RIZIV codes. Het stond vol prestaties die niet geleverd waren. Ik heb het niet aangegeven maar ook niet meer teruggeweest.Trivium schreef: ↑Vandaag 13:52Van mijn vorige tandarts kreeg ik een briefje om af te geven aan het ziekenfonds. De brave ziel is nu op pensioen dus een nieuwe (jonge) tandarts gezocht en nu krijg ik inderdaad geen briefjes meer. Dit zet de deur open voor fraude en het inboeken van fictieve behandeling. Net zoals die telefonische consults bij de huisartsen. Er is geen enkele controle op.spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:35 Het derdebetaler-systeem lokt zulke fraude uit.
Derde betaler systeem zou afgeschaft moeten worden, echter vandenbroucke is voorstander want dokters zijn volgens hem gesubsidieerd door de staat.....spaarfreakje schreef: ↑Vandaag 13:35Het derdebetaler-systeem lokt zulke fraude uit.Brembos schreef: ↑Vandaag 12:44 Nog een geval van sociale fraude door een politica :
...
Nee, dokters rekenen aan, uw verzekering, staat of prive, doet de terugbetaling. Het effectief doen betalen zou misschien helpen tegen de overconsumptie, want nu kost het toch niets.
Hoe gaat het eigenlijk te werk bij de kinesisten? Dokter schrijft 20 behandelingen voor maar je gaat slechts 3 keer. Wat gebeurt met die andere 17 ? Hoe komt het dat grote villa’s 9 op de 10 van een osteopaat zijn?
Er zijn veel patientenstoppen bij tandartsen en artsen, veel keuze om bij een andere zorgverlener te gaan heeft men tegenwoordig ook niet.Sint1 schreef: ↑Vandaag 14:03Ik kreeg ooit een briefje bij de tandarts met een hele resem RIZIV codes. Het stond vol prestaties die niet geleverd waren. Ik heb het niet aangegeven maar ook niet meer teruggeweest.Trivium schreef: ↑Vandaag 13:52
Van mijn vorige tandarts kreeg ik een briefje om af te geven aan het ziekenfonds. De brave ziel is nu op pensioen dus een nieuwe (jonge) tandarts gezocht en nu krijg ik inderdaad geen briefjes meer. Dit zet de deur open voor fraude en het inboeken van fictieve behandeling. Net zoals die telefonische consults bij de huisartsen. Er is geen enkele controle op.
Het begint bij fraude bij de examens, en het gaat verder bij het onterecht aanrekenen van prestaties.
vortex schreef: ↑Vandaag 13:19Je hebt dat weer verkeerd begrepen, het is natuurlijk "werken moet en zal meer lonen dan een of andere uitkering". Dat kun je dus op twee manieren oplossen, ofwel zorg je voor hogere inkomsten uit werk maar dat ligt gezien de reeds veel te hoge loonkost en het tekort op de begroting nog al moeilijk, ofwel snoei je in de uitkeringen of laat die een tijd minder snel stijgen. Je zult wel zien of reeds zien dat er wel degelijk gesnoeid wordt in de uitkeringen en dat de lasten op het loon niet stijgen, in tegendeel de belastingvrije som zal op het eind van de legislatuur opgetrokken worden. Daarnaast worden ook inkomsten uit kapitaal wat meer belast. Dus eigenlijk totaal tegengesteld van voorgaande regeringen waarbij uitkeringen omhoog gingen en kwistig uitgedeeld werden, deels betaald met hogere lasten op loon, zowel lang werkgevers zijde als langs werknemers zijde.
Een ganse uitleg waar veel gepraat, gezegd (of gepalaverd) wordt , maar het resultaat is en blijft zoals voor uw bericht gesteld :
Maar allee, geen enkele Dacia op die vrachtwagen? Ze heeft ook niet veel smaak.Brembos schreef: ↑Vandaag 12:44 Nog een geval van sociale fraude door een politica :
Een blokker , maar dat zal wel toeval zijn…
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Het blijft oorverdovend stil bij Vlaams Belang over de misbruiken van "links" wat betreft werkloosheid, ziekteverzekering, andere sociale voorbeelden, ...
Vlaams Belang haalt zijn kiezers vooral bij laagopgeleiden die graag werkloos of ziek zijn. Ze verdienen evenveel, of ze nu werken of ziek zijn of werkloos zijn. Dankzij extra voordelen (goedkoper tarief electriciteit, sociale woning, geen creche nodig want ze werken niet, ...) verdienen Vlaams Belang kiezers zelfs pakken meer dan wie wel werkt. En domiciliefraude om 2 keer als gezinshoofd mee te tellen, speelt ook mee.
Vandaar dat we Vlaams Belang niet horen als het over misbruiken gaat. Ze kunnen moeilijk hun kiezers tegen de haren strijken.
Vlaams Belang is economisch veel linkser dan Vooruit. Zelfs linkser dan PVDA. PVDA wil dat mensen die kunnen werken, ook effectief werken.
Vlaams Belang haalt zijn kiezers vooral bij laagopgeleiden die graag werkloos of ziek zijn. Ze verdienen evenveel, of ze nu werken of ziek zijn of werkloos zijn. Dankzij extra voordelen (goedkoper tarief electriciteit, sociale woning, geen creche nodig want ze werken niet, ...) verdienen Vlaams Belang kiezers zelfs pakken meer dan wie wel werkt. En domiciliefraude om 2 keer als gezinshoofd mee te tellen, speelt ook mee.
Vandaar dat we Vlaams Belang niet horen als het over misbruiken gaat. Ze kunnen moeilijk hun kiezers tegen de haren strijken.
Vlaams Belang is economisch veel linkser dan Vooruit. Zelfs linkser dan PVDA. PVDA wil dat mensen die kunnen werken, ook effectief werken.
Die overige hou je, want er zit een max op, dus als je na 6 maand terug moet begint dat terug te tellen.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Wat ik hier schreef, is perfect op jou van toepassing
Jij verzint "feiten" ...
KleineSpaarder schreef: ↑Gisteren 14:29 En of ChatGPT met of zonder onzin getraind is: soms "verzint" ChatGPT complete teksten.
ChatGPT gedraagt zich dus als de doorsnee forumgebruikeren is dus volkomen onbetrouwbaar: je moet alles checken.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Hetzelfde geldt voor de Vlaams Belang kiezers. Laagopgeleid zoals ze zijn, verdienen ze evenveel als werkloze of zieke als werkende. Zelfs meer als je de extra sociale voordelen meetelt.Trivium schreef: ↑Vandaag 09:10Ik heb het ondertussen nagevraagd bij mijn contacten die in die branche werkzaam zijn en inderdaad, de bedragen kloppen. Veelal krijgen ze dan ook nog eens een sociale woning toegewezen.
Er zijn bijvoorbeeld Oekraïnse gezinnen die als je al hun voordelen samen telt eigenlijk meer verdienen dan werkende mensen.
Ze komen ook aan +6000 euro netto per maand. Want ze zijn "katholiek" en hebben dus een massa kinderen.
Daarom hoor je Vlaams Belang nooit over de misbruiken van ziekte, werkloosheid, domiciliefraude, ... : het gaat over hun kiezers.
Je hoort Vlaams Belang ook nooit als het erover gaat dat werkenden meer zouden moeten verdienen dan wie niet werkt.
Laatst gewijzigd door KleineSpaarder op 18 november 2025, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer: